AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Del Skrevet 5. september 2023 Hei! Lurer på om jeg kan ha hatt EL allerede, etter en SA. Google sier at man kan ha EL to uker etterpå, men er det to uker fra blødning, eller to uker fra at fosteret slutter å utvikle seg/HCG er lavt nok? Har symptomer og noe som liknet festeblødning i går. Men det har kun gått tre uker siden første dag jeg blødde... Etter å ha prøvd i tre år ble vi endelig gravide. Vi fant det ut ganske seint, jeg testa positivt i uke 7 men testen var svak, og den digitale viste 1-2 uker. Jeg har PCOS så jeg har uregelmessige og ofte lange sykluser. Tenkte derfor at jeg hadde fått EL veldig sent, og var tidlig i graviditeten. To dager senere tok jeg en ny test som var enda svakere. Gikk da til legen og tok blodprøve, men dagen etter hadde jeg en tydelig spontanabort med blod osv... Det varte i ca tre dager. På telefonen sa legekontoret at jeg kun hadde HCG-nivå på 10 IU/ml dagen før jeg begynte å blø. Etter tre dager blødning så jeg på ultralyd at alt var borte, hun sa hun ikke en gang kunne se at jeg hadde vært gravid. Jeg blødde fortsatt litt. Jeg tror at barnet hadde sluttet å utvikle seg før jeg i det hele tatt fikk positiv test, det var kanskje nærmere en kjemisk graviditet. Gjør det at jeg kan ha hatt EL raskere? Er det mulig at jeg allerede er gravid igjen? Teknisk sett kan jeg ha hatt EL etter nøyaktig to uker, og festeblødning 1 uke etter det igjen, men det er vel det aller tidligste det er mulig. Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalbare Skrevet 6. september 2023 #2 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg opplevde en kjemisk forrige syklus. Fra dagen jeg begynte å blø gikk det 12 dager til jeg fikk eggløsning. Det tok 7 dager til graviditetstesten var negativ igjen. Så ble egentlig overrasket over at jeg fikk eggløsning så fort. Om du er gravid igjen vil tiden vise, men det er jo mulig😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg tenker at det absolutt er mulig med eggløsning så raskt etter spontanabort, spesielt med så lav HCG da aborten skjedde. Jeg hadde selv en abort (ma), og hadde HCG på 130 000 da jeg gjennomgikk aborten, selv med så høy HCG fikk jeg eggløsning etter kun 4 uker! Men det er vanskelig å si om det du opplever nå er festeblødning. Jeg opplevde selv lett spotting av og på i 3 måneder etter aborten, og fikk beskjed om at alt så fint ut, men kroppen var kanskje ikke helt ferdig med aborten… (Jeg hadde også eggløsninger og mens i denne perioden, men uregelmessig pga PCOS) Jeg håper det snart sitter en liten spire som holder hele veien til mål 💜 Anonymkode: fe1ce...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Del Skrevet 8. september 2023 skalbare skrev (På 6.9.2023 den 9.41): Jeg opplevde en kjemisk forrige syklus. Fra dagen jeg begynte å blø gikk det 12 dager til jeg fikk eggløsning. Det tok 7 dager til graviditetstesten var negativ igjen. Så ble egentlig overrasket over at jeg fikk eggløsning så fort. Om du er gravid igjen vil tiden vise, men det er jo mulig😊 Tusen takk for svar!! Lett å innbille seg ting når man ønsker det så sterkt, men da er det kanskje mulig 🤩 Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 10.40): Jeg tenker at det absolutt er mulig med eggløsning så raskt etter spontanabort, spesielt med så lav HCG da aborten skjedde. Jeg hadde selv en abort (ma), og hadde HCG på 130 000 da jeg gjennomgikk aborten, selv med så høy HCG fikk jeg eggløsning etter kun 4 uker! Men det er vanskelig å si om det du opplever nå er festeblødning. Jeg opplevde selv lett spotting av og på i 3 måneder etter aborten, og fikk beskjed om at alt så fint ut, men kroppen var kanskje ikke helt ferdig med aborten… (Jeg hadde også eggløsninger og mens i denne perioden, men uregelmessig pga PCOS) Jeg håper det snart sitter en liten spire som holder hele veien til mål 💜 Anonymkode: fe1ce...066 Takk for svar!! Ja, ikke sant... Jeg har ikke blødd noe etter SA, verken før eller etter den lille lyserosa flekken, men det kan jo selvfølgelig være noe annet likevel. Og det kan jo være rester av aborten, selv om det bare var bittelitt sikkert. Men krysser fingrene, tar en ny test i morgen. Tusen takk 💜 Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 10.40): Jeg tenker at det absolutt er mulig med eggløsning så raskt etter spontanabort, spesielt med så lav HCG da aborten skjedde. Jeg hadde selv en abort (ma), og hadde HCG på 130 000 da jeg gjennomgikk aborten, selv med så høy HCG fikk jeg eggløsning etter kun 4 uker! Men det er vanskelig å si om det du opplever nå er festeblødning. Jeg opplevde selv lett spotting av og på i 3 måneder etter aborten, og fikk beskjed om at alt så fint ut, men kroppen var kanskje ikke helt ferdig med aborten… (Jeg hadde også eggløsninger og mens i denne perioden, men uregelmessig pga PCOS) Jeg håper det snart sitter en liten spire som holder hele veien til mål 💜 Anonymkode: fe1ce...066 Takk for svar!! Ja, ikke sant... Jeg har ikke blødd noe etter SA, verken før eller etter den lille lyserosa flekken, men det kan jo selvfølgelig være noe annet likevel. Og det kan jo være rester av aborten, selv om det bare var bittelitt sikkert. Men krysser fingrene, tar en ny test i morgen. Tusen takk 💜 Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Del Skrevet 8. september 2023 TS her! Da jeg var hos Gynekologen på slutten av SA, sa hun også at hun så at jeg hadde et egg som var begynt å bli modent og gjøre seg klar til EL. Hvor lang tid kan det ta fra man ser det på ultralyd til man får eggløsning? Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her! Da jeg var hos Gynekologen på slutten av SA, sa hun også at hun så at jeg hadde et egg som var begynt å bli modent og gjøre seg klar til EL. Hvor lang tid kan det ta fra man ser det på ultralyd til man får eggløsning? Anonymkode: c7852...c5b Det er jo tre uker siden nå, så da har jeg kanskje hatt EL allerede Anonymkode: c7852...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå