Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt da det ville velge klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt da det selv ville velge ut klær, hadde preferanser på hvilke klær det likte og ble sur om du tok på noe annet en barnet ønsket?

Anonymkode: eec06...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var rundt 11 år. 

Yngste var rundt 3-4år. 

Anonymkode: dbdb1...4bc

Skrevet

Yngste: 1,5 år. Eldste har vært litt av og på fra rundt 3 år

Anonymkode: 32318...433

Skrevet

Rundt 3 årsalderen ble det veldig viktig. Hadde litt meninger fra rundt 2 år

Anonymkode: 9512f...0ef

Skrevet

6 år, fremdeles ingen estetiske preferanser. Eneste ønske er ikke for harde knapper å kneppe.

Anonymkode: c5c47...67b

Skrevet

Eldste er gutt, snart 9, bryr seg ikke noe om klær. Yngste har hatt meninger siden hun var 2, nå er hun 5 og har STERKE meninger 😅 både på farger og fasong. 

Anonymkode: 04c1f...035

Skrevet

2 år begge, men det er bare en fase, virker det som. Første er gutt, da han var to år, var det veldig viktig for ham å velge hva han skulle ha på seg. Jeg prøvde meg på sånn "jeg velger 2 ting og du velger en av de" men det gjennomskuet han fort og sa "mamma, nå er det jeg som skal velge to ting som du kan velge imellom" 😭 Da burde alle gensere og tskjorter gjerne ha en traktor, gravemaskin eller ulv på, til nød Paw Patrol, men ihvertfall ikke dinosaurer eller ananas. For de siste liker han ikke. 

Men, det var bare en periode, nå som 9 åring er han bare fornøyd om jeg plukker klær til ham og legger de på badet.

Min yngste, jente, skulle ha alt rosa og med katter eller enhjørninger. Hun er nå 6 og jeg merker at også hun begynner å bli lei, hun lar meg å velge nå, og tar på uten protester det jeg har lagt ut for henne. Dette er nytt,  fordi inntil nylig ville hun bare velge selv.

Anonymkode: 92268...4a9

Skrevet

Rundt 3 år. 

Skrevet

Eldste var to år da han begynte å få sterke meninger om klærne. Yngste på halvannet bryr seg lite om vanlige klær, men kan ha sterke meninger om uteklær. 

Begge har fått velge mellom to alternativer fra veldig tidlig, men yngste har bare såvidt skjønt konseptet. Før var det enten "ja takk, jeg vil gjerne ha en body i hver hånd" eller "bort med klærne, av med bleien!"

Anonymkode: 4578b...d89

Skrevet

1,5 år. 

Anonymkode: 0b9e4...5cc

Skrevet

Han begynte å bry seg siste året i barnehagen. Da ble klær viktig, og det var viktig at de var "kule" nok for resten av gutta🙄 En av guttene i barnehagen som bestemte hva som var "kult" og laget veldig mye oppstyr om klær, og ertet blandt annet min sønn for barnslige klær.

Anonymkode: fa1fa...e24

Skrevet

7 år, og fortsatt ikke kommet med noen protester. Eneste har vært at han ikke ville gå med dongeri når han var mindre, men det er fullt forståelig. Vanskelig å leke i stiv dongeri. 🤷🏻‍♀️ Mamman blir veldig glad når han kommer med «den liker jeg» eller «den vil jeg ha» for han har aldri brydd seg om klær. Jeg har bare kjøpt det jeg liker. 😂

Anonymkode: 76fc1...b5d

Skrevet

3-4 mener jeg å huske. Da begynte hun å velge ut antrekk om morgenen. Hun godtar det meste av det jeg kjøper ennå, men noe av det blir jo mye oftere brukt. Så pleier å kjøpe med gratis retur og prøve hjemme. Er 6 år nå. 

Anonymkode: 366cb...9f8

Skrevet

Sønn: 12 år nå og  begynner såvidt å bry seg

Datter: begynte ved 4 år

Anonymkode: a9603...9d4

Skrevet

1,5 år

Anonymkode: 2e32d...d5a

Skrevet

9 år her og bryr seg fremdeles veldig lite, så lenge klærne er behagelige og ikke klør så har han få preferanser. 

Skrevet (endret)

5-6 år da han begynte å bry seg sånn ordentlig (gutt)

Endret av MariaIsabel
Skrevet

2-3

Anonymkode: ae2e7...9d6

Skrevet

Legger alltid frem kvelden i forveien, de er glad for det. Hun mellomste bytter noen ganger etter skolen , men ellers er de fornøyd :) 

Anonymkode: 91c5d...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...