AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Hei, jeg var veldig uheldig med utleie av leiligheten min i sommer. Skulle være snill og hjelpe en familie som hadde sopp i hjemmet og trengte en plass på dagen. Etter en dag startet klagene fra forskjellige naboer og etter 5 dager valgte jeg å avslutte leieforholdet ( noe de også ønsket ) og jeg refunderte da for de to siste nettene. Jeg kom hjem til en svinesti av en leilighet med 27 grader stillt i alle rom, vinduet på gjesterommet på vidt gap. Ødelagte pyntefjær, stanga til rullgardina var knekt og lå i deler, det var en utholdelig stank av urin fra den ene senga, stearin opp etter vegg og på dør, kaffe opp etter veggen på soverommet og kaffe da i hele senga. Her har de prøvd å skjule det med å vaske beskyttelsestrekket mitt som er av veldig god kvalitet og det passer absolutt ikke mer. Klemt noe i en dør så en flik har detti av. Stearin på sengetøy og gris generelt etter kaffe og gud vet hva. Ødelagt et bein på wok panna mi. Jeg hadde 2000,- i depositum, men sitter nå med spørsmål på hva jeg kan gjøre for å få dekt en helt ny overmadrass. Den kan ikke renses da den vil smuldre opp ( i følge renseriet ) Dette er til en jensen ambassadør seng som var i topp stand og veldig lite brukt. Samme overmadrass koster ca 7000,- ny. Noen råd her? Anonymkode: d3125...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Ta bilder og anmeld familien til politiet for hærverk. Anonymkode: a6823...3ef 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Hva sier leiekontrakten du hadde? Anonymkode: b2f09...baf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Adressen som står i leiekontrakten er en ubebygd tomt inne på en byggeplass iflg. Google Maps. Anonymkode: 837ca...ba6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Adressen som står i leiekontrakten er en ubebygd tomt inne på en byggeplass iflg. Google Maps. Anonymkode: 837ca...ba6 Ikke ifølge Finn kart. Anonymkode: 1399f...4fe
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Adressen som står i leiekontrakten er en ubebygd tomt inne på en byggeplass iflg. Google Maps. Anonymkode: 837ca...ba6 Hæ? Det var jo en flott leilighet ikke noe byggeplass, bygget i 2018 så det er kanskje gammelt bilde på maps. For noen bedritne folk. Du må jo anmelde de og så håper jeg du har god forsikring. Anonymkode: f56d4...c25
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Er det ikke uvesentlig hvor dette er? Broblemet som TS lurer på er jo det samme uansett om boligen er på en byggeplass eller ei….. Anonymkode: d3125...7f4 1
Gjest takinova Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 Det er litt sånn shit happens med korttidsleie. Du har ikke leid ut via airbnb eller noen med forsikring? En del forsikringsselskaper tilbyr egen kortidsleie forsikring, har du det? Hvis du ikke kan gå på forsikring, så må du vel anmelde. Men det du beskriver høres jævlig ut, men ikke innenfor hærverk dessverre.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Var det romfolk? Anonymkode: 45b60...dfe
Intervence Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Var det romfolk? Anonymkode: 45b60...dfe Var det nordmenn?
Me for life Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Selvfølgelig kan og bør dette anmeldes som hærverk. Med mindre de har masse annet på seg blir det nok henlagt innen du har trykt Send, men det er uansett viktig å få det registrert. Deretter er det bare å fikse og lære av feilene. Sjekk referanse, ikke lei ut bare for å være snill og ta depositum som faktisk gjør en forskjell hvis noe må fikses.
NakenPanda Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg var veldig uheldig med utleie av leiligheten min i sommer. Skulle være snill og hjelpe en familie som hadde sopp i hjemmet og trengte en plass på dagen. Etter en dag startet klagene fra forskjellige naboer og etter 5 dager valgte jeg å avslutte leieforholdet ( noe de også ønsket ) og jeg refunderte da for de to siste nettene. Jeg kom hjem til en svinesti av en leilighet med 27 grader stillt i alle rom, vinduet på gjesterommet på vidt gap. Ødelagte pyntefjær, stanga til rullgardina var knekt og lå i deler, det var en utholdelig stank av urin fra den ene senga, stearin opp etter vegg og på dør, kaffe opp etter veggen på soverommet og kaffe da i hele senga. Her har de prøvd å skjule det med å vaske beskyttelsestrekket mitt som er av veldig god kvalitet og det passer absolutt ikke mer. Klemt noe i en dør så en flik har detti av. Stearin på sengetøy og gris generelt etter kaffe og gud vet hva. Ødelagt et bein på wok panna mi. Jeg hadde 2000,- i depositum, men sitter nå med spørsmål på hva jeg kan gjøre for å få dekt en helt ny overmadrass. Den kan ikke renses da den vil smuldre opp ( i følge renseriet ) Dette er til en jensen ambassadør seng som var i topp stand og veldig lite brukt. Samme overmadrass koster ca 7000,- ny. Noen råd her? Anonymkode: d3125...7f4 Forklarer hvorfor de hadde sopp i sin egen leillighet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå