AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Ønsker å bytte bank blant annet pga høye gebyr i den vi bruker og søker derfor råd. Vi skal bruke lønnskonto, sparekonto og boliglån. Anonymkode: 14f81...bd0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Du trenger da ikke ha disse tjenestene i én og samme bank. Anonymkode: 87966...271
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du trenger da ikke ha disse tjenestene i én og samme bank. Anonymkode: 87966...271 Det var ikke spørsmålet, og vi ønsker helst én bank, men om du har tanker kan du gjerne dele ene konkret ☺️ Anonymkode: 14f81...bd0
newman01 Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Om du klarer deg med begrenset antall rådgivere, kun mobilbank og veldig gode vilkår er vel Bulder blant de beste. Appen er genialt enkel, og man får gjort alt man skal der inne. Man trenger ikke krangle med banken hvert halvår om rente på huslånet, og de har god rente på sparekontoen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Hva menes med hverdagsbank? Jeg har lønnskonto og regningsbetaling i Sbanken. Ble kunde da de var helt nye, og det var noe revolusjonerende med en ren nettbank samt gebyrfrihet. Høy innskuddsrente hadde de også i starten, det har de ikke hatt på mange år nå. Så sparepengene har jeg andre steder. Så får vi se i hvilken grad DNB legger sin klamme hånd over Sbanken fremover. Anonymkode: d634c...8fe
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Jeg har Obosbanken. Sjekker stadig mot Bulder om jeg kan få lavere boliglån der, men foreløpig har Obosbanken vunnet. Gebyrfrie kort og bruk, relativt gode renter. Anonymkode: c2dbf...cd6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 Bulder er hverdagsbanken, mens boliglånet er i spk. Dette er billigst for meg. Anonymkode: c0c18...4c9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Det ganske gammeldags å samle både lønn, sparing og boliglån i samme bank. Men om det er slik dere må ha det bruk bare den lokale banken der dere bor og si at dere ikke skal betale gebyrer da dere har gitt denne banken alt dere rår over av verdi. Anonymkode: 9650c...4e0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 Jeg har lån hos nybygger.no (bedre rente enn Bulder) og bruker en av deres sparekontoer til regningskonto så bra rente på den. Sparekonto har jeg ikke så mye på for det meste av sparing har jeg i fond og crowdfunding, men flytter det jeg har på sparekonto mellom ulike banker ettersom hvor det til en hver tid er best rente. Anonymkode: 87966...271
Helgekarjol Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Dnb, av gammel vane. Har ikke lån. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 Kan anbefale små distriktbanker. De tar noe mer gebyr på lønnskonto men det får du igjen med gode boliglånavtaler. Her er noen random: Sogn Fjordane Sparebank Kvinesdal Sparebank ... Anonymkode: fe125...44b
powerpuffen Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 har nordea pga avtale med fagforening
newman01 Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 3 hours ago, Helgekarjol said: Dnb, av gammel vane. Har ikke lån. Er det ikke deilig å vite at man bidrar til fellesskapet litt ekstra?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 1 minutt siden, newman01 said: Er det ikke deilig å vite at man bidrar til fellesskapet litt ekstra? Jeg har DNB, er Saga medlem og har forhandlet meg frem til ingen gebyrer og har en fastrente i 10 år på 1,5 % på boliglånet. Har hatt DNB i alle år og er meget fornøyd med vilkår og kundebehandling, bruker også DNB som bedriftsbank som også har fått veldig gode vilkår. Anonymkode: 36076...9d3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var ikke spørsmålet, og vi ønsker helst én bank, men om du har tanker kan du gjerne dele ene konkret ☺️ Anonymkode: 14f81...bd0 Hvilken bank har du avtale med gjennom arbeidsgiver eller fagforening? Det er svaret. Fordi du da ikke er «ts, kunde med 2,3 mill i boliglån». Som del av en gruppe er du «avtalen med fagforening y, som har 34 000 medlemmer». Det samme svaret gjelder forsikring. Anonymkode: 11a82...70a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #16 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det ganske gammeldags å samle både lønn, sparing og boliglån i samme bank. Men om det er slik dere må ha det bruk bare den lokale banken der dere bor og si at dere ikke skal betale gebyrer da dere har gitt denne banken alt dere rår over av verdi. Anonymkode: 9650c...4e0 Gammeldags eller ei, mange vil ha det enklest mulig, og dermed færrest mulig steder å forholde seg til. Og man MÅ ikke bruke den lokale banken, selv om man ikke ønsker å ha flere banker Anonymkode: 6bed0...01d 1
Mardina Skrevet 6. september 2023 #17 Skrevet 6. september 2023 Bruker Sparebank1. Har hatt dem siden jeg fikk mitt første bankkort. Er fornøyd, så har ikke tatt meg bryet med å bytte. I tillegg har jeg betalingsanmerkninger, så har vel ikke mulighet til å bli kunde i hvilken som helst bank heller. Har da selvfølgelig ikke lån i banken og har kun brukskonto i banken min.
newman01 Skrevet 6. september 2023 #18 Skrevet 6. september 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har DNB, er Saga medlem og har forhandlet meg frem til ingen gebyrer og har en fastrente i 10 år på 1,5 % på boliglånet. Har hatt DNB i alle år og er meget fornøyd med vilkår og kundebehandling, bruker også DNB som bedriftsbank som også har fått veldig gode vilkår. Anonymkode: 36076...9d3 Jeg svarte da definitivt ikke deg på noe som helst sitat, så hva vil du frem til?
Helgekarjol Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 33 minutter siden, newman01 said: Er det ikke deilig å vite at man bidrar til fellesskapet litt ekstra? På hvilken måte? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Jeg har storebrand og klp. Storebrand fordi i sin tid var det eneste banken vi fikk napp med boliglån (fikk boliglån sammen med ektefelle mens jeg studerte ). KLP pga tidligere kommunal ansatt. Bruker KLP i det daglige, og Storebrand til regningsbetalinger. Anonymkode: a462e...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå