AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Det har seg slik at jeg har fått meg en nabo som nylig har flyttet her. Vi deler oppkjørselen, hvorav ca. 60% tilhører meg og min familie, og resterende til naboen. Vi har to biler på vår tomt, og de har kun en. Jeg parkerer den ene bilen bak huset, og den andre rett foran, mens de parkerer foran sin garasje. For å kunne kjøre ut og snu, så er vi nødt til å bruke litt av de sin del av oppkjørsel. Og de bruker også vår del av oppkjørsel til å snu, så det er ikke et problem. Men for å få snudd ordentlig, er vi avhengig av de å parkere så nærme som mulig foran de sin egen garasje, noe som de gjorde de første ukene de flytta her. Men den siste uken har de parkert slik at det er blitt vanskelig for oss å kjøre ut, ikke umulig, men vanskeligere. De har 2-3 meter å gå på, men har valgt å parkere med ræva ut av garasjen sin. Jeg spurte de for noen dager siden om de kunne kjøre litt nærmere garasjen og viste dem at de hadde et par meter å gå på. Det jeg fikk som svar var: ikke mitt problem om du ikke kan kjøre ut". Synes det var et utrolig frekt svar, og ble sjokka. Jeg pleide vanligvis å parkere den bilen vi har foran vår tomt så fint som mulig slik at de kan få kjøre ut så lett som mulig, men etter den hendelsen, så har jeg begynt å parkere den bilen vi har foran vårt hus som er nærme innkjørselen, ganske skjevt med ræva ut slik at de ikke får snudd på vår oppkjørsel, noe som også gjør det vanskelig for dem å rygge ut av oppkjørselen. Han kom til meg for litt siden og spurte meg om jeg kunne parkere bilen nærmere huset, for det ble vanskelig for dem å snu/rygge ut fra oppkjørselen. Sa til han "som du sa til meg, så er det ikke mitt problem". Han sa at han beklager og at han skal begynne å parkere nærmere garasjen som jeg ba om hvis jeg kunne parkere bilen min nærmere huset. Sa til han at jeg ikke brydde meg om hvordan han parkerte lenger, og at jeg fortsatt kommer til å parkere like skjevt. Da gikk han fra meg frustrert og bannet i vei. Det jeg lurer på da er, er det jeg som har feil, eller han? Hadde han bare parkert et par meter lenger foran garasjen, hadde ingenting av dette skjedd, Og han klarer fortsatt å rygge ut fra oppkjørselen, men bare ikke fått snudd på oppkjørselen. Oppkjørselen er rett foran en vei og et gangfelt, så det er en god del trafikk og barn som man må ta hensyn, så det optimale hadde vært å kjøre ut med fronten for å få best mulig oversikt. Men som sagt, hvem av oss har feil? Burde jeg parkere som vanlig, eller la han få smake på sin egen medisin inntil videre? Anonymkode: 2c236...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han sa at han beklager og at han skal begynne å parkere nærmere garasjen som jeg ba om hvis jeg kunne parkere bilen min nærmere huset. Sa til han at jeg ikke brydde meg om hvordan han parkerte lenger, og at jeg fortsatt kommer til å parkere like skjevt. Da gikk han fra meg frustrert og bannet i vei. Idiot nå hadde du sjansen til at alle kle glade. Lykke til med å gjøre han glad nå. Anonymkode: d57ef...290 23
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Oh my! Du fikk jo frem poenget ditt, han erkjente at han var en dust og var forberedt på å gjøre det enklere for deg. Her kunne det endt med vinn-vinn, men fordi du er såpass kjip ender det med tap-tap. Gratulerer! Anonymkode: cf922...c26 22
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Du er dum du. Anonymkode: b9b56...de1 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 uff a meg. Hvorfor skal mange mennesker være så forbaskade idiotiske og være så sta og egne. Egoistisk av både deg og han. Men han innså jo at han burde parkere bedre for din skyld og det beklaget han jo at han ikke hadde gjort. Og du bør være så ydmyk og slik han ble og parkere ordentlig og heretter. Hvorfor skal en tviholde på at jeg eier så mye da kan jeg gjøre ditt, da må den andre gjøre datt. Jeg begriper meg ikke hvorfor mennesker skal være slik mot hverandre. Å tenke på å være snill og grei mot hverandre er langt vekke fra de fleste tydeligvis dessverre. Snakk med naboen din og kryp til korset og si at du skal parkere ordentlig hvis han gjør det og. Da viser du deg som et bra menneske. Anonymkode: 98c1a...d70 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Hva i alle dager tjente du på å oppføre deg så dårlig da? Nå blir jo naboskapet i hvert fall ikke noe bedre! Han skjønte jo at han hadde vært tullete og du burde holdt snavla. Anonymkode: ddb88...c4e 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Idiot nå hadde du sjansen til at alle kle glade. Lykke til med å gjøre han glad nå. Anonymkode: d57ef...290 Kunne ikke brydd meg mindre om å gjøre han glad da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjøre ut. Måtte poengtere til han at han har mer å tape på dette enn meg. Anonymkode: 2c236...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oh my! Du fikk jo frem poenget ditt, han erkjente at han var en dust og var forberedt på å gjøre det enklere for deg. Her kunne det endt med vinn-vinn, men fordi du er såpass kjip ender det med tap-tap. Gratulerer! Anonymkode: cf922...c26 Du har rett at dette er en tap-tap situasjon, men akkurat nå taper han mer på dette enn meg da han valgte å være frekk da jeg på en hyggelig måte ba han om å parkere bedre Anonymkode: 2c236...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne ikke brydd meg mindre om å gjøre han glad da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjøre ut. Måtte poengtere til han at han har mer å tape på dette enn meg. Anonymkode: 2c236...9cf Du deler oppkjørselen med mennesket, dere burde absolutt ha en sivilisert, til og med god tone. Anonymkode: d57ef...290 1
Frida Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne ikke brydd meg mindre om å gjøre han glad da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjøre ut. Måtte poengtere til han at han har mer å tape på dette enn meg. Anonymkode: 2c236...9cf Vel, dere taper begge to nå. At han taper noen prosent mer enn deg spiller vel liten rolle? Det er slik langvarige nabofeider starter, ingen kan la noe gå. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): uff a meg. Hvorfor skal mange mennesker være så forbaskade idiotiske og være så sta og egne. Egoistisk av både deg og han. Men han innså jo at han burde parkere bedre for din skyld og det beklaget han jo at han ikke hadde gjort. Og du bør være så ydmyk og slik han ble og parkere ordentlig og heretter. Hvorfor skal en tviholde på at jeg eier så mye da kan jeg gjøre ditt, da må den andre gjøre datt. Jeg begriper meg ikke hvorfor mennesker skal være slik mot hverandre. Å tenke på å være snill og grei mot hverandre er langt vekke fra de fleste tydeligvis dessverre. Snakk med naboen din og kryp til korset og si at du skal parkere ordentlig hvis han gjør det og. Da viser du deg som et bra menneske. Anonymkode: 98c1a...d70 Jeg skjønner poenget ditt, men følte ikke at jeg hadde noen særlig valg enn å parkere like skjevt som han for å vise hvor ille det er for meg å kjøre ut. Han parkerte så skjevt den ene gangen at jeg ikke fikk kjøre ut, og rakk ikke kinoen pga bussen hadde dratt Anonymkode: 2c236...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne ikke brydd meg mindre om å gjøre han glad da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjøre ut. Måtte poengtere til han at han har mer å tape på dette enn meg. Anonymkode: 2c236...9cf Ja, det er viktig å være en prinsipprytter. Det er også viktig å bære nag sånn at ikke noen tror de kan pelle deg på nesa. Fortsett sånn, godt jobbet! Anonymkode: ab831...0ae 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du deler oppkjørselen med mennesket, dere burde absolutt ha en sivilisert, til og med god tone. Anonymkode: d57ef...290 Helt enig med deg! Det var derfor jeg tok det opp på en hyggelig måte og spurte han om han kunne parkere nærmere garasjen sin for å gjøre det lettere for meg å kjøre ut. Men ganske frekt å bare si at det ikke er hans sitt problem. Ts Anonymkode: 2c236...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 Dere er begge idioter. Men du mer enn han som oppførte deg slik da han beklaget og sa han skulle gjøre det du spurte etter. Anonymkode: ac088...241 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig med deg! Det var derfor jeg tok det opp på en hyggelig måte og spurte han om han kunne parkere nærmere garasjen sin for å gjøre det lettere for meg å kjøre ut. Men ganske frekt å bare si at det ikke er hans sitt problem. Ts Anonymkode: 2c236...9cf Ja det var skikkelig drittsekk av ham, så tok du igjen, han skjønte poenget og sa unnskyld til deg, det burde du bare godtatt om du var ute etter fred. Men DU er den kranglete naboen her, den som liker at det er uro i lufta? Hva ellers? Anonymkode: d57ef...290 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Okei, jeg ser at de fleste svarene jeg får her er ganske negativt til måten jeg håndterte situasjonen med naboen. Jeg var nok ganske sint da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjørt ut, Men sier dere at dere ikke hadde reagert det samme? Tenk om dere skal hente barna deres fra skolen/barnehagen eller gå på jobb/viktige ærander, også ser dere at naboen hadde parkert på en måte som gjorde det vanskelig/umulig å få kjørt ut? Jeg har alltid tatt hansyn til han med bilen jeg har foran huset vårt, og parkert på en måte slik at det er lettere for han å snu på vår oppkjrøsel og slipper å rygge ut derfra. Men følte at han tok det forgitt da han sa at han ikke brydde seg om at jeg ikke fikk kjørt ut. Men jeg ser hva dere prøver å komme frem til, og jeg burde nok ha godtatt unnskyldningen hans og sagt at jeg skal parkere bedre og gjøre det lettere for han å kjøre ut, hvis han kjører nærmere garasjen. Ts Anonymkode: 2c236...9cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 Umodent av dere begge. Voks opp. Anonymkode: 8a271...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #19 Skrevet 5. september 2023 Rygg inn i gården når dere kommer hjem, så slipper dere å rygge når dére skal starte kjøreturen. Anonymkode: 93b10...a73 1 1
Frida Skrevet 5. september 2023 #20 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Okei, jeg ser at de fleste svarene jeg får her er ganske negativt til måten jeg håndterte situasjonen med naboen. Jeg var nok ganske sint da han sa at det ikke var hans sitt problem at jeg ikke fikk kjørt ut, Men sier dere at dere ikke hadde reagert det samme? Tenk om dere skal hente barna deres fra skolen/barnehagen eller gå på jobb/viktige ærander, også ser dere at naboen hadde parkert på en måte som gjorde det vanskelig/umulig å få kjørt ut? Jeg har alltid tatt hansyn til han med bilen jeg har foran huset vårt, og parkert på en måte slik at det er lettere for han å snu på vår oppkjrøsel og slipper å rygge ut derfra. Men følte at han tok det forgitt da han sa at han ikke brydde seg om at jeg ikke fikk kjørt ut. Men jeg ser hva dere prøver å komme frem til, og jeg burde nok ha godtatt unnskyldningen hans og sagt at jeg skal parkere bedre og gjøre det lettere for han å kjøre ut, hvis han kjører nærmere garasjen. Ts Anonymkode: 2c236...9cf Jeg ville også blitt irritert på naboen i dette tilfellet. Men jeg ville ikke svart som du gjorde da han kom og beklaget seg! Jeg ville godtatt unnskyldningen og lagt saken død. Det aller beste er et godt forhold til naboene, man må gi og ta. Noen ganger må man gi mer enn naboen, slik er det bare. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå