AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Jeg er i begynnelsen av 20-årene og har akkurat startet i min første fulltidsjobb. Det er fantastiske kollegaer, og jeg liker jobben. MEN, jeg kjenner jeg bruker så sykt mye av energien min bare ved å være til stede!! Jeg har ingen energi igjen etter arbeidsdagen er over. Jeg greier ikke å gjøre noe i helgene heller, hele livet dreier seg om jobb. Dere andre som har adhd og jobber fullt, hvordan fungerer det? Hvordan holder dere ut? Jobber kommunalt, kan jeg be om å gå ned i stilling? Feks jobbe 6 timer til dagen? Anonymkode: b5405...18a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Haha greier d ikke. Jobber 50%, men er nesten en større utfordring siden det er så mye som hoper seg opp og mer å gjøre på kortere tid. Og må ha to forskjellige rutiner siden det er 4 dager uten jobb, 3 dager med jobb, så vanskelig å holde en fast rutine. Og økonomisk tøft å bare ha 50% lønn. Så ikke gå i den fella haha. Anonymkode: 11488...e73 1
Majer Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Klarer du å jobbe lenge nok og har riktig bakgrunn kan du i fremtiden jobbe som selvstendig konsulent, ta godt betalt per time og jobbe lite. Ellers kan kanskje et yrke med lange rolige vakter og perioder med fri fungere?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Nå har ikke jeg adhd. Men tenker det der er veldig forskjellig fra person til person. Min søster med adhd klarer ikke fulltidsjobb med adhd. Samtidig så har jeg en kollega som har adhd og som jobber 100 fast og tar ekstravakter som tilsvarer 100 % Anonymkode: 52e4a...0bf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er i begynnelsen av 20-årene og har akkurat startet i min første fulltidsjobb. Det er fantastiske kollegaer, og jeg liker jobben. MEN, jeg kjenner jeg bruker så sykt mye av energien min bare ved å være til stede!! Jeg har ingen energi igjen etter arbeidsdagen er over. Jeg greier ikke å gjøre noe i helgene heller, hele livet dreier seg om jobb. Dere andre som har adhd og jobber fullt, hvordan fungerer det? Hvordan holder dere ut? Jobber kommunalt, kan jeg be om å gå ned i stilling? Feks jobbe 6 timer til dagen? Anonymkode: b5405...18a Det går fint. Men jeg tar adhd medisinene mine så klart, og reduserer distraksjoner ( som feks masete venner og naboer som vil noe hele tida når jeg jobber ) Anonymkode: 81b75...573
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Det å ha ny jobb, og det å for første gang ha fulltidsjobb er vanligvis noe alle merker på energinivået. Ny jobb er slitsomt, du skal både skjønne oppgavene dine og bli kjent med kollegaer. Det at du er sliten er helt normalt, ikke noe som nødvendigvis kun er knyttet til ADHD. Ville stått i jobben minst ett år før jeg hadde tenkt tanken på å skulle redusere stilling. Anonymkode: 26c2b...014 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Jeg vet ikke helt, jeg presser meg selv. Er alenemamma (bortsett fra annenhver helg), jobber fullt og helgene med barnefri er jeg aldri hjemme så jeg rekker venner, trening, hobby osv. Jeg må bare gå inn i en slags autopilot. Anonymkode: 28341...789
Rosa Gnom Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Jeg har adhd og 100% stilling. Jeg føler vel egentlig ikke at jeg har noe valg? Må jo bare kjøre på,men jeg sliter litt med det samme som deg TS. Når jeg er ferdig på jobb så er jeg som regel ferdig for dagen. Akkurat nå sitter jeg å kjemper bare for å holde meg våken. Er helt utslitt,men for tidlig å legge seg da jeg bare våkner midt på natta hvis jeg legger meg nå. Slitsomt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å ha ny jobb, og det å for første gang ha fulltidsjobb er vanligvis noe alle merker på energinivået. Ny jobb er slitsomt, du skal både skjønne oppgavene dine og bli kjent med kollegaer. Det at du er sliten er helt normalt, ikke noe som nødvendigvis kun er knyttet til ADHD. Ville stått i jobben minst ett år før jeg hadde tenkt tanken på å skulle redusere stilling. Anonymkode: 26c2b...014 Veldig enig i dette. Anonymkode: 98ad5...8e3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 Man har jo ikke så mye valg da, men et tips er i hvert fall å like jobben. Jeg har to jobber (en på 74% og en på ca 45%) som jeg elsker, og tar ekstravakter til stadighet. Er alene med barn, i tillegg til trening, hobby og venner. Man går jo bare som en duracell kanin da. 😁 Anonymkode: edbf3...11a 1
Rhodiola Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Sånt varierer nok ut fra både person og jobbtype. Anonymkode: 382dd...143
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 Adhd og 100% krevende jobb, barn og videreutdanning ved siden av. Hadde nok ikke klart det uten medisiner. De gjør at jeg ikke blir overveldet og utmattet som jeg ble før jeg begynte med medisinene. Anonymkode: cdd0b...239
sproffen Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 (endret) Har ADHD og er i full jobb. Masse energi på ettermiddag/kveld. Bruker ikke Ritalin lenger, men brukte det da jeg gikk på skole. M30 Endret 6. september 2023 av sproffen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå