AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Mannen har gått fra meg. Og lang historie kort; han har mange narsissistiske trekk.. Det var fastlege som sa det, og etterpå de på krisesenteret.. Han lyver utrolig mye! Og nå som det er slutt, har mange spurt meg om ting som han har sagt som de stusset på.. Han fremstiller meg på en måte som gjør at "alle" sikkert tror jeg har store psykiske problemer, eller ikke liker dem, alt ettersom.. Jeg orker knapt å snakke med læreren til barnet, fordi nå når jeg vet hvordan han er, så blir jeg jo helt paraniod. Har mest lyst til å stenge meg inne og aldri gå ut igjen! Er helt knust. I tillegg snakker han om hvor synd det er på han. Må gi meg masse penger (kjøpe meg ut av huset jeg eier 50% og har betalt 50% på i årevis), han får ikke se barnet sitt (jeg foreslo 50/50, han sa nei på mekling), han blir alenepappa, han kommer til å få dårlig råd alene osv. Når det er han som har brutt?!? Og på mekling sitter han å lyver, foran meg, om ting som er helt på trynet, og jeg biter på og hisser meg opp, og virker sikkert som den drittsekken. I tillegg kommer han plutselig innom huset fordi han har glemt noe, og det eneste han henter er barberhøvelen fra dusjen (til ballene..) Så mens jeg sitter der å prøver å holde ting sammen, med barnet, skal han ut og hva? Jeg tror han gjorde det med vilje, for å være slem! Hva skal jeg gjøre?? Jeg sover ikke, spiser ikke, husker ingenting, er sykemeldt fra jobb fordi jeg er helt knust og vrak. Og dette er jo bare litt av det.. Står på venteliste til psykolog, men veksler mellom å tenke at jeg kommer til å måtte gå der i mange år, og at de legger meg inn på psykriatisk pga vrangforestillinger eller noe Anonymkode: f53bf...f47 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Det er én ting du skal være veldig glad for, og det er at han er på vei ut av ditt liv. Du trenger avstand til hans syke manipulering, så forsøk så godt du kan å ha distanse til alt han sier, gjør og er. Forsøk også å gjøre hyggelige ting for deg selv. De reaksjonene du har er midlertidige. Hvis han snakker stygt om deg, faller det tilbake på ham. Voksne, oppegående mennesker tenker jo sitt om om folk som snakker stygt om andre, og spesielt en eks. Så forsøk å slappe av; det er lov og nødvendig å reagere følelsesmessig på dette - men hold for alle del avstand til ham. Han kan mene akkurat hva han vil om økonomi og det meste, det er én ting du trenger å forholde deg til - det er hva som er riktig i situasjonen. Anonymkode: b2247...149 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå