AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Så i går trente jeg skikkelig for første gang på veldig lenge, og for første gang etter fødselen for snart 2 år siden.. Etter at jeg hadde trent merket jeg hadde jeg hadde hatt litt urinlekkasje. Ikke mye, bare noen dråper. Jeg hadde dette under svangerskapet og litt etterpå, men det har ikke vært noe etter det. Det jeg lurer på er: Dere som har erfaring med dette: hva slags truseinnlegg bruker dere, og har dere erfart at det blir bedre med trening av bekken? Det jeg synes var litt rart var at jeg ikke merket noen ting av at det skjedde. Er det fare for at det kan komme mye urin eller er det vanlig at det bare er noen dråper? Kjenner jeg bekymrer meg litt for dette. Anonymkode: d9cb4...11b 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Knipeøvelser må til. Anonymkode: 2b3f3...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Det er nok statistisk sett bare snakk om dråper, og at det vil bli bedre/forsvinne om du trener opp bekkenbunnen. Men unntak finnes, og på KG skal man passe seg for å være bastant. Dersom du trener bekkenbunn i et halvår og det ikke blir bedre, ville jeg kontaktet legen. Anonymkode: 709ce...893 1
snurk Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Hvilken type trening var det? Det kan jo være at du har lagt for høy belastning på bekkenmusklaturen. Hvis man har tendenser til svekket bekken bør man starte med å trene opp kjernemusklaturen også må man være veldig nøye med å "stramme opp" muskulaturen når man for eksempel tar knebøy eller utfall. Det finnes studier som viser at en del styrkeøvelser er mer effektivt enn klassiske knipeøvelser. Styrkeøvelser som glute bridge, utfall, hover og clamshell med strikk.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Jeg lekker som en sil hvis jeg løper/jogger eller hopper. Bruker helt vanlige Libresse/Always truseinnlegg, hva jeg enn finner i skuffen. Skifter jo rett etter jeg er ferdig, så gidder ikke bruke penger på innlegg som er laget for slik. Anonymkode: 7c53b...c38
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Ta deg en tur til gynekolog og sjekk bekkenbunnen og lær deg hvordan du gjør knipeøvelser for å stramme opp. Anonymkode: 37812...c01
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lekker som en sil hvis jeg løper/jogger eller hopper. Bruker helt vanlige Libresse/Always truseinnlegg, hva jeg enn finner i skuffen. Skifter jo rett etter jeg er ferdig, så gidder ikke bruke penger på innlegg som er laget for slik. Anonymkode: 7c53b...c38 Billigere og mer hensiktsmessig å gjøre knipeøvelser for å trene opp bekkenbunnmuskulatur. Gå til gynekolog for veiledning. Anonymkode: 37812...c01
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Jeg ble aldri bedre. Bruker forskjellige tenaprodukter. Kommer ann på hvor mye du lekket rett og slett. Hos meg går det på hvor lenge jeg skal være borte fra ett toalett. De minste til tena holder på mye mer enn man skulle tro. Anonymkode: 03ae3...429
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lekker som en sil hvis jeg løper/jogger eller hopper. Bruker helt vanlige Libresse/Always truseinnlegg, hva jeg enn finner i skuffen. Skifter jo rett etter jeg er ferdig, så gidder ikke bruke penger på innlegg som er laget for slik. Anonymkode: 7c53b...c38 Det får du på blå resept hvis du går til legen. Anonymkode: 03ae3...429 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så i går trente jeg skikkelig for første gang på veldig lenge, og for første gang etter fødselen for snart 2 år siden.. Etter at jeg hadde trent merket jeg hadde jeg hadde hatt litt urinlekkasje. Ikke mye, bare noen dråper. Jeg hadde dette under svangerskapet og litt etterpå, men det har ikke vært noe etter det. Det jeg lurer på er: Dere som har erfaring med dette: hva slags truseinnlegg bruker dere, og har dere erfart at det blir bedre med trening av bekken? Det jeg synes var litt rart var at jeg ikke merket noen ting av at det skjedde. Er det fare for at det kan komme mye urin eller er det vanlig at det bare er noen dråper? Kjenner jeg bekymrer meg litt for dette. Anonymkode: d9cb4...11b Sliter med dem samme. Løser det med å alltid tisse rett før trening, men det er plagsomt ja. Anonymkode: e5bf3...f77
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ble aldri bedre. Bruker forskjellige tenaprodukter. Kommer ann på hvor mye du lekket rett og slett. Hos meg går det på hvor lenge jeg skal være borte fra ett toalett. De minste til tena holder på mye mer enn man skulle tro. Anonymkode: 03ae3...429 Jeg har sett noen som reklamerer for noe som heter hypopressiv trening, som kan hjelpe. Har ingen erfaring selv. Anonymkode: de13e...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Jeg har en bok om styrketrening for kvinner. Den legger vekt på at det er veldig viktig å knipe mens man gjør øvelsene. Særlig mageøvelser skaper stort press der nede. Anonymkode: c52dd...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har sett noen som reklamerer for noe som heter hypopressiv trening, som kan hjelpe. Har ingen erfaring selv. Anonymkode: de13e...7a8 Jeg er nå kommet dit at jeg driver med kateterisering. Kan få operasjon, men vil ikke det. Lekker heller når tena er så bra som den er. Begynte med kateterisering nå i sommer. Så har prøvd alt ekspertene mente jeg skulle prøve. Har egentlig bare godtatt lekkasjer. Blitt bedre med kateterisering. Anonymkode: 03ae3...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå