AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 17 åringen vår startet opp som lærling nå i høst, og ligger på 35.000 før skatt i måneden. Det er sinnsykt godt betalt for å være lærling. Det er jo selvfølgelig et privat firma som setter lønnsvilkårene selv. Lærlinger vi har i min kommunale jobb får ikke halvparten en gang. Heldigvis bor poden hjemme, og har ikke noen utgifter. Han sparer nesten alt han tjener. Så det blir en god EK når han er ferdig utdannet som 19 åring, pluss det han har oppspart fra før. Tommel opp for Yrkesfag !!! Det er ikke nødvendig å studere til man er nærmere 30 og har pådratt seg masse studiegjeld og mistet flere år med inntekt. Når han er ferdig utdannet vil han tjene mer enn de med master utdanning. Han jobber bare 14 dager på Nordsjøen og har fri i 4 uker. Da tar han på seg litt jobb hjemme og tjener litt ekstra oppå det han har på sjøen. er så stolt av denne gutten Anonymkode: bb524...604 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Hva mener du «de med master» tjener? Anonymkode: b468d...ab2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Så bra! Yrkesfag er slett ikke dumt, har fagbrev selv. Men vil anbefale å ta litt utdanning etter læretiden uansett, for det er ingen garanti for at man klarer å stå i et fysisk tungt yrke så lenge man vil. Selv fikk jeg store ryggproblemer og måtte sykmeldes, så jeg var sjeleglad for at jeg lett fikk meg kontorjobb fordi jeg hadde tatt teknisk fagskole i tillegg. Anonymkode: 63e5b...88e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra! Yrkesfag er slett ikke dumt, har fagbrev selv. Men vil anbefale å ta litt utdanning etter læretiden uansett, for det er ingen garanti for at man klarer å stå i et fysisk tungt yrke så lenge man vil. Selv fikk jeg store ryggproblemer og måtte sykmeldes, så jeg var sjeleglad for at jeg lett fikk meg kontorjobb fordi jeg hadde tatt teknisk fagskole i tillegg. Anonymkode: 63e5b...88e Han vil jobbe noen år når han er ferdig og få jobberfaring før han tar fagskolen. Han vi vil ta den han også, da han etterhvert kan få mer kontor rettet jobb. Men vil jobbe i feltet til han hvertfall er 30 før han tar skolen. De som har fagbrev og jobberfaring blir mye bedre kontorrotter enn de som kommer rett fra høgskolen uten jobberfaring Anonymkode: bb524...604
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du «de med master» tjener? Anonymkode: b468d...ab2 7-800.000 i året.. Anonymkode: bb524...604
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han vil jobbe noen år når han er ferdig og få jobberfaring før han tar fagskolen. Han vi vil ta den han også, da han etterhvert kan få mer kontor rettet jobb. Men vil jobbe i feltet til han hvertfall er 30 før han tar skolen. De som har fagbrev og jobberfaring blir mye bedre kontorrotter enn de som kommer rett fra høgskolen uten jobberfaring Anonymkode: bb524...604 Høres ut som en god plan 😊 Det er sant at man er ettertraktet når man har både fagbrev og høyere utdanning, ja. Må bare huske å spare penger til studietiden! Anonymkode: 63e5b...88e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du «de med master» tjener? Anonymkode: b468d...ab2 Han vil tjene mellom 7-800.000 i året når han er ferdig med fagbrevet sitt. Mer enn lærer med master Anonymkode: bb524...604
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en god plan 😊 Det er sant at man er ettertraktet når man har både fagbrev og høyere utdanning, ja. Må bare huske å spare penger til studietiden! Anonymkode: 63e5b...88e Fagskolen tar han på 2 år deltid. Og han har en mnd. Fri når han er på plattform. Så det vil ikke påvirke jobben. De legger godt tilrette for videreutdanning Anonymkode: bb524...604
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som en god plan 😊 Det er sant at man er ettertraktet når man har både fagbrev og høyere utdanning, ja. Må bare huske å spare penger til studietiden! Anonymkode: 63e5b...88e Det er jo et typisk manne yrke. Men ser flere og flere jenter velger elektro og tip. Kjempebra synes jeg! Jeg er utdannet barnehagelærer med lønn deretter.. hadde jeg valgt på nytt og vært ung hadde jeg soleklart tatt juss studiet, som dog er master, men kan jobbe i det private og mye mer spennende jobb. spennende med barn også, men litt lei etter x antall år. Anonymkode: bb524...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå