AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Er det vanlig å mistrives uansett hvor man bor? Anonymkode: f03e4...a21
Taluno Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Jeg har trivdes de fleste steder jeg har bodd. Hvorfor trives du ikke? Hva har du gjort for å øke trivselen din? 3
sommermor Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Nei det vil jeg ikke kalle vanlig akkurat. Hva er det som gjør at du mistrives uansett hvor du bor ? 3
Andro Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Da er det vel ikke boligen eller stedet som er problemet? Kanskje du ikke liker ditt eget selskap? 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Jeg mistrives stort sett over alt, funnet ut at det eneste som hjelper er å komme meg masse ut, selv om jeg ikke er særlig sosial Anonymkode: 3afac...84c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mistrives stort sett over alt, funnet ut at det eneste som hjelper er å komme meg masse ut, selv om jeg ikke er særlig sosial Anonymkode: 3afac...84c Ts. Sånn er det her også. Men det er vanskeligst om vinteren siden da er alle inne. Anonymkode: f03e4...a21
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Andro skrev (8 minutter siden): Da er det vel ikke boligen eller stedet som er problemet? Kanskje du ikke liker ditt eget selskap? Ts. Ja liker ikke mitt eget selskap. Mistrives med meg selv. Anonymkode: f03e4...a21
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Vet ikke, men jeg har hittil mistrivdes overalt. Jeg er autist og svært sensitiv for lyd og støy. Livet har ført meg dit at jeg hittil kun har bodd i tettbygd boligstrøk (helt sykt hvor lye ALLE ALLTID greier å støye ute og rundt boligene sine) og by. Drømmer om å flytte midt ut på landet med milevis til nærmeste nabo - da tror jeg at jeg vil trives. Heldigvis ser det ut til å kunne bli en realitet om ikke så altfor lenge. Anonymkode: 9cd1b...0e8 2
Andro Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Da kan du trygt bli boende, og jobbe med deg selv og livskvaliteten din. Du får ikke flytta fra deg selv, men du kan skaffe deg bedre selskap - i tillegg til deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts. Sånn er det her også. Men det er vanskeligst om vinteren siden da er alle inne. Anonymkode: f03e4...a21 Du kan jo gå ut likevel? Gå turer, jogg, trening, besøk venner. Anonymkode: 5d689...662
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Det er ikke så uvanlig å mistrives, men som du skriver så virker det mest som du mistrives med deg selv. Da mistrives man ofte med omgivelsene man er i også, og gjør seg avhengig av andre for å ha det bra. Så du bør jobbe med å finne løsninger for å trives med deg selv. Hva gjør at du mistrives med deg selv? Å lære seg kognitiv terapi kan være nyttig, det hjelper oss å endre fokus. Når man ikke har det bra er det lett å bare fokusere på det som er vanskelig. Da blir alt bare mer vanskelig. Men nå man lærer seg å fokusere på det som er bra, for det er faktisk noe bra, så mater man underbevisstheten med noe positivt. Jo mer man gjør det, jo mer skjer det et positvt skifte. Eksempel: jeg var alvorlig syk og var nesten ikke utenfor døren på år. Jeg led, virkelig led. Isolert, det var vanskelig. Jeg bestemte meg for å fokusere på veldig enkle ting. Takknemlighet for at jeg hadde et sted å bo. Seng å sove i. Internet og telefon, slik at jeg klarte å holde noe kontakt med omverdenen. At jeg hadde vann i springen, at jeg hadde noen som var glad i meg. Da våren var jeg takknemlig for lysere dager, sol som trengte gjennom gardinene, fuglekvitter. Våren er litt verden som våkner til liv igjen. Jeg så på tvserier/filmer som ga noe positivt, ga gode følelser. Aldri vold. Ikke nyheter, eller noe som dro ned humøret. Fokuser på dine gode egenskaper, for du har dem i hopevis. Skriv dem ned. Alt dette kan høres banalt ut, men det er effektivt. Husk også å spise riktig, få i deg nok vitaminer og mineraler - dette påvirker også humør og mental helse. Anonymkode: b3db3...76d 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å mistrives uansett hvor man bor? Anonymkode: f03e4...a21 Nei ikke uansett hvor man bor Anonymkode: 2f519...e56 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 Ønsker deg lykke og tilfredshet i ditt nye hjem ✨ Når den tid kommer ❤️ Anonymkode: 6f97f...5dd
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 On 9/5/2023 at 1:43 PM, AnonymBruker said: Ts. Ja liker ikke mitt eget selskap. Mistrives med meg selv. Anonymkode: f03e4...a21 Og der har du problemet. Du kommer sannsynligvis ikke til å trives noe sted før du trives med deg selv. Anonymkode: b453d...5e5 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 7.43): Ts. Ja liker ikke mitt eget selskap. Mistrives med meg selv. Anonymkode: f03e4...a21 Det kommer jo ikke til å endre seg om du så flytter. Anonymkode: 5d77f...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 13.43): Ts. Ja liker ikke mitt eget selskap. Mistrives med meg selv. Anonymkode: f03e4...a21 Hvordan går det an å mistrives med seg selv. Vil det si det samme som å være ekstrovert/sosial? Eller at du misliker det selv som person? Jeg er helt motsatt. Dvs ikke spes fan av meg selv som person og dermed tenke jeg ingen andre er det heller. Så foretrekke rå være alene. Anonymkode: e4985...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå