Gå til innhold

hvor mye gi i bryllupsgave til søsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

synes det er vanskelig. Vil ikke virke gjerrig, samtidig så er det jo begrenset hvor mye en kan gi nå som alt annet har blitt så dyrt og man trenger mer penger selv også... Bryllupet ble litt "bråbestemt" så har ikke kunnet spart opp et år liksom. 

Anonymkode: c50dc...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ga for rundt 300kr når bror giftet seg for 10 år siden. Eneste søsken. 

Anonymkode: ce2a7...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker 1000,- er minimum og 2000,- er raust for et søsken med "vanlig" økonomi. 

Er du f.eks enslig ufør så er 1000,- et bra beløp. Er du velholdt så er 1000,- magert. 

Har du andre søsken så er det greit å høre med dem hva de gir, sånn at du ligger på samme linje. 

Så kan du høre med foreldrene dine hva de synes du bør gi.

For min del ville jeg gitt 2000,- for å leve greit med gaven jeg gir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 13.02):

synes det er vanskelig. Vil ikke virke gjerrig, samtidig så er det jo begrenset hvor mye en kan gi nå som alt annet har blitt så dyrt og man trenger mer penger selv også... Bryllupet ble litt "bråbestemt" så har ikke kunnet spart opp et år liksom. 

Anonymkode: c50dc...567

Kommer litt an på bryllupet og.. vi gav 1000 til stebror som giftet seg på tinghuset med middag på billig restaurant. Og 3000 til bror hvor mannen var forlover og var fancy dyrt bryllup. ( tenker uansett forlover kanskje gir dyrere gaver og det var en ting, de andre ønsket seg penger)

Anonymkode: 4cb0c...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...