AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Hei! Jeg er i en situasjon som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal håndtere. Søsteren min har blitt sammen med en mann som etter min mening er et stort rødt flagg. Long story short det har vært dårlige forbilder i oppveksten vår, som sikkert gjør at vi tiltrekker oss dårlige menn. For det første så avlyser han avtaler med henne pga alt mulig. For det andre så har han ikke møtt noen av vennene eller noen av oss i familien (selv om de ble sammen for snart et år siden). For det tredje så har han sagt mye stygt om sin ekskjæreste, at hun var helt psykopat osv. For det fjerde så har han kun tid til å møte søsteren min ca 1-3 ganger hver 14 dag (selv om de bor i samme by). Søsteren min sier nesten ingenting negativt om han, og hun peker alltid på hvor snill og god han er. Hun snakker om fremtiden og alt det fine. Hvordan kan jeg få henne til å forstå at han ikke er verdt det? Jeg bare gruer meg til den dagen hun innser hvor mye hun gir og hvor lite hun får tilbake. 😕 Anonymkode: 3f999...5ae
Ellevill Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Jeg tror det er tilnærmet umulig å snakke fornuft til forelskede mennesker, dessverre…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Vært i lignende situasjon med venninne, hvor det viste seg at personen var en ekte psykopat. Og hun måtte ha hjelp for å komme seg bort. Uttrykte tidlig min bekymring, men sa samtidig at jeg ønsket å bli kjent med han selv om jeg satt med dårlig inntrykk. Det er viktig at du ikke skyver søsteren din bort og har forståelse for at hun er forelsket og ser noe positivt i han. Hvis du er bare negativ ender det fort med at hun ikke tørr å komme til deg når det er noe, eller om han får vite det i tillegg så kan han prøve å isolere henne fra deg,eller hun synes det blir ubehagelig og være med dere på likt. Stemmer magefølelsen så vil det rosenrøde legge seg snart og da er det fint om hun kan komme til deg å snakke med seg. Vær tålmodig, interessert og forståelsesfull er mitt råd, samtidig ærlig om å si hva hun fortjener. Du kjenner henne nok godt og vil merke om hun endrer seg Anonymkode: 4accc...7b7 4
Nymerïa Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Når du skriver "fortelle" så høres det litt ut som om at man forteller noen noe som de ikke vet og så forholder de seg til det. Men alt dette vet hun jo. Jeg ville sagt "Er du sikker på at han setter så stor pris på deg som du fortjener?" og så hadde jeg krysset fingrene for at det skulle så et frø. Hvis du ser for deg at bare du formulerer dette på rett måte så får hun en aha-opplevelse og skjønner alt sammen, slår opp og er evig takknemlig, så tror jeg du skal justere forventningene dine. Kanskje det hører med til den trasige bakgrunnen din at du tenker at du skal redde andre og fikse alt for dem. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå