Gå til innhold

Venn som forventer å bli oppvartet på sin bursdag, men som selv ikke tar noe initiativ til å gjøre det samme tilbake til meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn som forventer at mennesker skal stille opp å gjøre ting for henne, når hun har bursdag. Dagen hennes hadde vi hos meg. Jeg bestilte mat, hadde snacks og serverte alkohol. Dette var hun veldig takknemlig for. Vi var 5 stk den dagen. Koset oss veldig. Hun fikk en gave av de som ikke hadde festen, mens vi som hadde den holdt det andre. Jeg laget til å med favoritt drinken hennes til henne. Både meg og samboer følte at hun ble snurt for at hun ikke fikk gave, men hun sa selv at det trengte hu ikke.

Nå som jeg har har bursdag, er jeg invitert til henne. Det blir bare oss og det er koselig det. Egentlig skulle hun ha kommet til meg, men jeg sa det var ok å komme til henne når hun spurte. Hun har ikke spurt om mat, drikke, gave ingenting. 

Det er litt sånn typisk henne å alltid skylde på at hun er tom for penger osv. Nå har hun ikke gjort det denne gang, men jeg venter nesten bare på det.

Blir ikke dette litt urettferdig? Jeg bare hører hva dere mener jeg 🙂

Anonymkode: 09123...f17

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en venn som forventer at mennesker skal stille opp å gjøre ting for henne, når hun har bursdag. Dagen hennes hadde vi hos meg. Jeg bestilte mat, hadde snacks og serverte alkohol. Dette var hun veldig takknemlig for. Vi var 5 stk den dagen. Koset oss veldig. Hun fikk en gave av de som ikke hadde festen, mens vi som hadde den holdt det andre. Jeg laget til å med favoritt drinken hennes til henne. Både meg og samboer følte at hun ble snurt for at hun ikke fikk gave, men hun sa selv at det trengte hu ikke.

Nå som jeg har har bursdag, er jeg invitert til henne. Det blir bare oss og det er koselig det. Egentlig skulle hun ha kommet til meg, men jeg sa det var ok å komme til henne når hun spurte. Hun har ikke spurt om mat, drikke, gave ingenting. 

Det er litt sånn typisk henne å alltid skylde på at hun er tom for penger osv. Nå har hun ikke gjort det denne gang, men jeg venter nesten bare på det.

Må legge til at hun var tidlig ute med å spørre om vi skulle ha noe mat her.

Jeg betalte selvfølgelig for alt den gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, dette er da ikke urettferdig?? Du burde egentlig sponset all maten hennes året gjennom. Da blir det et balansert vennskap:) 

Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Nei, dette er da ikke urettferdig?? Du burde egentlig sponset all maten hennes året gjennom. Da blir det et balansert vennskap:) 

Ironi. .Morsom du ;)

Ts

Skrevet

Hvorfor gjør du dette? Er hun ikke voksen nok til å arrangere sine egne selskap? Har hun ikke penger til å servere mat, så får hun vel finne billigere løsninger.

Anonymkode: 74986...854

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ironi. .Morsom du ;)

Ts

Men du skjønner selv at dette er helt feil? Hun utnytter deg så til de grader:laugh:

Sett foten kraftig ned!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Såre enkelt. Ta ikke initiativ neste bursdag og nevner hun noe så er det bare å si at du forrige år disket opp og fikk ingenting i retur.  

Anonymkode: 57d93...506

Skrevet

Jeg ordnet opp å kjøpte gave, som ble spurt etter. På min bursdag fikk jeg ikke gratulerer med dagen en gang. Hverken face to face eller på fb. Hun er på some HELE tiden og får med seg alt annet på min profil. Så vet hun ignorerte det, så jeg gjorde det samme. En uke før fikk jeg ønskeliste til bursdag.  

Altså,  jeg vet ikke helt hva som feiler slike folk jeg

Anonymkode: bbef1...ac6

• Nyttig 1
Skrevet

Vet du det er lite du kan gjøre ❤️har et familie medlem som er slik bare opptatt av hva hun skal få til bursdag og alt rundt hypes opp i månedsvis. 

Når jeg har bursdag? Ikke alltid jeg får gave engang får jeg gave er det kansje månedsvis etterpå. 

Noen mennesker er bare veldig opptatt av seg selv. 

Vært så lei meg så mange ganger. Hadde det vært veninne og ikke familie hadde jeg kutter ut. Tatt praten om at vi kansje skal slutte med gaver? Blir så feil og så skjevt. 

I år prøvde jeg å legge forventningene helt i bunn. Selvsagt ikke fått noe. Kommer ikke til å gi etter for de milevis med stadige ønske lister i år. Kommer til å gi det jeg vil gi uten å la meg presse. Er for snill desverre til å gi ingenting. Men man kan aldri endre andre kun seg selv. 

Anonymkode: a7e7a...567

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...