AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Del Skrevet 5. september 2023 For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, jobber i butikk. Trives i stort sett godt. Hyggelige kolleger, en bransje jeg har flerårig erfaring fra og mange hyggelige kunder. Så er det sjefen da. Hun er for så vidt hyggelig, men jeg føler hun detaljstyrer veldig og har lite tillit til oss ansatte. Hver gang noen av oss ansatte presenterer en ide eller noe vi tenker kan være en god ide for å øke omsetningen er hun negativ og har motforestillinger. To av oss ansatte har mangeårig erfaring fra butikk og denne bransjen, så det vi foreslår er ikke bare tilfeldige ting, men ting vi har erfart at har fungert på tidligere arbeidsplasser. Jeg kjenner det er veldig demotiverende og det dreper all lyst til å ta initiativ til ting, særlig siden sjefen ikke har på langt nær like lang bransjeerfaring som oss. Mener ikke at vi alltid har rett, men å så godt som alltid bli møtt med negativitet og motargumenter tærer veldig på motivasjonen. Hvordan takler man sånt? Anonymkode: 001e7...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Del Skrevet 5. september 2023 Det er også veldig demotiverende å høre "sånn her gjorde vi det i XXX og slik gjorde vi det i ZZZ" Det er vel en grunn til at dere ikke jobber der lenger? Anonymkode: a813a...e97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er også veldig demotiverende å høre "sånn her gjorde vi det i XXX og slik gjorde vi det i ZZZ" Det er vel en grunn til at dere ikke jobber der lenger? Anonymkode: a813a...e97 Hvorfor antar du at vi presenterer det på den måten? Jeg har ikke nevnt tidligere arbeidsplass når jeg har foreslått noe. TS Anonymkode: 001e7...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg hadde en sånn sjef selv. Kontorjobb. Skulle styre alt. Til og med hvordan jeg innredet kontoret mitt ( hadde familiebilde på pulten) eller hvordan jeg satt eller stod kritiserte hun. Selve jobben min kunne hun ikke kritisere for det var ikke noe å ta der. Det endte med at jeg sluttet, men kollegene mine anmeldte henne for trakassering på mine vegne i håp om å få meg tilbake. Hun mistet jobben og hun søkte da på en stilling i den nye jobben min. Dumme kjærringa skrøt av at vi var bestiser og at det var derfor hun søkte. Da ble det snakkis i lunsjen og jeg advarte da HR om henne. Utfra hva jeg har hørt, har hun ikke fått noen annen jobb etter det. Ingen som ville gå god for henne i bransjen. Anonymkode: ff878...039 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, jobber i butikk. Trives i stort sett godt. Hyggelige kolleger, en bransje jeg har flerårig erfaring fra og mange hyggelige kunder. Så er det sjefen da. Hun er for så vidt hyggelig, men jeg føler hun detaljstyrer veldig og har lite tillit til oss ansatte. Hver gang noen av oss ansatte presenterer en ide eller noe vi tenker kan være en god ide for å øke omsetningen er hun negativ og har motforestillinger. To av oss ansatte har mangeårig erfaring fra butikk og denne bransjen, så det vi foreslår er ikke bare tilfeldige ting, men ting vi har erfart at har fungert på tidligere arbeidsplasser. Jeg kjenner det er veldig demotiverende og det dreper all lyst til å ta initiativ til ting, særlig siden sjefen ikke har på langt nær like lang bransjeerfaring som oss. Mener ikke at vi alltid har rett, men å så godt som alltid bli møtt med negativitet og motargumenter tærer veldig på motivasjonen. Hvordan takler man sånt? Anonymkode: 001e7...647 Hun bestemmer. Anonymkode: fe082...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 6. september 2023 #6 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, jobber i butikk. Trives i stort sett godt. Hyggelige kolleger, en bransje jeg har flerårig erfaring fra og mange hyggelige kunder. Så er det sjefen da. Hun er for så vidt hyggelig, men jeg føler hun detaljstyrer veldig og har lite tillit til oss ansatte. Hver gang noen av oss ansatte presenterer en ide eller noe vi tenker kan være en god ide for å øke omsetningen er hun negativ og har motforestillinger. To av oss ansatte har mangeårig erfaring fra butikk og denne bransjen, så det vi foreslår er ikke bare tilfeldige ting, men ting vi har erfart at har fungert på tidligere arbeidsplasser. Jeg kjenner det er veldig demotiverende og det dreper all lyst til å ta initiativ til ting, særlig siden sjefen ikke har på langt nær like lang bransjeerfaring som oss. Mener ikke at vi alltid har rett, men å så godt som alltid bli møtt med negativitet og motargumenter tærer veldig på motivasjonen. Hvordan takler man sånt? Anonymkode: 001e7...647 Spør henne om alt, hele tiden hver eneste dag. Hver minste ting. Hvor skal denne legges? Hva synes du om dette? Synes du den bør legges i skapet? På høyre eller venstre side? Har glidelåser noen praktisk betydning? Er en plastbøtte bedre enn en trebøtte? Vil du anbefale Jordan tannbørste osv osv. Endret 6. september 2023 av Michaelhe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Del Skrevet 6. september 2023 Har det på samme vis og her sluttet de 3 av de mest kompetente medarbeidere på dagen. Du må bare finne ny jobb, livet er for kort . Anonymkode: d6a74...2f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For noen måneder siden begynte jeg i ny jobb, jobber i butikk. Trives i stort sett godt. Hyggelige kolleger, en bransje jeg har flerårig erfaring fra og mange hyggelige kunder. Så er det sjefen da. Hun er for så vidt hyggelig, men jeg føler hun detaljstyrer veldig og har lite tillit til oss ansatte. Hver gang noen av oss ansatte presenterer en ide eller noe vi tenker kan være en god ide for å øke omsetningen er hun negativ og har motforestillinger. To av oss ansatte har mangeårig erfaring fra butikk og denne bransjen, så det vi foreslår er ikke bare tilfeldige ting, men ting vi har erfart at har fungert på tidligere arbeidsplasser. Jeg kjenner det er veldig demotiverende og det dreper all lyst til å ta initiativ til ting, særlig siden sjefen ikke har på langt nær like lang bransjeerfaring som oss. Mener ikke at vi alltid har rett, men å så godt som alltid bli møtt med negativitet og motargumenter tærer veldig på motivasjonen. Hvordan takler man sånt? Anonymkode: 001e7...647 Jeg takler det ved å være hyggelig og vise respekt. Når lederen gjør synlige feil så har jeg gitt beskjed direkte til henne. Når den dårlige stemningen fortsetter så dokumenterer jeg og går høyere opp i systemet. Spesielt om jeg ikke blir hørt. Anonymkode: 4f08b...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Del Skrevet 6. september 2023 Graden av detaljstyring avhenger av hver enkelt ansatt: er vedkommende selvstendig? Leverer vedkommende etter den kvaliteten som er forventet og innen tidsfrister? At man har lang erfaring betyr ikke nødvendigvis at man er flink, men ofte er det slik. Sjefen din stoler tydeligvis ikke på dere siden hun detaljstyrer dere. Videre, er dere sikker på at forslagene deres er så gode? Ser dere det store bildet av virksomheten? Eller kun deres egne områder? Har dere spurt hvorfor det avvises? Noen sjefer detaljstyrer fordi de er avhengig av kontroll, de er bare slik. Da ligger problemet hos sjefen. Enkelte ansatte leverer ikke etter forventinger, og behøver derfor kontroll og veiledning. Anonymkode: 34fb4...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Del Skrevet 6. september 2023 Har og en sånn sjef. Jeg er ganske sikker på at det kommer sykemeldinger etterhvert fra ansatte som er drittlei. Det er utrolig demotiverende og det går utover psyken når man aldri får gjøre noe. Alt må komme fra henne først. Anonymkode: ac861...564 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Del Skrevet 6. september 2023 Da tar man hintet og slutter å komme med slike forslag. Synd, men det er nå engang sjefen som har styringsrett over hvem/hvordan forslag stilles, og ønsker ikke vedkommende forslag fra ansatte så er det jo slik. Anonymkode: 8f090...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Graden av detaljstyring avhenger av hver enkelt ansatt: er vedkommende selvstendig? Leverer vedkommende etter den kvaliteten som er forventet og innen tidsfrister? At man har lang erfaring betyr ikke nødvendigvis at man er flink, men ofte er det slik. Sjefen din stoler tydeligvis ikke på dere siden hun detaljstyrer dere. Anser meg selv som selvstendig, ja. Jeg ser hva som må gjøres og trenger ikke beskjed om hver minste ting. Som regel er det som står på "to do" lista ting jeg ville gjort uten å få beskjed om det. Jeg skjønner at jeg må tømme søpla før søppelbøtta renner over. Det trenger jeg ikke å få beskjed om å gjøre noe så grunnleggende. Det gjør heller ikke den like erfarne kollegaen min. Vi leverer begge godt på salg, vi har god produktkunnskap og er erfarne selgere. Tallene våre er bra, det har vi fått skryt for. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Videre, er dere sikker på at forslagene deres er så gode? Ser dere det store bildet av virksomheten? Eller kun deres egne områder? Har dere spurt hvorfor det avvises? For tiden klager kjedeledelsen på sviktende salg (vi selger ikke ting folk "må" ha, så i disse tider der mange har trangere økonomi er ikke det vi selger på toppen prioriteringslista til folk). Butikken ligger i et senter med mange faste kunder og vi har bl.a. foreslått å flytte litt rundt på ting for å gi et nytt uttrykk. Ettersom det er stille har vi god tid til sånt nå. Sjefen avviste det fordi kjedeledelsen har sagt at det er mulig de skal gjøre noen forandringer i butikken i løpet av neste år. Det er ikke noe som er bestemt og vi vet ingenting om når det eventuelt skal skje, det kan være at det blir neste høst for alt vi vet. Salget er labert nå, så jeg mener vi bør ta noen tak uavhengig av hva som kanskje skjer om et halvt år eller et år. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen sjefer detaljstyrer fordi de er avhengig av kontroll, de er bare slik. Da ligger problemet hos sjefen. Enkelte ansatte leverer ikke etter forventinger, og behøver derfor kontroll og veiledning. Anonymkode: 34fb4...3a9 Jeg tror det er her det ligger. Hun er usikker på mye og detaljstyrer for å tilfredsstille sitt eget kontrollbehov. Hun hadde gjort egen hverdag mye enklere om hun slapp opp litt og heller spilte mer på oss to som har masse erfaring og mye å bidra med, fremfor å demotivere oss med pris og detaljstyring. TS Anonymkode: 001e7...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg har også en sånn mellomleder. Verdensmester selv, leter med list og lupe etter å finne noe å kritisere andre for, detaljstyrer og har et ekstremt kontrollbehov. Motivasjonen min er null. Er på NAV og leter etter jobb hver dag, men orker ikke bytte bare for å bytte. Så biter tenna sammen hver dag. Gruer meg til mandager og sliter ofte med dårlig humør pga situasjonen jeg befinner meg i. En dag sitter hun mutters alene, det er helt sikkert. Anonymkode: a5767...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har også en sånn mellomleder. Verdensmester selv, leter med list og lupe etter å finne noe å kritisere andre for, detaljstyrer og har et ekstremt kontrollbehov. Motivasjonen min er null. Er på NAV og leter etter jobb hver dag, men orker ikke bytte bare for å bytte. Så biter tenna sammen hver dag. Gruer meg til mandager og sliter ofte med dårlig humør pga situasjonen jeg befinner meg i. En dag sitter hun mutters alene, det er helt sikkert. Anonymkode: a5767...b83 Høres ut som sjefen min. Selv den minste lille filleting hun mener er "feil" må påpekes, gjerne via felleschatten så alle på avdelingen får det med seg. Sjarmerende...🙄 Snakker masse om at vi er et team som skal dra lasset sammen, at alle er like viktige, at hun ønsker initiativer fra oss ansatte velkommen osv. Sannheten er at hun er en kontrollfreak som ikke er i stand til å gi slipp på noe. Alt skal gjøres på hennes måte og det er alltid noe hun pirker på med hvordan vi utfører oppgaver. Det er ikke snakk om store, graverende feil som vil ødelegge for noe, men småpirk som er totalt uvesentlig i det store bildet. Hun bare må ha siste ordet- Jeg leter aktivt etter ny jobb. Sjefen kommer ikke til å endre seg, så jeg må bare komme meg vekk derfra. For øyeblikket er motivasjonen på bunn og jeg gruer meg til jobb. Tar ikke hva som helst, men som ting er nå er lista ganske lav. Anonymkode: 6638b...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 7.49): Jeg hadde en sånn sjef selv. Kontorjobb. Skulle styre alt. Til og med hvordan jeg innredet kontoret mitt ( hadde familiebilde på pulten) eller hvordan jeg satt eller stod kritiserte hun. Selve jobben min kunne hun ikke kritisere for det var ikke noe å ta der. Det endte med at jeg sluttet, men kollegene mine anmeldte henne for trakassering på mine vegne i håp om å få meg tilbake. Hun mistet jobben og hun søkte da på en stilling i den nye jobben min. Dumme kjærringa skrøt av at vi var bestiser og at det var derfor hun søkte. Da ble det snakkis i lunsjen og jeg advarte da HR om henne. Utfra hva jeg har hørt, har hun ikke fått noen annen jobb etter det. Ingen som ville gå god for henne i bransjen. Anonymkode: ff878...039 Jeg har det sånn også med min sjef, har også kontorjobb. Si meg, var hun sånn med alle eller bare deg? For her føler jeg at det er kun meg hun skal pirke på hele tiden siden hun ikke kan pirke på min innsats på jobb så er det andre småting hun henger seg opp i Anonymkode: acaa1...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå