Gå til innhold

Reservere 2 hoteller inntil man har bestemt seg via booking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en risiko med det dersom man glemmer å avbestille. 

Jeg har reservert to hoteller til neste sommer. Et leilighetshotell og et vanlig inntil vi har bestemt oss. 

Er det noen som gjør det samme? Er mulig veldig dumt dersom man glemmer å avbestille. 

Anonymkode: 83674...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dritegoistisk, det er det er, fordi det presser prisene unødig opp for andre som vil bestille.

Håper karma biter deg i ræva så du glemmer å avbestille og må betale dobbelt!

Anonymkode: 51475...df1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er dritegoistisk, det er det er, fordi det presser prisene unødig opp for andre som vil bestille.

Det er jo lovlig.

• Liker 3
Skrevet

Greit i noen dager mens dere diskuterer alternativene. Men å holde de til siste mulighet for avbestilling er ikke greit. Der ødelegger dere for andre som også vil planlegge og kanskje ender med dårligere eller dyrere alternativ.

Anonymkode: 83a96...6fc

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Greit i noen dager mens dere diskuterer alternativene. Men å holde de til siste mulighet for avbestilling er ikke greit. Der ødelegger dere for andre som også vil planlegge og kanskje ender med dårligere eller dyrere alternativ.

Avbestiller noen måneder før. Ikke i siste øyeblikk.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Avbestiller noen måneder før. Ikke i siste øyeblikk.  

Noen mnd før, som i oktober/november 👍

Skrevet

Det hender jeg dobbeltbooker hvis jeg ikke helt vet hvilken del av byen som passer best etc. Eller at jeg har delvis overlappende datoer og ikke vet nøyaktig når jeg skal dra. Aldri noe problem å huske å avbestille, man kan jo legge påminnelse i kalenderen også. Det hender også jeg dobbeltbooker med to ulike flyselskaper hvis jeg skal noe veldig viktig og vil være noenlunde sikker på å komme avgårde. 

Anonymkode: 91490...a7b

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hender jeg dobbeltbooker hvis jeg ikke helt vet hvilken del av byen som passer best etc. Eller at jeg har delvis overlappende datoer og ikke vet nøyaktig når jeg skal dra. Aldri noe problem å huske å avbestille, man kan jo legge påminnelse i kalenderen også. Det hender også jeg dobbeltbooker med to ulike flyselskaper hvis jeg skal noe veldig viktig og vil være noenlunde sikker på å komme avgårde. 

Anonymkode: 91490...a7b

Ja. Det er fullt lovlig å dobbeltbooke.  Jeg forstår det slik at noen kan tenke det som egoistisk, men jeg er ikke enig.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og ellers…har du det bra? 

Anonymkode: 7ecef...88d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har reservert to hoteller til neste sommer. Et leilighetshotell og et vanlig inntil vi har bestemt oss. 

Er det noen som gjør det samme? Er mulig veldig dumt dersom man glemmer å avbestille. 

Jeg gjør ikke sånn. Men jeg ombestemmer meg ofte, så jeg avbestiller og bestiller om og om igjen. 

Men sånn på generelt grunnlag så ville jeg ha gått for leilighetshotellet du har bestilt, man er så mye mer fleksibel da, og har gjerne større rom også.

Anonymkode: a2775...7cb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Det er fullt lovlig å dobbeltbooke.  Jeg forstår det slik at noen kan tenke det som egoistisk, men jeg er ikke enig.

Jepp, gjør det samme når jeg er usikker på dato eller trenger litt tid på å tenke. Har null dårlig samvittighet for det når dette tross alt er en mulighet.

Anonymkode: f588a...22e

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Gjør dette ofte, aldri glemt å avbestille 

Anonymkode: 5065b...55d

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør det også. Men stort sett pga at jeg ikke er 100 % sikker på hvor mange vi blir, og vil ha gode alternativ hvis reisefølget vårt finner ut at de ikke blir med på turen likevel. Eller at valget står mellom to byer, og da booker vi et hotell i hver by, og avbestiller når reiseruta blir klar.

Anonymkode: f81ea...b42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...