AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Jesus lever. Påkall Herren og bli frelst. "Jesus sa da til de jødene som var kommet til tro på ham: «Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler. 32 Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.»" (Joh. 8) Anonymkode: d60f9...1df 1 1
Elle Melle Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Hva med at du forsøker å si det samme med dine egne ord? Sånn vanlig språk som alle forstår og ikke trenger å være vokst opp i en menighet for å skjønne? Kananspråk er indrekirkelig, kjedelig og intetsigende. Å bare slenge ut kristne fraser og så skulle bevise hvor rett de er med å sitere bibelen, er enkelt og billig. Og ingen andre enn de som er enige med deg (og dermed er så frelst som de kan bli) skjønner hva du driver med. Hvis poenget ditt er at noen skal skjønne noe, trenger du å endre strategi. Ellers er det bare på lat og du er ikke interessert i å kommunisere på en måte som virker. Hadde vært gøy om du heller skrev noe om hvorfor du mener dette og hva som er bra med det. Og legger bort "fordi det bare er sånn" argumentasjonen. Hva er det som er bra med å tro på Jesus? I ditt liv? Fortell. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jesus lever. Påkall Herren og bli frelst. "Jesus sa da til de jødene som var kommet til tro på ham: «Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler. 32 Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.»" (Joh. 😎 Anonymkode: d60f9...1df I Jesu navn. Amen Anonymkode: eb338...0b5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jesus lever. Påkall Herren og bli frelst. "Jesus sa da til de jødene som var kommet til tro på ham: «Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler. 32 Da skal dere kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.»" (Joh. 😎 Anonymkode: d60f9...1df ♥️ Anonymkode: eb338...0b5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Elle Melle skrev (12 minutter siden): Hva med at du forsøker å si det samme med dine egne ord? Sånn vanlig språk som alle forstår og ikke trenger å være vokst opp i en menighet for å skjønne? Kananspråk er indrekirkelig, kjedelig og intetsigende. Å bare slenge ut kristne fraser og så skulle bevise hvor rett de er med å sitere bibelen, er enkelt og billig. Og ingen andre enn de som er enige med deg (og dermed er så frelst som de kan bli) skjønner hva du driver med. Hvis poenget ditt er at noen skal skjønne noe, trenger du å endre strategi. Ellers er det bare på lat og du er ikke interessert i å kommunisere på en måte som virker. Hadde vært gøy om du heller skrev noe om hvorfor du mener dette og hva som er bra med det. Og legger bort "fordi det bare er sånn" argumentasjonen. Hva er det som er bra med å tro på Jesus? I ditt liv? Fortell. Kan nevne 10 punkter: 1. Slipper helvete. 2. Fellesskap med en som elsker meg og har kjøpt meg til Gud med Sitt blod. Han måtte ha et takk fra min side. 3. Slipper å leve i løgn og selvbedrag. Han har seiret over alt vondt, inkl. djevelen og hans hær som forfører hele verden. 4. Har fått et nytt liv. Blitt født på ny. Fått Den Hellige Ånd. Han har seiret over min syndige menneskenatur. Der Adam falt, seiret Jesus. 5. Han hører bønn og svarer på Sin måte og i forhold til Sine løfter fra Bibelen. 6. Har fellesskap med Han i bibel og bønn. Guds Ord er levende, er ånd og er liv. Summen av Guds Ord er sannhet. 7. Han har lovt å bevare meg fra det onde. 8. Har fått del i alle velsignelsene som Jesus fortjener. Evangeliet handler om det store plassbytte. Jesus istedetfor meg. 9. Han er nær alle som påkaller Han i sannhet. Har samfunn i Ånden med alle sanne troende. 10. Er et spennende liv å følge Jesus, og at Han ved Sin Hellige Ånd veileder til den fulle og hele sannhet. Forstår stykkevis og delt. Hjemme i himmelen er alt fullkomment og skal forstå fullt ut der. Anonymkode: d60f9...1df 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Elle Melle skrev (28 minutter siden): Hva med at du forsøker å si det samme med dine egne ord? Sånn vanlig språk som alle forstår og ikke trenger å være vokst opp i en menighet for å skjønne? Kananspråk er indrekirkelig, kjedelig og intetsigende. Å bare slenge ut kristne fraser og så skulle bevise hvor rett de er med å sitere bibelen, er enkelt og billig. Og ingen andre enn de som er enige med deg (og dermed er så frelst som de kan bli) skjønner hva du driver med. Hvis poenget ditt er at noen skal skjønne noe, trenger du å endre strategi. Ellers er det bare på lat og du er ikke interessert i å kommunisere på en måte som virker. Hadde vært gøy om du heller skrev noe om hvorfor du mener dette og hva som er bra med det. Og legger bort "fordi det bare er sånn" argumentasjonen. Hva er det som er bra med å tro på Jesus? I ditt liv? Fortell. Men da må jo personen tenke selv..🫣 Anonymkode: 5d854...b85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå