AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Samboeren min prupper så innmari mye, opp til 20 ganger på en kveld! Prupper også masse på natta i søvne. Han synes prupp er veldig morsom og god humor så han ler, men jeg forstår ikke hva som er morsomt med det, og det irriterer meg. Da føles det som han har det gøy på min bekostning og det skuffer meg. Jeg vil også at vi skal le av ting som er god humor sammen. Kan det hende han har Crohns eller en annen tarmsykdom? Noen som har funnet ut av dette i forholdet og klart å redusere prupping? Anonymkode: 84b80...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Det heter prompe eller fise, og er helt normalt. Jeg foreslår at dere har fiskekonkurranse, det er kvalitetstid sammen Anonymkode: 97bbe...f44 3 3
Jeg-er-anonym Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren min prupper så innmari mye, opp til 20 ganger på en kveld! Prupper også masse på natta i søvne. Han synes prupp er veldig morsom og god humor så han ler, men jeg forstår ikke hva som er morsomt med det, og det irriterer meg. Da føles det som han har det gøy på min bekostning og det skuffer meg. Jeg vil også at vi skal le av ting som er god humor sammen. Kan det hende han har Crohns eller en annen tarmsykdom? Noen som har funnet ut av dette i forholdet og klart å redusere prupping? Anonymkode: 84b80...d0c Kan hende at han ikke kan gjøre så mye med det. Da hjelper det kanskje for han at han prøver å gi det en humorstisk sans til det selv om han kanskje selv ikke nødvendigvis en gang føler det slikt. 2
minister-mio Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det heter prompe eller fise, og er helt normalt. Jeg foreslår at dere har fiskekonkurranse, det er kvalitetstid sammen Anonymkode: 97bbe...f44 https://naob.no/ordbok/pruppe 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Jeg-er-anonym skrev (1 minutt siden): Kan hende at han ikke kan gjøre så mye med det. Da hjelper det kanskje for han at han prøver å gi det en humorstisk sans til det selv om han kanskje selv ikke nødvendigvis en gang føler det slikt. Jo, han presser pruppene ut. Hele kroppen hans strammer seg og det er ekkelt å se. Vi spiser jo stort sett det samme så tenker det må være en sykdom eller noe? Anonymkode: 84b80...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 minister-mio skrev (1 minutt siden): https://naob.no/ordbok/pruppe Ok, aldri hørt det før. Skulle forøvrig være fisekonkurranse , ikke fiske Anonymkode: 97bbe...f44 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Hvis han hadde hatt crohns hadde han hatt ikke bare masse fiser men også sterk diaré. Men det kan være ibs. Anonymkode: 8931e...47e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Kan væe cøliaki Anonymkode: 313c6...1a1 3
Biloba Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Kan være irritabel tarm, det kan bedres ved tarmvennlig kosthold. Uansett, dette er dårlige manerer og litt hensyn. Har du prøvd å forklare hvordan det virkelig påvirker deg og ditt forhold til ham? 1
Korsihalsen Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 (endret) Kjøp en trekork, eller ta en gammel vinkork. Skru den inn. Vinopptrekker er et verktøy man kan bruke. Endret 5. september 2023 av Korsihalsen 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Prupper aldri du, TS🤣🤣🤣? Ærlig talt, er østlending jeg og, men bruker ikke ordet pruppe 🤣🤣🤣.... Du kan si det ordet i Rogaland og folk vil bare le av deg 🤣🤣🤣.. og spørre om hva dop langeren din heter 😝😝 Anonymkode: 28f88...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Lært et nytt ord i dag 😅 Alle slipper ut tarmluft hver dag, noen mer enn andre. Noen matvarer gir folk mer luft grunnet de er vanskeligere å fordøye feks kål, tørket frukt og bønner. Noen reagerer på en matvare som gjør til å de får noe mer om spiser det. Andre har sykdommer som chrons og ibs som gjør det. Chrons da har man hyppige tømming er gjerne med blod og slim og sterke smerter blant annet. Ibs gir plager som oppblåsthet, magesmerter, forstoppelse eller diaré. Dette kan bli utløst av stress og visse matvarer. Anonymkode: e0fe4...18e 1
snurk Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Er fra nord-norge og er oppvokst med at folk sier "å proppe". Har alltid tenkt at det var dialektversjonen av "promp" men skjønner jo nå at det muligens kommer av "å pruppe" 🤭 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Mange på Hedmark sier pruppe , det er helt vanlig å si det på Hedmark dialekt. Rart at ingen har nevnt det enda. Jeg er fra Hedmark og er vokst opp med å si det , men synes det er et så ekkelt ord at jeg etterhvert begynte å si prompe istedet. Anonymkode: 6ef11...85e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samboeren min prupper så innmari mye, opp til 20 ganger på en kveld! Prupper også masse på natta i søvne. Han synes prupp er veldig morsom og god humor så han ler, men jeg forstår ikke hva som er morsomt med det, og det irriterer meg. Da føles det som han har det gøy på min bekostning og det skuffer meg. Jeg vil også at vi skal le av ting som er god humor sammen. Kan det hende han har Crohns eller en annen tarmsykdom? Noen som har funnet ut av dette i forholdet og klart å redusere prupping? Anonymkode: 84b80...d0c Du burde sniffe de av og til helt til du utvikler en prompefetisj. Anonymkode: 0a8ea...618
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 Du får jo ikke gjort noe med det. 😂 Anonymkode: c2c85...54e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Helt uavhengig av ordet, eller om ts er et troll: Det hadde jeg ikke fiksa. Jeg har en innmari følsom luktesans og synes det er råkleint med voksne mennesker som ikke har kontroll over grunnleggende fysiske funksjoner. Fryktelig usexy er det også, man/jeg har ikke lyst til å ta i, og langt mindre kline med en storprutter. Fyren måtte skjerpa seg og giddet å endre kosthold hvis han ville være sammen med meg, det hadde vært et ufravikelig krav. Anonymkode: 09361...62b 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 Og jeg hadde nok ikke vært sammen med en fyr som pruppa slik, det er ikke en hverdag jeg ønsker meg. Hadde vært kvalm, og tenk hva han hadde lært videre til eventuelle barn. Anonymkode: 93c56...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 Om du irriterer deg over at fyren prupper, kan du be ham fise i stedet. Eventuelt fjerte, eller kanskje prompe. Problem løst. 😀 Anonymkode: cfa9a...e77 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #20 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Helt uavhengig av ordet, eller om ts er et troll: Det hadde jeg ikke fiksa. Jeg har en innmari følsom luktesans og synes det er råkleint med voksne mennesker som ikke har kontroll over grunnleggende fysiske funksjoner. Fryktelig usexy er det også, man/jeg har ikke lyst til å ta i, og langt mindre kline med en storprutter. Fyren måtte skjerpa seg og giddet å endre kosthold hvis han ville være sammen med meg, det hadde vært et ufravikelig krav. Anonymkode: 09361...62b Du virker selvsentrert- du antar at fyren har store mageplager og ikke fordøyer ordentlig maten han spiser, men ditt fokus er ikke å bedre helsa til en kjæreste men kun å gjøre livet lettere for deg? Jeg hadde en kjæreste som deg en gang. Mye klaging på fæl lukt av fis osv. Min eks mente jeg ikke tok hensyn til andres neser. Men jeg spiste sunn mat og tok vare på helsa, og legen reagerte ikke på luft i magen. Jeg lo faktisk da det var slutt mellom oss og jeg endelig fikk diagnosen cøliaki med de høyeste utslagene legen som undersøkte meg noen gang hadde sett. Med andre ord hadde jeg vært syk veldig lenge, og kroppen min hadde så stille symptomer fordi den prøvde å ta seg sammen så jeg kunne leve. Heldigvis er jeg frisk på glutenfri kost. Og selv om den nye kjæresten også er sensitiv for lukt, er han enda mer opptatt av om jeg har det bra. For å vise genuin omsorg når andre ikke har det bra, er helt minimum og å ikke klare det er usexy. Anonymkode: 8931e...47e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå