AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Leier et hus, og huseier skal øke husleien fra november. Vi har funnet et nytt hus mye billigere og større, samt har vi behov for større plass og bo nærmere jobb. Men huset vi har funnet er ledig fra nå og er et kupp, men vi har 3 måneders oppsigelsestid. Har betalt 2 mnd depositum, og lurer på hvordan jeg kan ta det opp med huseier og prøve ordne slik vi kan flytte før. Det er ikke lett å finne nye overtakere. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: bce50...786 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Har dere inngått leiekontrakt på det nye huset? Anonymkode: 2f6fa...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere inngått leiekontrakt på det nye huset? Anonymkode: 2f6fa...fcd Nei Anonymkode: bce50...786
Traktor Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leier et hus, og huseier skal øke husleien fra november. Vi har funnet et nytt hus mye billigere og større, samt har vi behov for større plass og bo nærmere jobb. Men huset vi har funnet er ledig fra nå og er et kupp, men vi har 3 måneders oppsigelsestid. Har betalt 2 mnd depositum, og lurer på hvordan jeg kan ta det opp med huseier og prøve ordne slik vi kan flytte før. Det er ikke lett å finne nye overtakere. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: bce50...786 Si til huseier at dere kan flyte ut på mandag neste uke og stille huset til utleiers disposisjon, men betale for ut oktober. Da er det mulighet for en liten gevinst for utleier også, dersom han klarer å finne ny leietaker fra oktober. Endret 5. september 2023 av Traktor
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 29 minutter siden, Traktor said: Si til huseier at dere kan flyte ut på mandag neste uke og stille huset til utleiers disposisjon, men betale for ut oktober. Da er det mulighet for en liten gevinst for utleier også, dersom han klarer å finne ny leietaker fra oktober. Så jeg betaler ut til oktober bare? Men i kontrakten står det 3 måneders oppsigelsestid Anonymkode: bce50...786
Traktor Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Så jeg betaler ut til oktober bare? Men i kontrakten står det 3 måneders oppsigelsestid Anonymkode: bce50...786 Dette var et forslag du kunne gi til huseier. Endret 5. september 2023 av Traktor 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 1 minutt siden, Traktor said: Dette var et forslag til kunne gi til huseier. Takk men tviler på noen huseiere går med på sånnt? Anonymkode: bce50...786
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Betal dobbelt noen måneder. Anonymkode: e2964...18c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk men tviler på noen huseiere går med på sånnt? Anonymkode: bce50...786 Prøv, de kan jo muligens få dobbel husleie om de finner nye Anonymkode: d2ed6...e3d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 Vær behjelpelig med å finne nye leietakere. Viktigste for huseier er å ha inntekt. Anonymkode: 13961...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Dere kan vel igrunnen flytte ut imorra om dere vil. Men dere er også bundet til en kontrakt, så da er alternativet å betale dobbelt husleie i en periode. Eller betale en husleie og spørre om depositumet kan dekke de to andre. Anonymkode: 35ed3...2cb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Som huseier synes jeg det er veldig greit om leieboer tar kontakt, og vi samarbeider om å få ny leieboer inn til når leieboer vil flytte ut. Det gjør vi på den måten at jeg lyser ut leiligheten, og får tilgang på leiligheten til visning etter dato avtalt med leieboer. Så får vi som regel inn ny leieboer til datoen leieboer vil flytte, eller like etter. Om jeg skal vente til leieboer flytter ut med å ha visning vil det ofte gå rundt en måned før jeg får ny inn, mens når jeg og leieboer samarbeider slik får vi inn ny leieboer omtrent når gammel flytter ut. Det er vinn- vinn for meg og leieboer. Leieboer trenger ikke betale ut oppsigelsestid, og jeg får inn ny leieboer uten opphold med tom leilighet. Snakk med utleier du. 👍 Anonymkode: 1bd2b...16b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Prøv, de kan jo muligens få dobbel husleie om de finner nye Anonymkode: d2ed6...e3d Det er vel ikke lov, og iallefall uredelig. Gammel leieboer betaler kun til ny flytter inn her. Den juridiske lovlighetenen ved å ta leie av to samtidig tviler jeg på. De som betaler leie skal jo også ha tilgang på boligen. Anonymkode: 1bd2b...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå