Gå til innhold

Erfaring med selvutviklingskurs

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har noen av dere erfaring med noen selvutviklings-, kommunikasjons-, retorikk eller linjene kurs, i så fall hva? Har noen av dere vært bort i ACEM meditasjon eller kommunikasjonskurs? Hvis noen av dere har deltatt på noe sånt, hva var motivasjonen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med acem-meditasjon i høst. Jeg begynte for å få avspenning, stresse mindre og slikt.

Det er bare en liten del av de positive effektene jevnlig acem-meditasjon fører med seg. Jeg er utrolig fornøyd! Det er vanskelig å vite hvilke positive effekter slikt gir uten å prøve. Det er vanskelig å kommunisere kompliserte sammenhenger til potensielle deltager, så jeg tipper det som trekker mest folk er det med avspenning og mindre stress.

Skrevet

Det var godt å høre Cognizance. Det vil jeg oppnå er å forbedre konsentrasjonsevnen min og å få indre ro og trygghet. Videre vil jeg våge mer å stikke meg fram og å være mer selvsikker. ACEM meditasjonskurs virker veldig interessant, så kanskje jeg skal prøve den. De arrangerer eget kommunikasjonskurs også. Det hadde vært greit å høre om noen har erfaring med det eller med noen lignede kurs. Har noen av dere deltatt for eksempel på retorikk kurs?

Skrevet

Jeg har lyst til å gå på noen av tema-kursene acem arrangerer på kursstedet sitt på Halvorsbøle, men jeg har for lite penger. Kansje seinere en gang.

Det som er utrolig med acem er at de som holder kurs jamnt over er hyperkompetente og svært dyktige. De gjør det gratis fordi de liker det og av idealistiske årsaker. Skulle de hatt lønn i henhold til kvalifikasjoner hadde kursa vært adskillig dyrere.

Bedre konsentrasjonsevne og mer selvsikkerhet er langtidseffekter av acem-meditasjon. Hvorfor man får det av å meditere er vanskelig å forstå, også etter at man har lært å meditere.

Acem har gitt ut ei bok som heter "stillhetens psykologi" som de kansje har på biblioteket der du bor. Den er på 100 små sider og gir en god presentasjon av hva acem handler om. Den kan være grei å lese for å få bedre informasjonsgrunnlag før man bestemmer seg for å binde tid og penger til et kurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...