Gå til innhold

Skal man si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg ser at en kusine av meg dater en kar jeg har litt dårlig gammel nytt om. 

Var vennine med eksen hans noen år tilbake. Hun sendte meldinger og bilde av en svær Donald kul i panna, som han hadde forårsaket.  Forann barna 😕 de gråt og ba pappa la hver å slå mamma. 

Jeg tok med meg både barnevern og politi  

Da hadde typen dratt på jobb. Men han ble arrestert også fordi de kopierte chatloggen å fikk bevis på skaden. 

De ble fulgt opp av barnevern lenge etterpå,  saken ble omsider henlagt.  

Nå dater denne karen min kusine 😱 hva ville du gjort ? Latt henne finne det ut selv,  i håp om at han har endret seg? 

Hun har selv 2 barn . Så man tenker jo klart på at dette kan også skje henne og dem😱 

Det skal sies at det ikke er kjent at han har gjort barna fysisk vonde ting. Men å slå mor forann barn er ganske alvorlig i seg selv. 

Jeg er også litt bekymret for at hun tar dette feil opp, tro at jeg vil skape splid mellom dem. Når alt jeg tenker er at hun fortjener å ta valget selv på om dette er noe henne vil godta ved hans fortid? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt sier du i fra! Men ikke bare det, du legger fram bevis! 

Anonymkode: f3e3e...38d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Akkurat det ville jeg sagt

Skrevet

Ja, du må jo si det. Det handler om sikkerheten til barna. 

Anonymkode: c9ac4...8b3

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ingen bevis 😕 dette er noen år siden 😕 ca 3-4 år ca 

Skrevet

Si det. Send henne en melding at du har noe å fortelle om han fyren hun dater, som er av alvorlig art. 

Skrevet

Ja ! Jeg må nok gjøre det 😱

Skrevet

Når det er vold sier du selvsagt noe.

Anonymkode: 2672b...2f9

Skrevet

Selvfølgelig må du si ifra! Og følg med på dem, meld til barnevernet dersom du mistenker at noe foregår!

Anonymkode: 7b539...607

Skrevet

At barn er vitne til vold mellom foreldre, regnes som vold i seg selv. Det kan selvsagt gi store psykiske ettervirkninger. Så finn fram den superkvinnen som kontakta politiet og hjalp en familie for 3-4 år siden! Og fortell kusina di hva du vet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...