AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Hadde rørlegger før helgen. Jobben tok ca 15 min og han byttet en del pga lekkasje. Etter han dro lak det fremdels så måtte ringe han tilbake. Nå er jeg fakturert fordi han måtte komme hit igjen. Er det riktig? Anonymkode: 913af...266
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Lakk det på grunn av noen han gjorde? I tilfelle skal du ikke betale. Var det en fortsettelse av grunnen til at han var der - så skal du betale. Har aldri betalt når en håndverker har gjort feil og kommet tilbake - og det har skjedd ofte. Anonymkode: 9cc92...757
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Det hadde jeg reklamert på! Det er rørlegger som gjorde slett arbeid første gang, Lov om håndtverkstjenester § 24.4 sier at i utgangspunktet skal retting skje på tjenesteyters regning. Jeg ville nok også gjort rørlegger oppmerksom på at det vil være svært dårlig reklame for dem om de får rykte på seg for å gjøre så dårlig arbeid og så ta seg betalt for å rette opp i det... Anonymkode: a7e5f...c05 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Hos meg måtte rørlegger komme tilbake, men det var halvt år senere da. Det ble jeg ikke fakturert for. Låsesmed som byttet lås/håndtak måtte komme tilbake ett halvt år senere også, fordi håndtaket han satt inn knakk... Det ble jeg fakturert for. Jeg ringte de, de hadde lagt inn feil, for det var reklamasjon som selvfølgelig ikke skulle vært fakturert. Det kommer an på hvilket system de har for å plotte inn besøk og slikt, om det automatisk kommer på en pris for oppmøte/tid, og det kan skje sånne helt menneskelige feil eller glemmer nulle ut pris. Anonymkode: b468f...b40
Hotwife Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 22.08): Hadde rørlegger før helgen. Jobben tok ca 15 min og han byttet en del pga lekkasje. Etter han dro lak det fremdels så måtte ringe han tilbake. Nå er jeg fakturert fordi han måtte komme hit igjen. Er det riktig? Anonymkode: 913af...266 Kommer jo ann på grunnen til at det lekket vann. Høres ut for meg at han byttet en del og trodde det ville stoppe lekkasjen. Så var det en annen grunn til at det lak, og han måtte fikse det på nytt. Du betaler vel egenandel for hver legetime også, selv om det er for samme sak? Håndverkere er ikke synske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå