Gå til innhold

Fra nille sin sovemaske til Rezt sovemaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig begynt å bruke sovemaske fra nille. Jeg hadde aldri brukt sovemaske hver natt før. Jeg har bare brukt sovemaske fra apoteket til å ha på meg liggende på magen når jeg soler meg. 

Nille sin sovemaske er helt ok, men jeg kjenner at den forstyrrer mitt høyre øyebryn til en viss grad. Rezt sovemaske er best i test, er det da verdt å prøve den? Nille sin er også til en viss grad åpen ved nesa, men ikke så merkbart. Rezt sin er angivelig helt tett. 

Er det noen som har erfaring med å putte sovemasker i fryseboksen for å få bort bakterier? Eller skal man bare gjøre som det stå; håndvask eller skånevask? Det tar jo  lang tid før den tørker.

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp denne jeg. Lurer på alt som TS lurer på jeg også 🙂 Fra erfaringer med Rezt sovemaske, til rengjøring av sovemasken. Om man skulle være uheldig å våkne opp med en øyeinfeksjon eller lignende. Eller bare ønsker å vaske den for å rengjøre den. 

Anonymkode: 0fb04...6da

Skrevet

Nå har jeg (TS) brukt den i fire måneder, og er veldig fornøyd :) Den er absolutt helt tett, og med en spenne som kan justere. Jeg har vaska den to ganger for hånd, og hatt håndklær i tørketrommelen ved siden av samtidig. Da har den tørka forholdsvis fort. Ikke fått noen reaksjon på den, bare at det tok litt tid å venne seg til en liten "spenne" som er på siden. Den kan du da  stramme/slakke etter hvordan den passer rundt hodet ditt. Maska trykker ikke på noe som helt vis. 

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er den varm om sommeren?

Anonymkode: 85dcf...8ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er den varm om sommeren?

Anonymkode: 85dcf...8ff

Nei, den er akkurat passe. Ikke preget av at det er varmere kan jeg si

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Til info og fremtidige som lurer:

OBS!

Rezt sovemasker er tilsynelatende dropshipping! 

Etter å ha gjort en del research er det mye som tyder på at du får tak i samme sovemaske til en brøkdel av prisen på Wish/Temu, i tillegg kan man lese på Trustpilot (svensk og norsk) at kundeservice er vanskelig å kontakte, de forfalsker anmeldelser o.l. Brukere på Reddit nevner tilsvarende opplevelser + påpeker at de har endret nettsidene sine det siste året og bl.a. endret hele «historien» om hvordan Rezt ble utviklet. 

Hvordan unngå dropshipping?

Vær kritisk! Gjør research, les anmeldelser på eksterne nettsteder, bruk omvendt bildesøk og ikke stol på det som er «for godt til å være sant» 

Endret av solosuper93
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ts forklare hva hun mener med sovemaske?

Er det en lukket "zorromaske" for å ha det mørkt når hun sover?

Og hva er dropshipping?

Anonymkode: 5928f...522

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva er dropshipping?

Ja, det er nok det TS mente da vedkommende opprettet tråden i sin tid. Denne tråden er 1,5 år gammel men dukket opp da jeg gjorde research etter ny sovemaske.

Dropshipping er en forretningsmodell som gir forbrukeren inntrykk av at de kjøper norske produkter av en viss kvalitet, når produktene i realiteten kjøpes fra en tredjepart i f.eks. Kina. Derfor kan man ofte finne nøyaktig samme produkt på sider som Temu til en brøkdel av prisen. 
Det er ikke ulovlig å drive slik, men det er uetisk og problematisk på mange måter. Du får ofte ikke den kvaliteten du forventer eller betaler for, du kan ikke være sikker på hva produktet er produsert av og mange opplever at det ofte er vanskelig å returnere vare, reklamere, eller komme i kontakt med kundeservice. 

Personlig unngår jeg å handle på Temu og blir frustrert av at jeg «hele tiden» kommer over sånne dropshipping sider

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
solosuper93 skrev (3 minutter siden):

Ja, det er nok det TS mente da vedkommende opprettet tråden i sin tid. Denne tråden er 1,5 år gammel men dukket opp da jeg gjorde research etter ny sovemaske.

Dropshipping er en forretningsmodell som gir forbrukeren inntrykk av at de kjøper norske produkter av en viss kvalitet, når produktene i realiteten kjøpes fra en tredjepart i f.eks. Kina. Derfor kan man ofte finne nøyaktig samme produkt på sider som Temu til en brøkdel av prisen. 
Det er ikke ulovlig å drive slik, men det er uetisk og problematisk på mange måter. Du får ofte ikke den kvaliteten du forventer eller betaler for, du kan ikke være sikker på hva produktet er produsert av og mange opplever at det ofte er vanskelig å returnere vare, reklamere, eller komme i kontakt med kundeservice. 

Personlig unngår jeg å handle på Temu og blir frustrert av at jeg «hele tiden» kommer over sånne dropshipping sider

Takk for oppklarende svar🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hva er dropshipping?

Vet du virkelig ikke hva sovemaske er?

Her er svaret:
Temu | Søk sovemaske dame

Og da vet jeg at jeg skal kjøpe på temu neste gang

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (På 21.5.2025 den 12.55):

Vet du virkelig ikke hva sovemaske er?

Her er svaret:
Temu | Søk sovemaske dame

Og da vet jeg at jeg skal kjøpe på temu neste gang

Eller så kan man jo alltids kjøpe produkter som er _mer_ etisk produsert og som man vet hva inneholder. Men det får være opptil hver enkelt :)

Anonymkode: 02fe1...39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...