AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Baby er straks 9 mnd, og av årsaker jeg ikke orker å oppgi her ønsker jeg å slutte med amningen. Er det noen som har noen tips og råd? Har prøvd et pr ganger før men baby likte ikke smaken og ville ikke drikke en dråpe mme engang.. Anonymkode: 5b89e...315
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Har du prøvd ut forskjellige merker? Min baby likte best Hipp med litt maltekstrakt oppi. Om du fortsatt har morsmelk, kan du kanskje pumpe litt for å gjøre barnet vant til flaske. Eller smøre litt morsmelk på flasketuppen. Anonymkode: 9b9b7...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Baby er straks 9 mnd, og av årsaker jeg ikke orker å oppgi her ønsker jeg å slutte med amningen. Er det noen som har noen tips og råd? Har prøvd et pr ganger før men baby likte ikke smaken og ville ikke drikke en dråpe mme engang.. Anonymkode: 5b89e...315 Vent en time eller to og se om baby har blitt sulten nok til å like MME. Anonymkode: df3d0...485
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Ikke gjort selv men sett andre prøve: - ulike merker mme - blande mme og morsmelk en stund - at far/andre gir flaske Er du sikker på at baby må ha MME? Fra ca 10 mnd kan de få kumelk i matvarer og fra 12 mnd kan de drikke det rent. Kanskje du kan trappe ned amming over noen uker så er det plutselig ikke nødvendig å styre med mme? Hør på helsestasjonen? Anonymkode: 40bfb...099 2
ms. Perfect Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke gjort selv men sett andre prøve: - ulike merker mme - blande mme og morsmelk en stund - at far/andre gir flaske Er du sikker på at baby må ha MME? Fra ca 10 mnd kan de få kumelk i matvarer og fra 12 mnd kan de drikke det rent. Kanskje du kan trappe ned amming over noen uker så er det plutselig ikke nødvendig å styre med mme? Hør på helsestasjonen? Anonymkode: 40bfb...099 Hun skriver jo at baby er under ni måneder, da må den selvsagt det. Er det å ta flaske eller mme som er problemet? Du kan prøve å blande mm og mme og på den måte gradvis gi mer og mer mme om det er smaken som er problemet. Presiserer for sikkerhets skyld at jeg mener utblandet mme altså, og ikke pulver blandet med mm😅 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Funket her, blande ut over fler dager. Anonymkode: 89f64...1b2
Lorieen Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Pump deg og bland litt og litt MME i brystmelken for å vende babyen til smaken av MME. Morsmelk er søtt og godt, mens MME smaker høgg og helvete. Du kan også tilsette ørlite vaniljesukker i MME for smakens del. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Tusen takk for alle svar! Det er ikke flaske som er problemet, for hun kan fint drikke vann, men mme vil hun absolutt ikke ha.. skal prøve meg litt frem. ❤️ Gjerne kom med flere tips Anonymkode: 5b89e...315
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Fikk høre av en konsulent for mme at man kunne tilsette ørlite grann sukker for å venne barnet til den uvante smaken på tillegg evt. Bare noen dager i så fall. Anonymkode: fa124...87d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Istedet for hvitt sukker så kan du ta litt maltekstrakt oppi MME, det er søtt og godt og kan og hjelpe mot at barnet blir forstoppet av MME. Vår likte iallfall det godt (HS sa vi skulle ta det i pga treg mage så antar det ikke er helt krise usunt) Anonymkode: 0d4e7...70f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Baby er straks 9 mnd, og av årsaker jeg ikke orker å oppgi her ønsker jeg å slutte med amningen. Er det noen som har noen tips og råd? Har prøvd et pr ganger før men baby likte ikke smaken og ville ikke drikke en dråpe mme engang.. Anonymkode: 5b89e...315 Vi gikk over på grøt og annen skjemat. Han tok aldri flaska og det var like greit. Han var et skikkelig brystbarn. Fikk to barn til og de gikk rett over på skjemat men var eldre da. Anonymkode: 6c074...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Baby er straks 9 mnd, og av årsaker jeg ikke orker å oppgi her ønsker jeg å slutte med amningen. Er det noen som har noen tips og råd? Har prøvd et pr ganger før men baby likte ikke smaken og ville ikke drikke en dråpe mme engang.. Anonymkode: 5b89e...315 Hvilken MME har du brukt? Du kan prøve å ha litt vaniljesukker på flaskesmokken de første gangene. Også bør du ut av huset så noen andre introduserer det, fordi hun kjenner lukten av morsmelken din når du er i nærheten og vil naturligvis foretrekke den når det er det eneste hu har fått i 9 mnd😅 Anonymkode: 46a1f...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå