AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #41 Del Skrevet 6. oktober 2023 makkapakka skrev (21 timer siden): Vel alle får som fortjent til slutt, heldigvis, gjelder både god og ond oppførsel. Breivik for eks. Til slutt får han som fortjent 😈 Anonymkode: 62f41...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 6. oktober 2023 #42 Del Skrevet 6. oktober 2023 Jeg tror karma finnes. Og jeg tror at folk som oppfører seg shitty mot andre mennesker, får det i fleisen etter en stund. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 6. oktober 2023 #43 Del Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 13.35): Jeg har to episoder i livet mitt som jeg føler en fryktelig vond karma har slått inn. Jeg er en person som er naiv, snill og vennlig mot andre. Er litt for snill, som mange ganger fører til utnyttelse andre. Det har skjedd ting i livet mitt som har fått meg tøffere, en av disse episodene var ds barnevernet koblet seg på min kjæreste. Det resulterte i at jeg holdt på å miste mitt barn. Et kaldt barnevern som ikke faset at jeg og barnet var trist og lei. Om jeg gråt slang bv bort en rull så jeg kunne stoppe å gråte. Jeg var den gang bare 22år. I ettertid mistet denne personen et nært familiemedlem. Så en annen historie hvor jeg var ansatt på et teater hvor sjefen var ufyselig mot meg, hun snakket ned om persoligheten min og mente jeg måtte være mer sånn og sånn. Hun ville tilslutt ikke ha meg der og mente jeg ikke gjorde en god nok jobb, jeg fikk fyken på dagen midt i min skilsmisse med min daværende mann, uten sympati fra henne. Ikke lenge etter mistet hun et fryktelig nært familiemedlem, altså det vondeste man kan miste. (Vil ikke gå dypere inn..Men dere skjønner ) Men jeg har hatt mye motgang i livet, men aldri blitt sur på en sjel. Vi alle er forskjellige, men lønner det seg kanskje å være god mot alle. De to personene har ødelagt meg, rakket meg og min personlighet ned -, og idag sitter de uten sin nærmeste. Ren tilfeldighet eller kan man kalle det en slags karma? Var ei venninne som mente det. Anonymkode: 62f41...f5d Alle vil kunne vise til erfaringer eller episoder i livet sitt der en føler seg urettferdig behandlet. Hadde det vært så enkelt at karma bet alle vi følte hadde gjort oss urett, i raua, så hadde mer eller mindre alle gått rundt med opptil flere bittmerker i bakdelen En alle saker har flere sider, selv om dette er din historie og din sannhet så er som regel livet generelt mer omfattende og komplisert en det. Og tro at man selv sitter på en moralsk pidestall er ikke så mye bedre enn fallet til dem som du mener ikke gjør det. Så nei, jeg tror ikke på karma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 6. oktober 2023 #44 Del Skrevet 6. oktober 2023 Seriøst? Veldig streng karmalærepenge å miste sin nærmeste for å ha rakket ned på en annens økonomiske situasjon🙄 Synes ikke forbrytelsen, en bagatell du burde hevet deg over, står i stil til straffen. Så nei. Dette var i overkant selvsentrert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 6. oktober 2023 #45 Del Skrevet 6. oktober 2023 VELDIG mange her inne er kristne. Bibelen har millioner av hull og intetsigende nonsens. Likevell er det svært høyt utdannede personer som tror på dette. Likevell kan samme personer si at spøkelser er bare tull og vas. Samme med Karma osv. Man velger å tro i hytt og pine. Karma finnes i den grad at gjør man noe veldig dumt,så vil det ganske ofte (langt i fra alltid) komme tilbake å bite en i rompa. F.eks er man voldelig mot noen. Ja da slår loven ned på deg,man blir fratatt muligheter i f.eks arbeidslivet,men også i det sosiale liv. Er man utro,der man sitter etablert med fin familje,hus, og alt som hører med. Da kan man risikere å miste alt dette. Man kaller det karma,men det er jo bare individets egen idioti som slår tilbake i mot deg. Men artig å lese her inne hvordan folk bare velger at det ene åpenbart er sant,mens det andre er fullstendig tullball å tro på. Enkelte som åpenbart ønsker å fremstå både velstående og suksessfulle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #46 Del Skrevet 6. oktober 2023 Hvis karma hadde funket så hadde Putin forlengst vært rammet Anonymkode: 1afb5...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. oktober 2023 #47 Del Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 13.35): Jeg har to episoder i livet mitt som jeg føler en fryktelig vond karma har slått inn. Jeg er en person som er naiv, snill og vennlig mot andre. Er litt for snill, som mange ganger fører til utnyttelse andre. Det har skjedd ting i livet mitt som har fått meg tøffere, en av disse episodene var ds barnevernet koblet seg på min kjæreste. Det resulterte i at jeg holdt på å miste mitt barn. Et kaldt barnevern som ikke faset at jeg og barnet var trist og lei. Om jeg gråt slang bv bort en rull så jeg kunne stoppe å gråte. Jeg var den gang bare 22år. I ettertid mistet denne personen et nært familiemedlem. Så en annen historie hvor jeg var ansatt på et teater hvor sjefen var ufyselig mot meg, hun snakket ned om persoligheten min og mente jeg måtte være mer sånn og sånn. Hun ville tilslutt ikke ha meg der og mente jeg ikke gjorde en god nok jobb, jeg fikk fyken på dagen midt i min skilsmisse med min daværende mann, uten sympati fra henne. Ikke lenge etter mistet hun et fryktelig nært familiemedlem, altså det vondeste man kan miste. (Vil ikke gå dypere inn..Men dere skjønner ) Men jeg har hatt mye motgang i livet, men aldri blitt sur på en sjel. Vi alle er forskjellige, men lønner det seg kanskje å være god mot alle. De to personene har ødelagt meg, rakket meg og min personlighet ned -, og idag sitter de uten sin nærmeste. Ren tilfeldighet eller kan man kalle det en slags karma? Var ei venninne som mente det. Anonymkode: 62f41...f5d Har sett karma i aksjon mer enn en gang . Det du sender ut i verden , slår gjerne tilbake på deg selv før eller senere. Men ikke i form av dødsfall . Kun et dødsfall som er fremprovosert av f eks hasardiøs kjøring eller annen risikosport . Men da kan man like gjerne kalle det årsak / konsekvens , 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #48 Del Skrevet 6. oktober 2023 On 9/20/2023 at 8:05 PM, AnonymBruker said: Det jeg legger merke til når folk er stygge i årevis er at de blir belønnet for det. Dvs de får det bedre og bedre med åra. God utdannelse, jobb, reiser hvor de vil, masse penger. Gjør hva f de vil mot folk som ikke fortjener det. Allikevel så rammer det ikke dem noe. Det vonde rammer dem som ikke fortjener det er min erfaring. Anonymkode: 46129...fb8 Dette er ofte en illusjon. Det vil ramme dem alt de har gjort mot andre som er vondt, men ikke DETTE livet. God utdannelse, jobb, reiser, rikdom... alt dette er en illusjon. Det er en test. I åndeverden vil de forstå dette og forstå karma som de blir nødt til deres neste liv å ta på seg. Om de ikke tar det på seg, gjør de alt i alt bare verre for seg selv fordi karmaen må jobbes med og blir ikke noe bedre med å unngå. Du kan gjerne unngå karma og late som den ikke ekeistere, få alt av gode ting og dermed tror mange at karma ikke finnes. Men det finnes. Det finnes å flust av rikinger som har fått en skandale, men disse sakene blir oftest fort glemt. Anonymkode: 34213...6e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #49 Del Skrevet 7. oktober 2023 Fant80 skrev (16 timer siden): VELDIG mange her inne er kristne. Bibelen har millioner av hull og intetsigende nonsens. Likevell er det svært høyt utdannede personer som tror på dette. Likevell kan samme personer si at spøkelser er bare tull og vas. Samme med Karma osv. Man velger å tro i hytt og pine. Karma finnes i den grad at gjør man noe veldig dumt,så vil det ganske ofte (langt i fra alltid) komme tilbake å bite en i rompa. F.eks er man voldelig mot noen. Ja da slår loven ned på deg,man blir fratatt muligheter i f.eks arbeidslivet,men også i det sosiale liv. Er man utro,der man sitter etablert med fin familje,hus, og alt som hører med. Da kan man risikere å miste alt dette. Man kaller det karma,men det er jo bare individets egen idioti som slår tilbake i mot deg. Men artig å lese her inne hvordan folk bare velger at det ene åpenbart er sant,mens det andre er fullstendig tullball å tro på. Enkelte som åpenbart ønsker å fremstå både velstående og suksessfulle. Fabelaktig skrevet. Anonymkode: f8fcd...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #50 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg tror på at ingen gode gjerninger blir noen gang bortkastet, uansett. Jeg tror også at man blir stilt ansvarlig for alle dumme valg og gale gjerninger. Jeg har som deg opplevd noe lignende. Et ektepar var utrolig slemme mot meg. Beskyldte meg for masse tull, prøvde å ødelegge ekteskapet mitt. Mannen min trodde ikke på et ord av disse beskyldningene, men det var nok at det ble snakkis i familiene. Det var vonde ting og egentlig prikken over i-en for meg. Masse dritt fra dem fra før. De mistet huset sitt da de ikke klarte å betjene lånet lenger. Solgte over 1 mil under takts og gikk tilbake til å leie nå. Dette er spesielt sårt for dem da de var veldig høye på seg selv for å ha kjøpt bolig først og for å ha den dyreste boligen i hele slekten vår. De snakket ofte ned og latterliggjorde oss som ikke hadde kommet inn i boligmarkedet enda. Vi eier egen bolig nå. En av dem mistet jobben før boligsalget, så de fikk ikke nytt lån med sine utgifter (3 barn). Viktig å få med seg at vi er ikke etniske norske, så boligkjøp er stort for oss som er 1.generasjonsinnvandrere. Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg er lei meg for dem. Anonymkode: 89007...6f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #51 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 15.56): Jeg tror på at ingen gode gjerninger blir noen gang bortkastet, uansett. Jeg tror også at man blir stilt ansvarlig for alle dumme valg og gale gjerninger. Jeg har som deg opplevd noe lignende. Et ektepar var utrolig slemme mot meg. Beskyldte meg for masse tull, prøvde å ødelegge ekteskapet mitt. Mannen min trodde ikke på et ord av disse beskyldningene, men det var nok at det ble snakkis i familiene. Det var vonde ting og egentlig prikken over i-en for meg. Masse dritt fra dem fra før. De mistet huset sitt da de ikke klarte å betjene lånet lenger. Solgte over 1 mil under takts og gikk tilbake til å leie nå. Dette er spesielt sårt for dem da de var veldig høye på seg selv for å ha kjøpt bolig først og for å ha den dyreste boligen i hele slekten vår. De snakket ofte ned og latterliggjorde oss som ikke hadde kommet inn i boligmarkedet enda. Vi eier egen bolig nå. En av dem mistet jobben før boligsalget, så de fikk ikke nytt lån med sine utgifter (3 barn). Viktig å få med seg at vi er ikke etniske norske, så boligkjøp er stort for oss som er 1.generasjonsinnvandrere. Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg er lei meg for dem. Anonymkode: 89007...6f9 Jeg bare føler hele tiden at jeg er for snill, men får oppleve så mye tull. Gjerne folk som lyver, utnytter meg fordi jeg er snill, finner kjærligheten med menn som enten er utro eller opplever psykisk vold. Noen ganger tenker jeg at jeg må endre min måte å være på, vise at jeg kan stå imot. Ikke alltid bare ta imot kritikk, men vise en sterk side jeg også. Mange av de som har vært slemme mot meg sliter idag med noe. Skal ikke gå inn i detaljer her, der er nokså ekstremt. Jeg er nå på en lykkelig plass, så kanskje det betaler seg til slutt (uansett!) å være grei mot andre, selvom man der og da føler på utnyttelse og løgn. TS❤️❤️ Anonymkode: 62f41...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. oktober 2023 #52 Del Skrevet 23. oktober 2023 Tror ikke på karma, men på ar du høster det du sår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #53 Del Skrevet 23. oktober 2023 Lorieen skrev (På 6.10.2023 den 22.40): Jeg tror karma finnes. Og jeg tror at folk som oppfører seg shitty mot andre mennesker, får det i fleisen etter en stund. Har du opplevd at folk har fått igjen? Jeg selv synes det er merkelig at andre kan holde på i 40 år som drittsekker, men ingenting vondt rammer dem tilbake. 🤔 Anonymkode: 46129...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 23. oktober 2023 #54 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du opplevd at folk har fått igjen? Jeg selv synes det er merkelig at andre kan holde på i 40 år som drittsekker, men ingenting vondt rammer dem tilbake. 🤔 Anonymkode: 46129...fb8 Vil det ikke ramme dem at bildet folk har av dem ikke er godt? Baksnakking, brutte vennskap, mistillitt, at folk unngår dem? Er ikke det vondt nok. Folk bærer en maske og later som de har det bra, de har ikke nødvendigvis det godt inni seg Drittsekk-mentalitet er ofte deres måte å 'forsvare' sin egen usikkerhet på. Endret 23. oktober 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #55 Del Skrevet 23. oktober 2023 Absolutt ingen tro på at karma eksisterer. Men håpet er jo der! Se på alle drittsekkene som sitter og grabber til seg alt av ressurser på jorda. Se på alle som bor i krigsherjede soner, alle som lever i uendelig fattigdom. Og da har man ikke engang begynt på alle barn som får dødelige og kroniske sykdommer, alle som blir (gjentatte ganger) seksuelt misbrukt og mere til! Nei, det er ikke mye rettferdighet her på jorda. Anonymkode: 5d84d...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #56 Del Skrevet 23. oktober 2023 Lawyam skrev (5 minutter siden): Vil det ikke ramme dem at bildet folk har av dem ikke er godt? Baksnakking, brutte vennskap, mistillitt, at folk unngår dem? Er ikke det vondt nok. Folk bærer en maske og later som de har det bra, de har ikke nødvendigvis det godt inni seg Drittsekk-mentalitet er ofte deres måte å 'forsvare' sin egen usikkerhet på. De bryr seg neppe om hva andre synes om de… Tror du Trump bryr seg? Tror du Epstein brydde seg? Tror du Assad bryr seg?? Tror du Putin bryr seg? Bezos? Musk? Osvsovs Anonymkode: 5d84d...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #57 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De bryr seg neppe om hva andre synes om de… Tror du Trump bryr seg? Tror du Epstein brydde seg? Tror du Assad bryr seg?? Tror du Putin bryr seg? Bezos? Musk? Osvsovs Anonymkode: 5d84d...001 Godt skrivd, du skrev det før jeg rakk det 🤣😊 Anonymkode: 46129...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 23. oktober 2023 #58 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De bryr seg neppe om hva andre synes om de… Tror du Trump bryr seg? Tror du Epstein brydde seg? Tror du Assad bryr seg?? Tror du Putin bryr seg? Bezos? Musk? Osvsovs Anonymkode: 5d84d...001 Ja, jeg tror de bryr seg, men de har også tilhengere som støtter oppførselen og 'unnskylder' den, så de får fortsette i håp om å få den anerkjennelsen 'lille usikre' trenger... De hadde gjort det bedre ved å opptre som bedre. Det er mange som avskyr dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2023 #59 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Absolutt ingen tro på at karma eksisterer. Men håpet er jo der! Se på alle drittsekkene som sitter og grabber til seg alt av ressurser på jorda. Se på alle som bor i krigsherjede soner, alle som lever i uendelig fattigdom. Og da har man ikke engang begynt på alle barn som får dødelige og kroniske sykdommer, alle som blir (gjentatte ganger) seksuelt misbrukt og mere til! Nei, det er ikke mye rettferdighet her på jorda. Anonymkode: 5d84d...001 Jeg tenker på karma som en form for konsekvens av egne handlinger. En far som misbruker sine barn, vil fort føre til barn som bryter kontakt med far. Far vil da sitte alene, miste relasjoner f.eks, og kanskje dø ensom. Det man gir, får man tilbake. Er man drittsekk, så skygger folk banen, og så sitter man der alene da mens andre folk er lykkelige med familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 23. oktober 2023 #60 Del Skrevet 23. oktober 2023 Silva Pluvialis skrev (Akkurat nå): Jeg tenker på karma som en form for konsekvens av egne handlinger. En far som misbruker sine barn, vil fort føre til barn som bryter kontakt med far. Far vil da sitte alene, miste relasjoner f.eks, og kanskje dø ensom. Det man gir, får man tilbake. Er man drittsekk, så skygger folk banen, og så sitter man der alene da mens andre folk er lykkelige med familie og venner. Jeg også, mens andre tenker på at de må miste jobb, pengene sine og slike overfladiske ting før de er fornøyd med konsekvensene andre får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå