AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Egg gir jo blant annet proteiner. Og så kan man spise appelsiner / klementiner, for å skaffe seg Vitamin C. Pluss drikke melk. Noe mer man burde tenke på. Anonymkode: 55bfc...b08
Brunhilde Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Egg gir jo blant annet proteiner. Og så kan man spise appelsiner / klementiner, for å skaffe seg Vitamin C. Pluss drikke melk. Noe mer man burde tenke på. Anonymkode: 55bfc...b08 Hvordan man skal unngå å dø av kjedsomhet? Endret 5. september 2023 av Brunhilde 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Fiber? Appelsin har noe men ikke mye. Kanskje supplere egg med eggehviter i nye og ne. Mindre fett. Anonymkode: 4fe0b...f52
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Innmat, kjøtt, fisk, egg, fete meieriprodukter. Da får du lett dekket absolutt alt et menneske trenger for å ha god helse. Anonymkode: bb690...ea5 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Brunhilde skrev (9 timer siden): Hvordan man skal unngå å dø av kjedsomhet? ? ? ? Anonymkode: 55bfc...b08
Besserwisser Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Egg gir jo blant annet proteiner. Og så kan man spise appelsiner / klementiner, for å skaffe seg Vitamin C. Pluss drikke melk. Noe mer man burde tenke på. Anonymkode: 55bfc...b08 Dersom det er c-vitaminer du er opptatt av ville jeg valgt andre matvarer som inneholder langt mer c-vitamin enn appelsin.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Egg gir jo blant annet proteiner. Og så kan man spise appelsiner / klementiner, for å skaffe seg Vitamin C. Pluss drikke melk. Noe mer man burde tenke på. Anonymkode: 55bfc...b08 Hvis dette innlegget reflekterer ditt kunnskapsnivå innenfor ernæring og helse så ligger du dårlig an når du nå skal spise færrest mulig matvarer. Anonymkode: f2b02...4c6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Da tenker jeg egg, melk (kan byttes med yoghurt, cottage cheese), makrell i tomat, havregryn. Chiafrø gir mye fiber. Det er viktig så fordøyelsen holdes i gang. Anonymkode: 9335e...4c0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Chiafrø gir mye fiber. Det er viktig så fordøyelsen holdes i gang. Anonymkode: 9335e...4c0 Dette er gammel feilinfo at vi trenger fiber for å holde fordøyelsen i gang. Det positive med fiber er at det omdannes til kortkjedede fettsyrer som mater gode bakterier. Den fettsyren som det blir mest av er smørsyre. Gjett én gang hvilken matvare du kan få masse smørsyre fra. Jeg har hatt fordøyelsesproblemer hele livet mitt. Først da jeg kuttet ut fiber (gradvis), så ble jeg kvitt alle fordøyelsesproblemer. Jeg spiser masse smør og får i meg mer enn nok av smørsyre uten de negative effektene av fiber. Anonymkode: bb690...ea5 2
Blåttvann Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er gammel feilinfo at vi trenger fiber for å holde fordøyelsen i gang. Det positive med fiber er at det omdannes til kortkjedede fettsyrer som mater gode bakterier. Den fettsyren som det blir mest av er smørsyre. Gjett én gang hvilken matvare du kan få masse smørsyre fra. Jeg har hatt fordøyelsesproblemer hele livet mitt. Først da jeg kuttet ut fiber (gradvis), så ble jeg kvitt alle fordøyelsesproblemer. Jeg spiser masse smør og får i meg mer enn nok av smørsyre uten de negative effektene av fiber. Anonymkode: bb690...ea5 Jepp. Litt av problemet er at mange kobler fiber til karbohydrater. Og så spiser de ultraprosessert butikkbrød som ikke er spesielt grovt med f.eks. smøreost på, som heller ikke er spesielt bra for kroppen. Og så tror de at de er sunne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå