Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å se dvd i helga, men det var bare svart skjerm da jeg slo på spilleren og satte i filmen.

Jeg gadd ikke å styre og ordne for å finne ut av hvorfor, så bare tv istedet.

I dag tidlig skulle jeg bare prøve igjen. Da funka det som en drøm. Så jeg tenkte å se dvd i kveld.

Kan ikke huske at jeg gjorde noe annerledes da enn når jeg prøver nå, men nå er skjermen bare svart igjen. Irriterende....

Hjelp?

Anonymkode: a7b00...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg kunne velge språk, så bilde fra filmen og hørte musikken tidlig i dag.

Har ikke vært borti ledninger eller noe.

Har prøvd å slå på tv først, så spilleren. Funka ikke. Prøvde også omvendt, funka ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg slo på nå sto det "philips bluray", men så ble det svart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje DVD-spilleren begynner å nærme seg pensjonistalder? Den kan jo fort være 20 år gammel? 

Kanskje du har en skadet HDMI-kabel mellom dvd-spiller og TV? Eller så kanskje det er en HDCP-spøkelse? Kopibeskyttelse kan ofte være kilde til mye problemer. Du har TV'n på riktig HDMI-inngang? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (7 timer siden):

Kanskje du har en skadet HDMI-kabel mellom dvd-spiller og TV?

Blurayspilleren var ny i 2017, den bør da holde i noen år til.

Ja, endra ingenting fra da det funka og til det 12 timer senere ikke funka.

Kabelen har sittet litt "løst" før, glemte det nå, mulig den må rikkes litt. Redd for å komme borti kabelen som har med lyden å gjøre. De er kobla til rett ved hverandre. Men må bare prøve i kveld igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kabel som har noe med lyd å gjøre? Hva har du koblet den til med? HDMI tar både lyd og bilde. Og en kabel skal ikke sitte løst, så da har du antagelig gjort noe feil 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tusen forklaringer...  Men.....om jeg skulle måtte tippe - så har jeg en knapp på at TV treffer/finner riktig "kanal" etter at du har skrudd den AV/PÅ 😅 Opplevd noe lignende for ca. 1000 år siden selv... Dvs at TV ikke "finner" doovde, selv om den er på riktig kanal...  AV/PÅ null problem... 

Noen "mysterier" (spesielt sånne elektronikk-greie) er bare vanskelig å komme til bunns i enkelte ganger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...