Gå til innhold

Når du ber for noen, kan du da fornemme hvordan han/hun har det eller hva som kommer til å skje med vedkommende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du feks ber for en syk person, får du da opp hvordan personen du ber for har det fysisk, eller hvordan det kommer til å gå med vedkommende?

Jeg snakket med en som er veldig religiøs og ber mye for syke folk, og fikk vite at han av og til fikk en følelse av hvordan den syke hadde det og hvordan det kom til å gå med pasienten.

Jeg tenker da at det høres mer ut som den religiøse personen er litt klarsynt, eller er det Gud som gir en pekepinn på hvordan det kommer til å gå med pasienten?

Anonymkode: 5861f...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse to lydbøkene forklarer ganske godt hvordan be for syke, hva Guds vilje er mtp healing og annet. De er begge henhold til Bibelens lære. Jeg tror nok Osborns er noe tydeligere og mer lærerik (ikke bare fordi den er dobbel så lang) i tillegg til at den andre kan virke noe terpende.

Jeg skriver mer, men vil bare nevne at religiøsitet kan være så mangt og at det er mange som kaller seg kristne som heller burde kalt seg religiøse fordi de tydeligvis ikke helt har oppdaget at det skjedde et markant skifte i menneskehetens historie da Jesus døde på korset som til og med kirken undergraver budskapet om og bortforklarer.

Det STÅR i Bibelen NØYAKTIG hvilken holdning Gud har til helbredelse og HvA som er Hans Vilje! At HAN ViL, men Han har virkelig ikke sagt at hvis vi HÅPER å bli helbredet så kan det hende Han vil.

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 timer siden):

Javel? Rart. 

Jesus sier; når dere ber, tro at dere HAR fått det så skal dere få det.

Det står også; i Hans sår har vi fått legedom.

...og troens bønn skal helbrede den syke..

Hva forteller det om den som ber og som ser for seg at noen ikke blir friske når de ber Gud om det? Det kalles vantro og Gud har bedt oss om.tro.

Hvorfor i det hele tatt be til Gud om helbredelse hvis vi ikke tror Han VIL?

Skal be be klarsynte be for syke slik at vi gjennom DEM får beskjed om Gud vil høre deres bønn? 

Skal vi tro på den klarsynte som ser noe eller skulle vi ikke heller tro på Gud?

Ser han for seg at den syke ikke blir frisk og ikke blir frisk så er det ikke fordi vi nå skal sette oss ned og tro på den klarsyntes evner, men heller skynde oss -  før den syke kanskje blir verre å finne noen som klarer å tro på Guds ord fremfor den 'klarsyntes' som sier; DU er helbredet!. Be om hva dere vil og jeg skal gjøre det'. Det kan være avgjørende!

Du kan jo høre på denne (for en bedre og mer utfyllende forklaring på spørsmålet ditt enn hva jeg evner å gi deg) ...

og/eller denne;

for å i det minste å finne ut hva som er tro - g hvordan be om helbredelse. Det kommer også tydelig frem hva Guds vilje er i begge to. Best av alt; det kan sjekkes opp mot hva Bibelen sier og så kan vi heller ta diskusjonen på om vi heller skal satse på å spørre klarsynte etter de har bedt fremfor å stole på Guds ord etterpå.

Jeg skjønte fint lite av hva du skrev til meg nå.

Er ikke så god til å tolke religiøse bibelske sitater.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønn er ikke magisk, når man ber retter man fokus og gode ønsker mot noe man er opptatt av. Samtidig har Gud «siste ordet», -La din vilje skje- Under bønn reflekterer man ( kanskje på grensen til meditasjon?), og noen mer intuitive mennesker kan nok oppleve en følelse ja, av om det er håp for at dette går seg til, eller om tiden er inne for å akseptere at dette livet går mot slutten. Da kan bønn og omtanke hjelpe som trøst i sorgen.. Om disse menneskene er ekstra følsomme, eller om de opplever et «synsk» forvarsel vet jeg ikke- det finnes mye mellom himmel og jord- ( og jeg tror vi alle er forbundet på et vis),  for min del er ikke dette en viktig distinksjon. 

Anonymkode: 525d7...99c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønte fint lite av hva du skrev til meg nå.

Er ikke så god til å tolke religiøse bibelske sitater.

Ts

Ser den; svært dårlig formulert. Nesten som jeg ikke forstår det selv....Jeg skal skrive det om noe senere..  :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 1.33):

Når du feks ber for en syk person, får du da opp hvordan personen du ber for har det fysisk, eller hvordan det kommer til å gå med vedkommende?

Jeg snakket med en som er veldig religiøs og ber mye for syke folk, og fikk vite at han av og til fikk en følelse av hvordan den syke hadde det og hvordan det kom til å gå med pasienten.

Jeg tenker da at det høres mer ut som den religiøse personen er litt klarsynt, eller er det Gud som gir en pekepinn på hvordan det kommer til å gå med pasienten?

Som du kanskje vet så er Den Hellige Ånd alltid i forbønn for oss alle, så når man ber for noen, så kan man velge å «koble seg på» forbønnen til Ånden, og når jeg gjør det så kan jeg noen ganger få en følelse av hva Ånden ber om, og det kan gi en idé om hvordan det går med den man ber for. Kanskje det er noe sånt som skjer.

Anonymkode: 0e6c4...4e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...