Gå til innhold

Kondom som prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt å bare bruke kondom i fast forhold? Vil helst ikke ha hormoner, og kobberspiral tålte jeg ikke.

Hva tenker dere, helt ærlig?

Anonymkode: 2b1b4...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt er det jo ikke, og det har god beskyttelse. Du kan sjekke ut pessar med sæddrepende krem som prevensjonsalternativ også, som kanskje gjør at det føles tryggere å bruke kondom i tillegg. 

Angående det å ikke ville ha hormoner er det selvsagt et personlig valg, men vil bare si at en del har en tanke om at det er naturlig (og da tror at naturlig = sunt) å menstruere hver måned. I realiteten er det ikke slik; fordi kvinnekroppen egentlig naturlig ville vært gravid store deler av tiden og dermed ville hatt få menstruasjoner i livet fordi de gjerne fikk 12 barn. Det å menstruere hver måned er ikke hverken naturlig eller bra, og da har man i dag hormonprevensjon som gjør at man kan hindre det. 

Anonymkode: a399b...63b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dumt er det jo ikke, og det har god beskyttelse. Du kan sjekke ut pessar med sæddrepende krem som prevensjonsalternativ også, som kanskje gjør at det føles tryggere å bruke kondom i tillegg. 

Angående det å ikke ville ha hormoner er det selvsagt et personlig valg, men vil bare si at en del har en tanke om at det er naturlig (og da tror at naturlig = sunt) å menstruere hver måned. I realiteten er det ikke slik; fordi kvinnekroppen egentlig naturlig ville vært gravid store deler av tiden og dermed ville hatt få menstruasjoner i livet fordi de gjerne fikk 12 barn. Det å menstruere hver måned er ikke hverken naturlig eller bra, og da har man i dag hormonprevensjon som gjør at man kan hindre det. 

Anonymkode: a399b...63b

Takk for din mening. Har aldri tenkt på det sånn før.. Interessant. 

Er mest mtp. bivirkninger. Er fornøyd med vekt osv.

Anonymkode: 2b1b4...21b

Skrevet

Jeg hadde ikke taklet det. 
Men jeg liker at sexen kan være veldig spontan. Jeg får ikke den samme følelsen av spontanitet ved bruk av kondom. 

Anonymkode: 7cdbf...fc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke taklet det. 
Men jeg liker at sexen kan være veldig spontan. Jeg får ikke den samme følelsen av spontanitet ved bruk av kondom. 

Er i fast forhold og bruker kondom. 

Jeg føler ikke at det setter en demper på spontaniteten. Men så bruker vi kondomet kun for å unngå graviditet, derfor styrer vi en del på før den tas på. 

Bruker en kondom for sykdommer så ser jeg det at den kan sette en demper på ting.

Anonymkode: 904fa...4b1

• Liker 1
Skrevet

For oss var det dumt å gå over på kondom...

Vi vil ikke ha barn, og jeg er lei av å være den eneste som går på prevensjon, så da har det blitt sånn...

Dessverre lite sex, da det blir en kamp om den kondomen hver gang. Mannen vil heller hoppe av i svingen, men jeg er livredd for å bli gravid.... 

Anonymkode: 7a977...d48

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For oss var det dumt å gå over på kondom...

Vi vil ikke ha barn, og jeg er lei av å være den eneste som går på prevensjon, så da har det blitt sånn...

Dessverre lite sex, da det blir en kamp om den kondomen hver gang. Mannen vil heller hoppe av i svingen, men jeg er livredd for å bli gravid.... 

Anonymkode: 7a977...d48

Så bra at du setter foten ned når han er dustete 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i fast forhold og bruker kondom. 

Jeg føler ikke at det setter en demper på spontaniteten. Men så bruker vi kondomet kun for å unngå graviditet, derfor styrer vi en del på før den tas på. 

Bruker en kondom for sykdommer så ser jeg det at den kan sette en demper på ting.

Anonymkode: 904fa...4b1

Det er det styret med at man alltid må ha den tilgjengelig hvis man skulle få lyst på sex som jeg mener dreper spontaniteten... 

Ikke alltid vi har bukser med lommer når vi ligger på sofaen å ser film og bestemmer  oss for å kose, for eksempel. 
Noen ganger har man lyst på en kjappis i det man våkner på natta, og ikke noe behov for oppvarming først... 
Noen ganger tenker man at man er ferdig, men ligger å koser litt etterpå, og får lyst til litt mer igjen. 
Kondom i dusjen er veldig klønete.
Det er slike ting jeg kjenner at jeg ikke orker om man må av og på med kondom.  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...