Gå til innhold

Jeg føler meg ikke sett og hørt av venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en inkluderende jente,som tar initiativ og ordner til,for at ting skal skje. Til tross for dette,føler jrg faktisk ofte på ensomhet og at venninnene mine er fraværende.

Jeg er åpen rundt mine opplevelser om dette,og derfor aner jeg ikkehva annet jeg skal gjøre i denne situasjonen,enn å kalle dette for venninner som ikke passer meg. At de ikke stiller opp,når det ikke egentlig er så mye å be om...

Nå står nyttårsaften for døren,hvis man vil leie hytte på fjellet,allerede. De fleste hytter er allerede bestilt.

Jeg har lagt ut insj, og hører at <det hadde vært koselig.. >Men når jeg etterspør tid og dato fra to,tre venninner,hører jeg at <nå se ann,vet ikke om jeg jobber..> og < jeg vet ikke enda hvor jeg er..>.

Ærlig talt, dette er noe andre har ryddet opp i,og klargjort for lengst. Når alle andre klarer å bestemme seg,noe man faktis MÅ gjøre,for å gjøre hytte realistisk,på selveste nyttårsaften.

Jeg sa at jeg ikke gidder å bruke tid og energi på noe som jeg ikke engang får tydelig svar på om når man kan engang,og hører fra en venninne jeg virker desperat.

Nå er det sånn, at alle endre har klart og er inneforstått med at dato må velges tidlig. Om man kan eller ikke, nå man jo bare bestemme seg for,og gjennomføre,blir det krøll langs veien,så får man jo bare finne ut av det også.

Jeg blir helt satt ut,og synes jeg får kjeft for å prøve å ordne og organisere,for at jeg gjør noe med problemet(=ensomhet,flere større nettverk)Og tidligere erfaring forteller meg,GARANTERT,at dette ikle kommer til å skje.

Jeg føler jeg har venninner som ikke passer meg,og nyttårsaften er jo ikke <bare,  bare > å få lagt planer med..

Jeg reagerer,og lurer på hvordan andre har løst samme problem eller situasjon..noen innspill??

Anonymkode: 4efb7...d11

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Msramkins
Skrevet

Jeg skjønner at du gjør dette i beste mening, for å få ting på plass. Men du må ta til deg tilbakemeldingene fra venninnene dine, at dette kanskje er for mye? Vil de også på hytta, eller hadde de mest lyst på noe annet?  Evt må du skrive konkret dato « Hei, jeg kan bestille hytte der og der, dere må si ifra innen torsdag om dere vil eller ikke.»  Jeg synes nok også det høres ut som dere ikke er like engasjert i dette nei, og det er litt vanskelig når noen er veldig mye mer ivrig enn resten… Som sagt, forstår at du mener dette godt, men vær forsiktig så ikke du får rollen som hun masete. Gjelder dette generelt i hverdagen også? 

Skrevet

Du er flink som initierer, men ikke alle liker så mye opplegg og ting og ikke alle klarer å legge planer langt frem i tid.

Jeg har hatt en venninne som deg og hun ble nok ofte skuffet over meg fordi jeg sa mye nei, jeg vet at hun egentlig syntes at alle vennene skulle være like på og aktive som henne og at hun ofte tok det personlig når folk ikke kunne eller avlyste. Men jeg hadde ikke lyst til å dra på hyttetur og turer og fester hit og dit hele tiden med gjenger av folk jeg ikke kjente så godt. Jeg likte heller ikke å si ja til ting lang tid i forveien. I perioder hadde jeg heller ikke råd rett og slett. Og ofte så føler man på at man ikke vil være kjip og si nei så man sier mer vagt at man ikke vet ennå osv selv om jeg vet at det er unnvikende og dårlig. Vi har mistet litt kontakten og det er nok delvis pga dette men jeg fikk også barn, krevende jobb og annet som tok mye av tiden min og har vært en del syk og sliten mens hun har mye fritid og er veldig energisk og aktiv. Men det var jo aldri fordi jeg ikke likte henne eller satte pris på henne som venn, vi var bare forskjellige på dette punktet og jeg hadde ikke den tiden eller energien til vennskapet som hun forventet. 

Akkurat her høres det kanskje ut som at venninnene dine ikke har så lyst til å dra på hyttetur på nyttårsaften. Er det sånn at dere har snakket om det før og blitt enige om at dere har lyst til å dra på hyttetur? Eller er det noe du har funnet på selv som du tenker er gøy? Om folk ikke er så interessert i hyttetur så ville jeg forsøkt å ikke bli lei meg for det men heller funnet på en annen plan som en vanlig nyttårsfest :) Legg lista litt lavere. Om de andre har vist interesse før så ville jeg vært litt tydlig på at nå må vi bestemme om vi skal dra på hyttetur eller ikke, at dere må ta et valg. Selv om det er lenge til så er det nødvendig å planlegge tidlig. Men la nei være et ok valg. 

Anonymkode: cad81...490

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

er faktisk mange som ikke vet så langt frem i tid. Jobber selv i helse og vet ennå ikke om jeg jobber nyttårsaften ennå. Turnusen kommer ikke før i slutten av oktober...Så det er ikke alle som klarer å planlegge så "langt" fram i tid selv om man har lyst heller

Anonymkode: f2369...757

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde fått fnatt om en venninne nå begynte å sende meldinger om hytte på nyttårsaften. Jeg vet ikke engang hva jeg skal ha til middag.

Om du i tillegg tar dette opp med de og presenterer det som at du ikke blir sett og hørt tenker jeg at du blir venneløs snart. For et mas og for en forventning. Slapp litt av!

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

De sier jo hva problemet er. En sier vet ikke når hun jobber. Mange aner ikke, spesielt ikke om de jobber i f.eks helsevesenet med turnus. Det er ikke noe de bare kan fikse nå fordi du vil bestille hytte. De bestemmer ikke over turnusen.

Den andre sier vet ikke hvor jeg er. Kanskje har de planer om å reise bort i jula, men det er ikke bestemt enda? Kanskje avhengig av jobber eller familie det også? Eller økonomien?

Jeg syns du er utålmodig og lite forståelsesfull for deres situasjon. Akkurat slik du mener de er ovenfor deg. 

Anonymkode: 93e3a...5f2

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen liker å planleggee fram i tid, andre ikke. Noen vil holde sine muligheter åpen, andre vil spikre ting tidlig.

Noen vil ikke si i fra at de ikke ønsker å være med, og kommer da med unnskyldinger. Noen vet ikke selv hvordan de jobber så langt fram i tid, mens andre ønsker å jobbe på slike dager.

Hva dine venninner kommer inn under, vet bare de selv.

Jeg er selv glad i å planlegge, da fordi det er min erfaring at ting må det for at det skal skje noe. Har opplevd mange ganger at løse planer bare forsvinner i sanden også sitter man igjen med null.

Men leie hytte på fjellet på nyttårsaften? Vil ikke du ha med deg rakettene og slikt?

Anonymkode: 56f96...d36

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De sier jo hva problemet er. En sier vet ikke når hun jobber. Mange aner ikke, spesielt ikke om de jobber i f.eks helsevesenet med turnus. Det er ikke noe de bare kan fikse nå fordi du vil bestille hytte. De bestemmer ikke over turnusen.

Den andre sier vet ikke hvor jeg er. Kanskje har de planer om å reise bort i jula, men det er ikke bestemt enda? Kanskje avhengig av jobber eller familie det også? Eller økonomien?

Jeg syns du er utålmodig og lite forståelsesfull for deres situasjon. Akkurat slik du mener de er ovenfor deg. 

Anonymkode: 93e3a...5f2

men om hun planlegger nyttår nå, kan jo de som jobber prøve å bytte vakter. ellee svare at jeg skal sjekke turnusen. Gir tilbakemld når jeg vet osv...

Skrevet

Som planleggeren og insjern i vennegjengen min. Det krever jobb, og du må være god på logistikk og kommunikasjon. 

"det hadde vært hyggelig/skal vi/vi kan se nærmere på" er no-go når man skal igangsette planer. 

Du må spørre rett ut: Jeg har lyst til å leie en hytte på nyttårsaften, vil du være med? 

Korte ja/nei spørsmål fungerer best her altså. eller så koker det bort i grøten. 

Anonymkode: cb134...d83

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som planleggeren og insjern i vennegjengen min. Det krever jobb, og du må være god på logistikk og kommunikasjon. 

"det hadde vært hyggelig/skal vi/vi kan se nærmere på" er no-go når man skal igangsette planer. 

Du må spørre rett ut: Jeg har lyst til å leie en hytte på nyttårsaften, vil du være med? 

Korte ja/nei spørsmål fungerer best her altså. eller så koker det bort i grøten. 

my thougths exactly!

Derfor jeg bare har vært stille etter at jeg sa jeg ikke gidder bruke tid og energi på noe jeg ikke får svar på tid og dato engang. Jeg har selv jobb, og aner ikke hvordan det blir med arbeid bare fremover, noeo helt annet enn om du har fri fra jobb.

Så jeg er veldig inneforstått med økonomisk og praktisk uforutsigbarhet, jeg har kansje mest av oss alle,på det punktet!

Likevel, er jeg den som "legger meg i selen". Når det kommer til å ikke vite "hvor jeg er..." synes ejg dette faktisk er et dårlig svar. Dette er, i mine øyne,sagt på en bedre måte at man vil se ann og se om det dukker noe bedre opp.

Som jeg sier: Her er man nødt til å satse! Det er nyttårsaften,og som du sier selv, så koker alt bort, dersom det ikke spikres. Deet er min erfaring også

Her prøver jeg å gjøre det enkelt, de har bare trengt å si en dato, så er det jeg som ahr tatt på meg å lete frem, bestilleog insje, men så klarer man liksom ikke det engang..

Jeg er åpen for å gjøre andre ting, men hvorfor skal ejg tro på et "ja" til andre ting, når det ikke blir "ja" til et spåass lukuriøst tilbud, med ingen krav fra min side enda, om mer en selvfølgeligheter, for å få ordnet.

Ærlig talt liksom..

Men jeg aner ikke hvordan ejg skal reagere..

Egentlig føler jeg, at det ikke er stort mer å gjøre..

Litt typisk meg å gjøre, er jo åspørre hvordan stemningen for å dra på den hytteturen ligger ann, men deter jo ikke noe vits..Jeg VET jo at alt er tatt, om bare en uke fra nå av..Da er det ikke realistisk lenger...Ingen vits..

Dette er jo ord uten mening..

Hva ville du gjort og hvordan ordlegge seg fremover??

Skrevet
BobbySocks skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde fått fnatt om en venninne nå begynte å sende meldinger om hytte på nyttårsaften. Jeg vet ikke engang hva jeg skal ha til middag.

Om du i tillegg tar dette opp med de og presenterer det som at du ikke blir sett og hørt tenker jeg at du blir venneløs snart. For et mas og for en forventning. Slapp litt av!

DU mister jo poenget..Slapp av??

Det erikke jeg som er strassa sur eller irritert.

slutt å legg følelser inn i bildet!!!!

Dette handler om at hvis man skal få til noe, må du legge på ræva og si hva du vil ha, så det går ann å handle på det!

Ferdig snakka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Noen liker å planleggee fram i tid, andre ikke. Noen vil holde sine muligheter åpen, andre vil spikre ting tidlig.

Noen vil ikke si i fra at de ikke ønsker å være med, og kommer da med unnskyldinger. Noen vet ikke selv hvordan de jobber så langt fram i tid, mens andre ønsker å jobbe på slike dager.

Hva dine venninner kommer inn under, vet bare de selv.

Jeg er selv glad i å planlegge, da fordi det er min erfaring at ting må det for at det skal skje noe. Har opplevd mange ganger at løse planer bare forsvinner i sanden også sitter man igjen med null.

Men leie hytte på fjellet på nyttårsaften? Vil ikke du ha med deg rakettene og slikt?

Anonymkode: 56f96...d36

For meg er opplevelsene og minnene absolutt det viktigste! Høydepunktet er i opplevelsen sammen med andre,og ikke rakettene-Det er jo mer for barna,slik jeg ser det!

Derfor er en hytte fint, for det er mer for oss,og det blir noe annet enn hverdagen. Vi får mye tid sammen og vi får gjort og opplevd noe som er "bare for oss" Kunne gjerne hatt en høyfjellshotell med afterski osv jeg, men somsagt ,eg gidder ikke insje på noe,når jeg ikke har datoer å forholde megtil-Er jo umulig!!

Skrevet

Litt slitsomt å måtte svare så tidlig hvis det skjer ofte. 

Ta noen skritt tilbake og la andre få slippe til, mulig de synes du er veldig styrende og viker unna.

Anonymkode: a6de6...bed

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men jeg aner ikke hvordan ejg skal reagere..

Egentlig føler jeg, at det ikke er stort mer å gjøre..

Litt typisk meg å gjøre, er jo åspørre hvordan stemningen for å dra på den hytteturen ligger ann, men deter jo ikke noe vits..Jeg VET jo at alt er tatt, om bare en uke fra nå av..Da er det ikke realistisk lenger...Ingen vits..

Dette er jo ord uten mening..

Hva ville du gjort og hvordan ordlegge seg fremover??

Helt ærlig ? vil de ikke være med så vil de ikke være med. Jeg kan nok framstå som ganske "general" men jeg spør en gang, om det blir nei, så beveger jeg med videre å inviterer noen andre/fikser noe annet selv. 

Noen ganger så legger ikke folk det samme i vennskap, og det er helt greit. Noen ganger vil de være med men de ønsker ikke engasjere seg, men da får de ikke være med heller. Noen vil bare være hjemme og det er også helt greit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg er opplevelsene og minnene absolutt det viktigste! Høydepunktet er i opplevelsen sammen med andre,og ikke rakettene-Det er jo mer for barna,slik jeg ser det!

Derfor er en hytte fint, for det er mer for oss,og det blir noe annet enn hverdagen. Vi får mye tid sammen og vi får gjort og opplevd noe som er "bare for oss" Kunne gjerne hatt en høyfjellshotell med afterski osv jeg, men somsagt ,eg gidder ikke insje på noe,når jeg ikke har datoer å forholde megtil-Er jo umulig!!

Du snakker jo bare om dine behov. 

Kanskje de ikke har lyst til det samme som deg.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg er en inkluderende jente,som tar initiativ og ordner til,for at ting skal skje. Til tross for dette,føler jrg faktisk ofte på ensomhet og at venninnene mine er fraværende.

Jeg er åpen rundt mine opplevelser om dette,og derfor aner jeg ikkehva annet jeg skal gjøre i denne situasjonen,enn å kalle dette for venninner som ikke passer meg. At de ikke stiller opp,når det ikke egentlig er så mye å be om...

Nå står nyttårsaften for døren,hvis man vil leie hytte på fjellet,allerede. De fleste hytter er allerede bestilt.

Jeg har lagt ut insj, og hører at <det hadde vært koselig.. >Men når jeg etterspør tid og dato fra to,tre venninner,hører jeg at <nå se ann,vet ikke om jeg jobber..> og < jeg vet ikke enda hvor jeg er..>.

Ærlig talt, dette er noe andre har ryddet opp i,og klargjort for lengst. Når alle andre klarer å bestemme seg,noe man faktis MÅ gjøre,for å gjøre hytte realistisk,på selveste nyttårsaften.

Jeg sa at jeg ikke gidder å bruke tid og energi på noe som jeg ikke engang får tydelig svar på om når man kan engang,og hører fra en venninne jeg virker desperat.

Nå er det sånn, at alle endre har klart og er inneforstått med at dato må velges tidlig. Om man kan eller ikke, nå man jo bare bestemme seg for,og gjennomføre,blir det krøll langs veien,så får man jo bare finne ut av det også.

Jeg blir helt satt ut,og synes jeg får kjeft for å prøve å ordne og organisere,for at jeg gjør noe med problemet(=ensomhet,flere større nettverk)Og tidligere erfaring forteller meg,GARANTERT,at dette ikle kommer til å skje.

Jeg føler jeg har venninner som ikke passer meg,og nyttårsaften er jo ikke <bare,  bare > å få lagt planer med..

Jeg reagerer,og lurer på hvordan andre har løst samme problem eller situasjon..noen innspill??

Men ærlig talt, det er ingen som har bedt deg ta initiativ til å planlegge nyttårsaften på en hytte? Dette er kun noe du har tankt på og som du begynner å planlegge på vegne av alle andre. Istedenfor å høre med folk hva de tenker, om dere skal finne på noe - så tar du fullstendig overhånd. Du høres slitsom ut, Ts. Det er nesten 4 måneder til nyttårsaften, når folk skal planlegge slik så må de korrigere med arbeid og alt annet først. 

Måten du kan løse dette er å roe deg ned, og istedenfor å ta helt overhånd i møte med vennene dine burde du være litt mindre nevrotisk. 

Anonymkode: 79716...d81

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du høres jo ut som en overivrig tenåring som kun ser egne behov. Navlebeskuende og slitsom. Du tenker tydeligvis ikke over noen andre sine følelser, behov eller tanker - du mangler fullstendig perspektiv og ser kun til din egen nesetipp. 

Anonymkode: 79716...d81

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du snakker jo bare om dine behov. 

Kanskje de ikke har lyst til det samme som deg.

Nå har jeg skrevet ned svart på hvitt, at de er positive. Noe som også er hele grunnlaget for planlegging og realisering..

Jeg føelr du ikke helt ser hva som er viktig i denne tråden,om du ikke har fått med deg dette allerede.. .... ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt ærlig ? vil de ikke være med så vil de ikke være med. Jeg kan nok framstå som ganske "general" men jeg spør en gang, om det blir nei, så beveger jeg med videre å inviterer noen andre/fikser noe annet selv. 

Noen ganger så legger ikke folk det samme i vennskap, og det er helt greit. Noen ganger vil de være med men de ønsker ikke engasjere seg, men da får de ikke være med heller. Noen vil bare være hjemme og det er også helt greit. 

Det er nyttårsaften..Vet du hvor vanskelig det er, få lagt inn planer til nyttåraften, om du ikke er og har et veldig stort nettverk og løst kjenner mange?? Det er jo ikke "bare bare",og som jeg har skrevet-Er dette noe jeg har vært åpen om-Så da ligger det i kortene, at dette er et slags forsøk på å "reise seg" og bruke de resurrsene som finnes..

Skrevet

Nyttårsaften planlegges i september?? 🤭 

Jeg kan ikke en gang si om jeg har lyst til å treffe ei venninne neste uke en gang. Hadde hun begynt å gnåle om nyttårsaften nå hadde jeg spurt om alt var bra med henne. 

Ta nyttårsaften som den kommer. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...