AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg jobber i en etat som har mye tett kontakt med politiet - og jeg har hatt denne jobben i mer enn 20 år. Gjennomgående opplever jeg at de jeg kommer i kontakt med har en ovenfra og ned-holdning, svarer frekt, prøver å latterliggjøre deg osv. Selvsagt finnes det unntak og enkelte er en glede å jobbe sammen med, men stort sett møter man rasshøl, bare det å ringe operajsonssentralen er et mareritt, får som regel sarkastiske svar. Også de som ikke jobber som politi men typ på passkontor osv har ofte samme holdning. Jeg begriper ikke hvorfor, vi jobber mot samme mål og vi er begge i en situasjon hvor vi bare ønsker å gjøre jobben vår på en ryddig måte. Så hva er poenget med å oppføre seg som den trassige sure tenåringen jeg har hjemme? Er det et mindreverdighetskompleks som gjør at man blir politi, er det stort sett folk som hevder seg seg ved å tråkke på andre? Sutrer de fordi de tjener dårligere enn oss i andre etater? Er så drit lei av å måtte forholde meg til arrogante sutrepikker og grinete kjerringer at jeg blir gaaal. Anonymkode: 6377a...9c4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Del Skrevet 7. september 2023 De innbiller seg at de er bedre. Ser det samme hos folk som jobber i Forsvaret. Anonymkode: 9cc6a...5c1 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 7. september 2023 #3 Del Skrevet 7. september 2023 Tenker at det er stort sett en egen rase som blir politi jeg... Hadde det ikke vært for disse hyggelige og oppriktig omsorgsfulle som blir politi så kan man jo bare forestille seg hvilken bøllete etat det hadde vært.. 🤐 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 19.33): Jeg jobber i en etat som har mye tett kontakt med politiet - og jeg har hatt denne jobben i mer enn 20 år. Gjennomgående opplever jeg at de jeg kommer i kontakt med har en ovenfra og ned-holdning, svarer frekt, prøver å latterliggjøre deg osv. Selvsagt finnes det unntak og enkelte er en glede å jobbe sammen med, men stort sett møter man rasshøl, bare det å ringe operajsonssentralen er et mareritt, får som regel sarkastiske svar. Også de som ikke jobber som politi men typ på passkontor osv har ofte samme holdning. Jeg begriper ikke hvorfor, vi jobber mot samme mål og vi er begge i en situasjon hvor vi bare ønsker å gjøre jobben vår på en ryddig måte. Så hva er poenget med å oppføre seg som den trassige sure tenåringen jeg har hjemme? Er det et mindreverdighetskompleks som gjør at man blir politi, er det stort sett folk som hevder seg seg ved å tråkke på andre? Sutrer de fordi de tjener dårligere enn oss i andre etater? Er så drit lei av å måtte forholde meg til arrogante sutrepikker og grinete kjerringer at jeg blir gaaal. Anonymkode: 6377a...9c4 Litt for mange av dem liker å vise at de har makt, muligens med bakgrunn i ubehagelige opplevelser i oppveksten. Dessverre for etaten er det nok litt for få "vanlige"ungdommer som søker seg som politi. Det er jo dårlig betalt også, så altfor mange av dem er nok bare glade i å kunne vise litt makt. Anonymkode: 72cb0...9d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Del Skrevet 7. september 2023 De som bare er tyttebær-politi er enda verre. 😏 Anonymkode: 1f63c...e20 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som bare er tyttebær-politi er enda verre. 😏 Anonymkode: 1f63c...e20 Haha, huff ja. Da jeg jobba i butikk i Sandnes så var det ei som vi kalte for Ginger. Det var som å se en dårlig parodi på en detektiv, suuuuper komi tragisk 🤣 Anonymkode: c4861...bb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Del Skrevet 7. september 2023 Kun møtt hyggelige politibetjenter. Anonymkode: 389a0...42e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg jobber også i en etat som har svært tett kontakt med ulike politi-avdelinger. Til tross for at de er overarbeidet, underbetalt, underbemannet, med elendige pensjonsvillkår er de noen av de hyggeligste menneskene jeg er i kontakt med. Trist om du har ubehagelige opplevelser med dem, men har du kanskje tenk på at du har en negativt holdning til dem? Og at det påvirker hvordan du evner å samarbeide med dem? Legg til at de faktisk er villige til å risikere sitt eget liv for å beskytte samfunnet. Og at folk som deg som prøver å forsterke ett "oss mot dem" narrativ (til tross for at du skriver "vi jobber mot samme mål") er en del av ett stort problem? Har du lest om arbeidshverdagen? Har du vært en vakt i deres sko? Kanskje du skal prøve å jobbe litt med deg selv og slutte med "kanskje de har mindreverdighetskomplekser" "er de sure for at vi får bedre betalt" og "trassige sure tenåringer" uttalelsene dine. Anonymkode: c5fbd...7db 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 19.33): Jeg jobber i en etat som har mye tett kontakt med politiet - og jeg har hatt denne jobben i mer enn 20 år. Gjennomgående opplever jeg at de jeg kommer i kontakt med har en ovenfra og ned-holdning, svarer frekt, prøver å latterliggjøre deg osv. Selvsagt finnes det unntak og enkelte er en glede å jobbe sammen med, men stort sett møter man rasshøl, bare det å ringe operajsonssentralen er et mareritt, får som regel sarkastiske svar. Også de som ikke jobber som politi men typ på passkontor osv har ofte samme holdning. Jeg begriper ikke hvorfor, vi jobber mot samme mål og vi er begge i en situasjon hvor vi bare ønsker å gjøre jobben vår på en ryddig måte. Så hva er poenget med å oppføre seg som den trassige sure tenåringen jeg har hjemme? Er det et mindreverdighetskompleks som gjør at man blir politi, er det stort sett folk som hevder seg seg ved å tråkke på andre? Sutrer de fordi de tjener dårligere enn oss i andre etater? Er så drit lei av å måtte forholde meg til arrogante sutrepikker og grinete kjerringer at jeg blir gaaal. Anonymkode: 6377a...9c4 Nå er det vel lett for personer som er maktsyke å gå inn i sånne yrker. selvsagt ikke alle, mange gjør jo det fordi de ønsker å hjelpe. Anonymkode: 88809...954 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 7. september 2023 #10 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De innbiller seg at de er bedre. Ser det samme hos folk som jobber i Forsvaret. Anonymkode: 9cc6a...5c1 De blir mer eller mindre indoktrinert under utdanningen med at de er bedre enn alle andre. Det skjer under veldig mange andre utdanninger også, alt fra de som studerer medisin til fysioterapi får høre dette. Det blir gjort for å motivere, men akkurat politi og forsvar har jo myndigheter og tilganger som ingen andre har, så det er vel det som gjør dem sånn. I tillegg til at de blir opplært til å følge ordre, ikke til å tenke selv eller finne fleksible og kreative løsninger. Så i deres hoder er de bedre enn alle andre, for det har de lært under utdanningen, og de får det bekreftet under utførelse av arbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Del Skrevet 7. september 2023 En venninne av meg, som har hatt en del med snuten å gjøre, sier som så, at snuten består i stor grad av menn med små peniser og kvinner med store vaginaer. Og dette fører til lav selvtillit, og dermed behov for kompensering. F. eks. ved å utøve makt over medmennesker. Anonymkode: 1e57b...dd6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Del Skrevet 7. september 2023 Er de? Har mye mer negative erfaringer med folk som jobber i etater enn med politiet Anonymkode: 111d2...3c1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg har egentlig ganske god erfaring med politiet som mye brukt samarbeidspartner i jobbsammenheng. Vakthavende politijurist synes jeg vel kanskje utviser arroganse oftere enn snittet, men det er til dels forståelig når man vet hvilke henvendelser de må forholde seg til og hvor stor trøkket er på dem. Anonymkode: f9491...5f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber også i en etat som har svært tett kontakt med ulike politi-avdelinger. Til tross for at de er overarbeidet, underbetalt, underbemannet, med elendige pensjonsvillkår er de noen av de hyggeligste menneskene jeg er i kontakt med. Trist om du har ubehagelige opplevelser med dem, men har du kanskje tenk på at du har en negativt holdning til dem? Og at det påvirker hvordan du evner å samarbeide med dem? Legg til at de faktisk er villige til å risikere sitt eget liv for å beskytte samfunnet. Og at folk som deg som prøver å forsterke ett "oss mot dem" narrativ (til tross for at du skriver "vi jobber mot samme mål") er en del av ett stort problem? Har du lest om arbeidshverdagen? Har du vært en vakt i deres sko? Kanskje du skal prøve å jobbe litt med deg selv og slutte med "kanskje de har mindreverdighetskomplekser" "er de sure for at vi får bedre betalt" og "trassige sure tenåringer" uttalelsene dine. Anonymkode: c5fbd...7db Jeg er dessverre altfor veloppdratt til å gi uttrykk for disse tankene ovenfor de det gjelder. Heller nok mer mot å være langt hyggeligere og ydmyk enn de fortjener - dessverre. Anonymkode: 6377a...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg har heldigvis ikke veldig mye erfaring med Politiet, men kjenner meg dessverre litt igjen. Og jeg synes det er skremmende hvor arrogant de opptrår når de møter kritikk i media. Null evne til selvrefleksjon, det er bare alle andres feil når det går galt og de er offer. Jeg har ikke noe godt inntrykk, men skulle gjerne ha hatt det. Anonymkode: 15084...49f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Del Skrevet 7. september 2023 For å jobbe med ubehagelige mennesker må du kanskje være det til en viss grad selv, ev. så blir man det? Det er nok en sammensatt årsak her, fra den litt flåsete kommentaren her, til at yrket tilrekker seg en del mennesker som ønsker å ha og utøve makt og kontroll over andre. Og sikkert mye annet. Anonymkode: 3e234...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Del Skrevet 7. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har heldigvis ikke veldig mye erfaring med Politiet, men kjenner meg dessverre litt igjen. Og jeg synes det er skremmende hvor arrogant de opptrår når de møter kritikk i media. Null evne til selvrefleksjon, det er bare alle andres feil når det går galt og de er offer. Jeg har ikke noe godt inntrykk, men skulle gjerne ha hatt det. Anonymkode: 15084...49f Jeg forstår samtidig litt den holdningen, det blir en litt sær sammenligning, men jeg har jobbet som kontrollør av andres arbeid i en årrekke, og jeg oppleves nok som relativt arrogant i enkelte tilfeller. Det fordi jeg er så vant med at folk klager over feilene jeg påpeker (som nok politiet også opplever), selv om de er aldri så reelle. Så de forhåpentligvis få gangene jeg tar feil, så har jeg stadig den arrogante holdningen frem til noen viser/beviser at jeg tar feil. Jeg antar at det er noe lignende med politiet. Men at det finnes mange drittsekker der ute er uten tvil. Og at det også finnes mange i politiet, er en selvfølge. At det er flere i politiet en ellers kan sikkert diskuteres, men som nevnt, det er et yrke med makt, og mange uegnede tiltrekkes slike yrker nettopp av den grunn. Anonymkode: 3e234...6b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 19.33): Jeg jobber i en etat som har mye tett kontakt med politiet - og jeg har hatt denne jobben i mer enn 20 år. Gjennomgående opplever jeg at de jeg kommer i kontakt med har en ovenfra og ned-holdning, svarer frekt, prøver å latterliggjøre deg osv. Selvsagt finnes det unntak og enkelte er en glede å jobbe sammen med, men stort sett møter man rasshøl, bare det å ringe operajsonssentralen er et mareritt, får som regel sarkastiske svar. Også de som ikke jobber som politi men typ på passkontor osv har ofte samme holdning. Jeg begriper ikke hvorfor, vi jobber mot samme mål og vi er begge i en situasjon hvor vi bare ønsker å gjøre jobben vår på en ryddig måte. Så hva er poenget med å oppføre seg som den trassige sure tenåringen jeg har hjemme? Er det et mindreverdighetskompleks som gjør at man blir politi, er det stort sett folk som hevder seg seg ved å tråkke på andre? Sutrer de fordi de tjener dårligere enn oss i andre etater? Er så drit lei av å måtte forholde meg til arrogante sutrepikker og grinete kjerringer at jeg blir gaaal. Anonymkode: 6377a...9c4 En vis mann, ts, sa en gang at om du møter en idiot på din vei? Ja, da har du møtt en idiot. Om du møter mange, og jevnlig? Ja, da er sjansen forsvinnende liten for at du møter idioter i det hele. Og sjansen for at du er en idiot? Den er gigantisk. Så premissen din er feil. Du spør deg selv hvorfor «så mange» er idioter mot deg. Spørsmålet du burde ha stilt deg er dette: hva er det i deg og din adferd eller bagasje som enten gjør at du provoserer frem reaksjoner på din ufine adferd eller tolker helt normal adferd som «ufin». Still det riktige spørsmålet, så får du svar. Anonymkode: b446d...5fe 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 7. september 2023 #19 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker said: En venninne av meg, som har hatt en del med snuten å gjøre, sier som så, at snuten består i stor grad av menn med små peniser og kvinner med store vaginaer. Og dette fører til lav selvtillit, og dermed behov for kompensering. F. eks. ved å utøve makt over medmennesker. Anonymkode: 1e57b...dd6 Høres vel ikke ut som den triveligste duoen dere heller.... Jeg har stort sett bare positive erfaringer med politifolk, men forstår at man blir litt lei av å snakke med mennesker som bare skal krangle å gjøre faenskap hele dagen. Da lærer man seg å ta en litt steil holdning. Og må jo bare legge til.... Har hun vært "i buksa på" så mange politifolk, både kvinner og menn, så kan hun jo ikke like dem så dårlig? Endret 7. september 2023 av Tiuren 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En vis mann, ts, sa en gang at om du møter en idiot på din vei? Ja, da har du møtt en idiot. Om du møter mange, og jevnlig? Ja, da er sjansen forsvinnende liten for at du møter idioter i det hele. Og sjansen for at du er en idiot? Den er gigantisk. Så premissen din er feil. Du spør deg selv hvorfor «så mange» er idioter mot deg. Spørsmålet du burde ha stilt deg er dette: hva er det i deg og din adferd eller bagasje som enten gjør at du provoserer frem reaksjoner på din ufine adferd eller tolker helt normal adferd som «ufin». Still det riktige spørsmålet, så får du svar. Anonymkode: b446d...5fe Rart jeg ikke møter de samme arrogante drittsekkene når jeg er i kontakt med skatteetaten og arbeidstilsynet da, men... 😆 Når sier jeg jo heller ikke at det gjelder alle i politiet, noen er en drøm å jobbe med.. men jevnt over så er det en overvekt av det jeg velger å kalle ubehagelige mennesker.. Anonymkode: 6377a...9c4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå