Gå til innhold

Har nesten alle menn og kvinner sex når dere dater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er en anekdote; det er min unike erfaring, og jeg er klar over at andre kan ha et annet forhold til seksualitet:

De jeg har hatt sex med tidlig i forholdet (som oftest første møte) har aldri vart lenge. De har kommet og godt rimelig raskt. I en alder av 30 hadde jeg aldri hatt sex med samme kvinne mer enn 3-4 ganger. Det var vanskelig for meg å finne en fast partner, selv om det var det jeg hadde aller mest lyst på. Jeg var alltid på jakt etter en kjæreste, og ikke bare et ligg. Jeg fant alle mine partnere i fylla, fordi det var da jeg turte å flørte med kvinner. Jeg er vanligvis veldig sjenert.

Alt endret seg da jeg skiftet strategi. Jeg registrerte meg på en datingside for første gang, og skrev at jeg var på jakt etter et forhold. Jeg gikk på date med 3-4 kvinner, kun en middag og prat, før jeg til slutt møtte ei jeg nesten umiddelbart forelsket meg i. Hun var bare 18 år gammel (det var nesten så jeg ombestemte meg i taxien på vei til første date på grunn av aldersforskjellen. Husk jeg var 30). Det endte med at hun sov over hos meg av praktiske grunner, men det skjedde ingenting seksuelt. Hun sa klart i fra at det var noe som ikke kom til å skje før vi var "offisielle". Det gjorde at jeg ble bare mer interresert. Det var det jeg også ville. Erfaring fortalte meg at tilfeldig sex aldri ledet til noe bra (vet at andre har annen erfaring, har mange venner i langvarig forhold som har startet som en flørt i fylla).

Vi datet i flere måneder før vi hadde sex første gang, og helt fra da av har vi vært et par. Dette er nå 11 år siden, og i vi har vært gift i 6 av dem.

Jeg vet at mange ikke liker tanken på at menn liker kvinner som ikke har hatt mange partnere. Jeg prøver på ingen måte å slutshame folk. Jeg hater menn som snakket om kvinner med mange partnere som "sluts" eller det som verre er. Mennesker burde ha akuratt så mye sex som de har lyst til. Men for meg viste det seg at antall partnere var en viktig faktor. Det at hun var så ung og uerfaren, og at det tok lang tid før hun hadde sex med meg, gjorde at jeg følte meg trygg på at hun ikke raskt ville blitt bundet til andre på en seksuell måte. Jeg ble trygg på at hun ikke ville være utro, rett og slett. Jeg er ikke ignorant for at dette mest sannsynlig har med min egen usikkerhet å gjøre. . 

Hennes unge alder og uerfarenhet gir meg veldig mye selvtillit. Jeg blir ikke sammenlignet med mange andre. Helt ærlig trur jeg ikke at jeg er et "dårlig ligg", men mindre konkurranse vil alltid få meg til å virke bedre.

Jeg håper jeg forklarte godt nok på en ikke-anti-feministisk måte hva noen (eller kanskje bare meg) menn mener når de sier at de ikke er interresert i kvinner som har hatt mange partnere før oss.

Anonymkode: 4c392...f7f

Uffda, måtte du skrive så mye for å fa fram så lite? Bra du ikke blir sammenlignet med andre, hvis det er det du er redd for. Dersom kun jomfruer gir deg selvtillit sier det litt om deg dessverre.

Anonymkode: 9e511...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 13.14):

Altså at dere prøver dere frem med sex i løpet av datingfasen? Også med forskjellige sånn at dere får testet ut den seksuelle kjemien? Jeg er selv dame med lite erfaring med dating, og jeg har ikke hatt sex med de jeg har datet. Føler meg alene om dette når jeg leser her på KG 🤔 Så tenkte derfor å spørre hvor vanlig dette er? Er selv i 30-årene. 

Anonymkode: aed62...27f

For det første så er ikke KG det stedet jeg hadde brukt som rettesnor hvis du søker et seriøst forhold.

Det avhenger helt av hva slags person man er. Noen menn og kvinner liker uforpliktende sex med ukjente folk, andre menn og kvinner har kun sex med folk de kjenner og er eksklusive med.  Enhver får velge det som er rett for de.

For min del er det helt uaktuelt med en dame som har sex med folk hun ikke kjenner. Når jeg søker et seriøst forhold så er det for min del maksimalt "i bakvendtland" at man skal pule først,for deretter å bli kjent. Jeg er heller ikke keen på hverken herpes, hpv eller det som verre er - noe man selvfølgelig får om man puler 30 random tinder dater, hvor de igjen har pult 30 random tinder dater, som igjen har pult 30 tinder dater.

I en alder av snart 40 år så har jeg heller aldri opplevd å ha kjemi og tiltrekning, for så å bli kjent og få følelser for en dame, for deretter å finne ut at "nei, sexen fungerte overhodet ikke". Da skjønner jeg virkelig ikke hva slags sære preferanser du måtte ha - de sære preferansene kan man jo også dele i forkant, og således sile ut de damene som ikke f.eks. ønsker å bli bundet fast og ha sex 4 ganger daglig. Det går altså an å snakke sammen.

Anonymkode: 85ffb...c0b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Uffda, måtte du skrive så mye for å fa fram så lite? Bra du ikke blir sammenlignet med andre, hvis det er det du er redd for. Dersom kun jomfruer gir deg selvtillit sier det litt om deg dessverre.

Anonymkode: 9e511...094

Ja, det var det som var poenget mitt. Og jeg sa ingenting om jomfru.

Anonymkode: 4c392...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å bli kjent med mannen før jeg ønsker å ha sex med han. Så nei, jeg har ikke sex med alle jeg dater, og jeg har ikke sex tidlig i datingfasen. 

I et forhold er sex veldig viktig, så preferanser o.l er greit å få frem tidlig i form av kommunikasjon.

Anonymkode: 5fcaa...fd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...