AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Det er slutt av en grunn og vi skal fordele tid med barnet. Jeg er åpen for alt av samvær og har lagt tilrette for at det skal gå. Samværet er veldig ustabilt, litt her og litt der, men ikke noe fast. Vi har fast avtale på papiret, men det er utsatt i snart 1 år å gjennomføre det slik. Jeg legger merke til at far kan skrive maks en gang i uken at han savner barnet. Hver gang foreslår jeg samvær, bare noen timer, men nei. Når far ringer snakker han om det meste av andre ting. Han er mer interessert i meg, være med meg enn barnet vårt. Jeg avviser hver gang samtalen går inn på andre ting enn barnet. Jeg styrer alle samtaler inn på ting om barnet. Ingenting virker. Samvær med meg tilstedet handler lite om barnet, samvær uten meg er for tungt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 7c5e9...827
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Først si at dere må følge fast avtale. Gi beskjed at du kommer til å oppdatere ham mellom samvær, om det er noe (ang barnet) og at han derfor ikke trenger å ringe Anonymkode: 4aecd...c3c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 7c5e9...827 Slutte å svare når han ringer. Anonymkode: 712dd...de0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Hva er evt årsaken til at samvær uten deg er for tungt? Dersom han har fysiske begrensninger, kan du avtale med feks farmor at han har samvær sammen med henne? Da har han et nært familiemedlem med, men ikke deg -for dersom ikke du ønsker være med, må han avvennes fra dette. Anonymkode: baaaf...2cf
Surreal Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Kom deg på FVK og gjør om på avtalen. Det beste er å få en ny avtale, å snakke med en terapeut på FVK, om hvordan du kan håndtere denne eksen på en god måte. Sånne situasjoner tar utrolig lang tid å rote seg ut av på egen hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå