Gå til innhold

Jeg er alene og har boliglån på 2 mill, er det mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inntekt på 650 000 kr

Anonymkode: 53c3c...482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mye.

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye i husleie/ fellesgjeld?  Eller er det enebolig uten husleie?

Anonymkode: abc2d...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye i husleie/ fellesgjeld?  Eller er det enebolig uten husleie?

Anonymkode: abc2d...65a

Enebolig uten husleie

ts

Skrevet

Jeg har samme og tjener 150 000 mindre enn deg. Du har ganske mye meg enn meg å rutte ned i måneden og jeg klarer å få det til å gå rundt. Er aleneforsørger i tillegg. Har bundet renten da,men med din inntekt klarer du nok en del økning der.

Anonymkode: 3670b...a71

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lån på 1 300’, tjener like mye som deg og merker ikke mye til renteoppgangen.

Anonymkode: e00bc...2bc

Skrevet

Har halvparten av lånet og inntekten din og det går fint her, er og alene med barn.

Anonymkode: d85b8...290

Skrevet

Er også alene og har boliglån på 3.4 M så tror du har en del å gå på. Bandt renta tidligere i år. 
Inntekt nærmere 800 k. 

Anonymkode: 81811...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Inntekt på 650 000 kr

For meg er det ganske mye. Passe, men mye

Skrevet

Jeg har ca. 2,7 mill og et par hundre tusen mer i inntekt enn deg. 

Har også husleie i borettslaget på ca. 5000.

Klarer meg helt greit uten å passe på pengebruken, men om renta øker mer, må jeg nok ta grep. 

Anonymkode: df0b7...77b

Skrevet

Vi har det samme per pers. Ca samme lønn. Har ingen økonomiske problemer. Har du problemer med å betale lånet siden du spør om det er mye?

Anonymkode: d0ee3...eee

Skrevet

Har samme, tjener i overkant av 600.000 og har barn alene. Synes selv det er mye, men det går jo. 

Anonymkode: dfa7c...da9

Skrevet

Jeg har under halvparten av din inntekt og har 2,4 i mill i lån alene. Synes ikke det er mye, fordi jeg får til å betale regningene mine uten å må ofre verken mat, medisiner, klær, hygge eller noe som helst. 

Anonymkode: e7af0...d4f

Skrevet

Kommer vel veldig an på utgiftene dine. Har du barn?

Anonymkode: 35177...440

Skrevet

Jeg har samme inntekt og bare 1 million i lån - men er også eneforsørger for 4 barn. Så tenker du har det ganske romslig.

Anonymkode: 7a95b...7df

Skrevet

Om det er mye kommer jo ann på faktorene rundt. 

Har du barn? Skal du ha barn?

Du oppgir bare boliglån, hva med studielån? Billån? Forbrukslån/kredittgjeld? Hva er den totale gjelden? 

Hva er ellers boligkostnaden? Strøm? Vedlikehold? Eiendomsskatt? Kommunale utgifter? Forsikring? Internet/tv? 

Er du 20 eller 60? Skal du opp eller ned i lønn de neste årene? 

Osv, du oppgir svært snevert med informasjon og alt for lite til og kunne uttale seg om det er mye eller ikke. 

Til sammenligning er jeg 30 år, nettopp kjøpt bolig, enslig og uten barn nå eller i fremtiden. Lønn på kr 655 900. Bil uten lån men med litt driftskostnader som jeg på sikt ønsker å bytte i ny el bil. Har totalt 2,7 mil i lån, hvorav bolig(selveier) er 2,5 mil og studielån samt kredittkortramme på tilsammen 200 000. For meg funker det helt fint og jeg har råd til det jeg måtte ønske samt sparing. 

Men hadde jeg vært 63 år og påtur inn i pensjonsalderen så hadde jeg ikke vært så positiv. Eller hvis jeg var alene med to barn i tillegg. 

Anonymkode: 79462...7f8

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke hatt mer. 

Anonymkode: 9234f...e01

Skrevet

Jeg er 35, ett barn og fast jobb. Bare et lite studielån i tillegg  hvor det er igjen 70 000. 
Boligen er bygget i 2012. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 35, ett barn og fast jobb. Bare et lite studielån i tillegg  hvor det er igjen 70 000. 
Boligen er bygget i 2012. 

ts

Har du sparekonto med nok til en stor reparasjon eller 3-6 måneder uten inntekt? Ville sørget for det hvis ikke, spesielt som singel :)

Anonymkode: 9234f...e01

Skrevet

Jeg har 4,2 mill i lån alene, og er alene med to barn 😵‍💫

Anonymkode: 2e09a...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...