AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Jeg har drevet et enkeltpersonforetak i 20 år og har da et skattekort i henhold til dette, med prosenttrekk og forskuddstrekk. I fjor skaffet jeg meg en ekstrajobb i et firma der jeg er fast ansatt i en 30 % stilling. Da de skulle betale ut lønn, fikk jeg beskjed om at de ikke kunne bruke det skattekortet jeg har, jeg måtte ha et eget skattekort for den nye jobben. Så vidt jeg kan se er det ikke mulig å ha to skattekort, og det står jo at hvis man har flere arbeidsgivere, så skal man uansett ha prosentkort. Har snakket med regnskapsføreren min, som ikke forstår hva de mener i det hele tatt. Har jobbet der i snart et år nå, uten å få orden på dette, og blir derfor trukket 50 % skatt. Skal ringe skatteetaten i morgen for å høre hva dette kan være for noe, men er det noen her som vet hva som egentlig er problemet her, og hvordan jeg kan fikse det? Anonymkode: 7c76e...a73
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 22.54): Jeg har drevet et enkeltpersonforetak i 20 år og har da et skattekort i henhold til dette, med prosenttrekk og forskuddstrekk. I fjor skaffet jeg meg en ekstrajobb i et firma der jeg er fast ansatt i en 30 % stilling. Da de skulle betale ut lønn, fikk jeg beskjed om at de ikke kunne bruke det skattekortet jeg har, jeg måtte ha et eget skattekort for den nye jobben. Så vidt jeg kan se er det ikke mulig å ha to skattekort, og det står jo at hvis man har flere arbeidsgivere, så skal man uansett ha prosentkort. Har snakket med regnskapsføreren min, som ikke forstår hva de mener i det hele tatt. Har jobbet der i snart et år nå, uten å få orden på dette, og blir derfor trukket 50 % skatt. Skal ringe skatteetaten i morgen for å høre hva dette kan være for noe, men er det noen her som vet hva som egentlig er problemet her, og hvordan jeg kan fikse det? Anonymkode: 7c76e...a73 Hos meg har to arbeidsgivere hentet skattekort + nav akkurat nå, da jeg er sykemeldt. Alle som gir deg inntekter kan hente inn skattekort. Så akkurat nå er det tre aktører som har henter skattekort hos skatteetaten for meg. Skjønner ikke helt at de ikke kan det der du jobber Anonymkode: c919e...b7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå