AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Helt konkret, hvorfor er en type penge verd noe mer en en annen? Hvorfor vil et land bytte valuta?. Jeg kan ikke se noen grunner til at noe skal bli bedre for hele landet. Anonymkode: a7d26...874
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Alt er basert på tillit, tilgjengelighet og forholdet mellom hvor mye en selv selger og andre kjøper av valutaen. Mindre land slik som Norge er mer utsatt enn større i forhold til svingninger siden det skal mindre til for at større endringer skjer. Ref starten av svaret mitt. Anonymkode: 14ae5...cb3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt er basert på tillit, tilgjengelighet og forholdet mellom hvor mye en selv selger og andre kjøper av valutaen. Mindre land slik som Norge er mer utsatt enn større i forhold til svingninger siden det skal mindre til for at større endringer skjer. Ref starten av svaret mitt. Anonymkode: 14ae5...cb3 Ok. Så forholdstallet mellom totalt salg og tap i større bedrifter da antagelig. Men hvorfor leser jeg i vgs boka at et land vil bytte valuta? Hvordan i alle dager skal det hjelpe? Anonymkode: a7d26...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå