AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Jeg har foreldre og et søsken som er veldig gode på å baksnakke, særlig mitt søsken komme og De sitter alltid og snakker om andre folk og nei og synes vel at jeg er litt håpløs jeg har i flere år vært på jakt etter ny leilighet men Enten så er leiligheten for liten, fordi eller så krever den mye oppussing som jeg ikke har råd til jeg sliter også mye med helsen som gjør at jeg ofte ikke makter å komme meg på visning, ei heller ha energi til å lese annonsen på nettet. Når jeg er hjemme på besøk er det snakker med i telefonen får jeg hele tiden sånne stikk over hvorfor jeg ikke skaffe meg en bedre leilighet og boliger og Så koker de i hop teorier hvorfor jeg ikke får kjøpt meg en bedre bolig enn den jeg bor i nå, istedenfor å sette seg ned med meg og spør meg hvordan det går med livet mitt, og hva grunnen er til at jeg ikke klarer å få kjøpt meg leilighet. Jeg har flere ganger prøvd å fortelle de hvordan livet mitt er, men de er alltid så opptatt med sine ting, og går gjerne fra rom til rom mens jeg forteller, istedenfor å sette seg ned 5 minutter for å få riktig info. Det er veldig vondt at de baksnakker meg, og jeg vet at de baksnakker fordi jeg har hørt at de hvisker om meg når jeg er hjemme hos de på besøk. Er dette normalt at foreldre og søsken gjør? 😕 Anonymkode: 196e7...ac7 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har foreldre og et søsken som er veldig gode på å baksnakke, særlig mitt søsken komme og De sitter alltid og snakker om andre folk og nei og synes vel at jeg er litt håpløs jeg har i flere år vært på jakt etter ny leilighet men Enten så er leiligheten for liten, fordi eller så krever den mye oppussing som jeg ikke har råd til jeg sliter også mye med helsen som gjør at jeg ofte ikke makter å komme meg på visning, ei heller ha energi til å lese annonsen på nettet. Når jeg er hjemme på besøk er det snakker med i telefonen får jeg hele tiden sånne stikk over hvorfor jeg ikke skaffe meg en bedre leilighet og boliger og Så koker de i hop teorier hvorfor jeg ikke får kjøpt meg en bedre bolig enn den jeg bor i nå, istedenfor å sette seg ned med meg og spør meg hvordan det går med livet mitt, og hva grunnen er til at jeg ikke klarer å få kjøpt meg leilighet. Jeg har flere ganger prøvd å fortelle de hvordan livet mitt er, men de er alltid så opptatt med sine ting, og går gjerne fra rom til rom mens jeg forteller, istedenfor å sette seg ned 5 minutter for å få riktig info. Det er veldig vondt at de baksnakker meg, og jeg vet at de baksnakker fordi jeg har hørt at de hvisker om meg når jeg er hjemme hos de på besøk. Er dette normalt at foreldre og søsken gjør? 😕 Anonymkode: 196e7...ac7 Beklager litt dårlig rettskriving, men på grunn av svimmelhet og kvalme leser jeg inn det som telefonen skal skrive, og da blir det av og til litt krøll. Ts Anonymkode: 196e7...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Det jeg ikke forstår er hvorfor folk velger å ha kontakt med slike familiemedlemmer. Jeg ville kuttet dem ut for lenge siden. Fjern, blokker, null kontakt. Anonymkode: c1aab...c40 1 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det jeg ikke forstår er hvorfor folk velger å ha kontakt med slike familiemedlemmer. Jeg ville kuttet dem ut for lenge siden. Fjern, blokker, null kontakt. Anonymkode: c1aab...c40 De er liksom den familien jeg har fått utdelt så er jo glad i de. Jeg har ikke klart å ta vare på så mye vennskap de siste 20 årene etter at jeg blir syk Ts Anonymkode: 196e7...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er veldig vondt at de baksnakker meg, og jeg vet at de baksnakker fordi jeg har hørt at de hvisker om meg når jeg er hjemme hos de på besøk. Sånn oppførsel som det her er vondt. Man opplever liksom at man står utenfor, og ikke er på samme side som de som sender blikk og hvisker. Jeg har en tante som er sånn mot meg sammen med de to døtrene sine, så forstår hvordan du har det. Jeg har bare gitt opp på relasjonen, men det er litt vanskelig når det er mor og søster da..Men kanskje du kan dele litt mindre av det som du vet de hvisker om? Anonymkode: 0cc44...70c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det jeg ikke forstår er hvorfor folk velger å ha kontakt med slike familiemedlemmer. Jeg ville kuttet dem ut for lenge siden. Fjern, blokker, null kontakt. Anonymkode: c1aab...c40 Unnskyld meg, men å gi så alvorlige råd skal du passe deg for. Alle familier kan krangle, irritere seg over hverandre osv. men man kutter ikke ut familie. Da blir man sittende mutters alene i verden. Alle relasjoner har sine greier. Gi henne heller råd og støtte enn slike dumme råd Anonymkode: 3dbef...15e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Unnskyld meg, men å gi så alvorlige råd skal du passe deg for. Alle familier kan krangle, irritere seg over hverandre osv. men man kutter ikke ut familie. Da blir man sittende mutters alene i verden. Alle relasjoner har sine greier. Gi henne heller råd og støtte enn slike dumme råd Anonymkode: 3dbef...15e Dumme råd? Det er MIN mening. TS bestemmer selv hva hun gjør. Ro deg ned. Anonymkode: c1aab...c40 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn oppførsel som det her er vondt. Man opplever liksom at man står utenfor, og ikke er på samme side som de som sender blikk og hvisker. Jeg har en tante som er sånn mot meg sammen med de to døtrene sine, så forstår hvordan du har det. Jeg har bare gitt opp på relasjonen, men det er litt vanskelig når det er mor og søster da..Men kanskje du kan dele litt mindre av det som du vet de hvisker om? Anonymkode: 0cc44...70c Jeg ønsker de skal spørre meg om livet mitt eller høre etter når jeg prøver å fortelle, istedenfor å trekke sine egne konklusjoner og tro det verste. Ts Anonymkode: 196e7...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Det er normalt i en del familier. Min familie snakker meg om meg, enn til meg. Og lager sine egne teorier om mye. Jeg er også syk, og det virker som om de synes livet mitt er mystisk, fordi jeg har flere ulike sykdommer som er vanskelig for meg selv, og vanskelig for dem å forholde seg til-fordi de forstår det ikke. Anonymkode: 16cec...b42 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er normalt i en del familier. Min familie snakker meg om meg, enn til meg. Og lager sine egne teorier om mye. Jeg er også syk, og det virker som om de synes livet mitt er mystisk, fordi jeg har flere ulike sykdommer som er vanskelig for meg selv, og vanskelig for dem å forholde seg til-fordi de forstår det ikke. Anonymkode: 16cec...b42 Akkurat det samme som hos meg. Ts Anonymkode: 196e7...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Har en storebror som har holdt på sånn med mine foreldre når vedkommende har kommet på besøk langveisfra og idet jeg ikke er tilstede, har de hauset hverandre opp og baksnakket. Har ikke mye til respekt igjen for den dysfunksjonelle gjengen. Han brukte sin forrige partner til å baksnakke kronisk. Nåværende vet jeg ikke, men han viser vel sine sanne sider der snart også… Vit at du er bedre enn som så Anonymkode: ae033...15b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Unnskyld meg, men å gi så alvorlige råd skal du passe deg for. Alle familier kan krangle, irritere seg over hverandre osv. men man kutter ikke ut familie. Da blir man sittende mutters alene i verden. Alle relasjoner har sine greier. Gi henne heller råd og støtte enn slike dumme råd Anonymkode: 3dbef...15e Hvorfor det, mener du? Samtlige relasjoner jeg har som ikke er genetiske er mer viktige enn de jeg har aom er genetiske. Og slik er det nok for de fleste. Livet er ikke enten å finne seg i alt ens familie finner på å utsette en for eller «mutters alene». Og selv om det rent teoretisk var det: er det ikke bedre «mutters alene» enn prisgitt folk som vil en vondt? Alle relasjoner har sine greier, ja. Sørlig fordi mange velger å stå i destruktive relasjoner på grunn av holdninger som dine. Slekt har ikke rett til å være slemme med deg fordi de er slekt. Gjør de ting du ville droppet en venn for? Dropp dem. Slekt er ikke viktigere enn venner - bil aldri bli det. Vil faktisk aldri bli like viktige engang. Anonymkode: e787a...c61 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå