Gå til innhold

Første jul uten et familiemedlem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var deres første jul uten den dere har mistet som pleide å være rundt middagsbordet? Kjenner jeg gruer meg veldig til jul i år etter jeg mista bestemor og kan gråte over det veldig ofte. Jeg har mye å være heldig for og jeg har jo faktisk noen å feire jul med, det er bare jeg føler det er så innmari vondt uten henne 💔

Anonymkode: 7c634...6d8

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser på ferie hver jul så har ikke feiret jul med familie på nesten 8 år. Det er noe du blir vant til.

Anonymkode: d7c4b...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen i år får bare komme og gå igjen. Vi skal gjøre så godt vi kan og feire da. Det blir vår aller første jul uten min kjære lillebror som alltid brukte å feire jul sammen med oss.

En får ta vare på de gode minnene en har etter de som er gått bort. Vi skal en tur på kirkegården og tenne lys på gravene til de vi har mistet.

Allehelgensdag har jeg tenkt meg en tur i kirken.

Anonymkode: 4db88...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft ❤️ Hadde vår første jul uten mamma for to år siden. Det var alltid hun som stod for det meste av juleforberedelsene - pynting, matlaging, gaver til hele slekta osv. Nå var pappa, lillebror og jeg plutselig overlatt til oss selv og skulle ordne alt på egen hånd. Mesteparten falt på meg, og jeg overarbeida meg helt og var veldig sliten da julaften kom. Jeg ville at alt skulle være perfekt, som da mamma levde. Den andre jula var enklere, da hadde vi alle fått sorgen litt på avstand og jeg klarte å senke forventningene litt. Det blir enklere med tiden ❤️ 

Anonymkode: ad916...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 21.54):

Jeg reiser på ferie hver jul så har ikke feiret jul med familie på nesten 8 år. Det er noe du blir vant til.

Anonymkode: d7c4b...f88

det er ikke noe man blir vant til men det er et valg du tar - å erstatte ett savn med ferie.. 

Anonymkode: 99610...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg til jula i år. Første jula uten en ungdom i familien som døde i år. 
Vi har feiret jul sammen hvert år. 
Jula er sårbar og det er tid for ettertanke. 
Skal psyke meg opp og tenke at jula bare er fri fra jobb og litt ekstra mat og pynt hjemme. 
Denne jula handler mest om å komme seg gjennom 

Anonymkode: 0f4d3...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Første julen uten min søster gikk greit. Var fortsatt i sjokk, hun døde 2 mnd før jul. Andre julen var kjempetøff. Skikkelig vanskelig. Da hadde realiteten sunket inn. 

Men livet må gå videre. Man tar ekstra vare på de man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 21.52):

Hvordan var deres første jul uten den dere har mistet som pleide å være rundt middagsbordet? Kjenner jeg gruer meg veldig til jul i år etter jeg mista bestemor og kan gråte over det veldig ofte. Jeg har mye å være heldig for og jeg har jo faktisk noen å feire jul med, det er bare jeg føler det er så innmari vondt uten henne 💔

Anonymkode: 7c634...6d8

Føler så med deg❤️Mistet akkurat bestefar. Komme hjem til bestemor og bestefar sitt hus før begravelsen var sånn forferdelig følelse og jeg bare sank ned i stolen hans å stor gråt😭 

Ser også mørk på jula. Det blir sykt tomt:/  Man har jo minnene, men skulle bare fått gitt han en stor klem. 

Føler alltid første jul, første bursdag, første påske osv er helt pyton. Men fint å ta med et bilde og tenne et lys for de som er borte på slike dager. Så fortelle noen gode historier og minner om de. Så de aldri blir glemt. 
Må jo nesten se posetivt på at man er helt ødelagt av sorg når man miste noen, betyr jo at vi var fryktelig glad i dem❤️  Og vil for alltid bære dem med oss i hjerte. 

Sender en stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her blir det enda en gang en jul der enda en stol vil stå tom. Jeg venter jo ennå på at han skal ringe eller sende en melding. Og på julaften regner jeg med at jeg vil vente på han.

Det er helt uvirkelig at han er borte. Vi skal komme gjennom dagene i julen så godt vi kan uten min lillebror.

Jeg hører stemmen hans i hodet ganske ofte og ser han for meg. Å slette telefonloggen på min telefon blir ikke gjort i år, da jeg snakket med han dagen før han så alt for brått døde.

Anonymkode: 4db88...cf9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...