Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det når man skal stripe håret hos frisør; håret bør vel være nyvaska? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar jo stripene i tørt hår, så det MÅ ikke være helt nyvasket. Er det relativt nyvasket er det nok, håret vaskes jo godt etter at stripene er satt!

Gjest Tristessa
Skrevet

Vasker ikke frisøren håret uansett eller? :klø: Men jeg har også hørt at man ikke skal farge nyvasket hår, det kan godt være "dagsgammelt" og vel så det. Noen annen grunn enn at det blir veldig mye vasking har jeg egentlig ikke...

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal vaske håret samme dagen, for da fjerner man det naturlige fettlaget i hodebunne, som er bra å ha som beskyttelse når man bruker blekemiddel. Men om det er vanlig farge, så spiller det ingen rolle, tror jeg.

Skrevet
Noen annen grunn enn at det blir veldig mye vasking har jeg egentlig ikke...

I følge min frisør vil nyvasket hår ha så mye beskyttelse på seg fra ingrediensene i shampo og balsam at fargen må sitte i lengre, og at det kan bli andre fargeresultater enn forventet...

Skrevet

når jeg farget håret hos frisøren sist, så farget jeg det på vaskedagen min, men vasket det da ikke.

Frisøren min sa bare at det var bra at jeg ikke hadde vasket det, bedre sånn.

uten å spesifisere noe mer.

så nei, du trenger ikke vaske håret på morgenen før du drar å farger det.

Skrevet
Men jeg har også hørt at man ikke skal farge nyvasket hår, det kan godt være "dagsgammelt" og vel så det.

Det samme har jeg hørt.

Skrevet

Det viktigste er at håret er tørt og ikke har stylingproduktrester i seg.

Skrevet

Jeg har stripet håret med både nyvasket hår og "dagsgammelt" hår. Har i grunnen ikke merket noen forskjell jeg..

Men tror jeg hopper over hårvasken neste gang, ut fra det som er blitt sagt her. Best å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...