AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Ville dere tenkt at barnevernet ser det som bekymringsfullt viss noen har kontakt med bv og plutselig flytter? Anonymkode: 9307e...188
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Kommer annpå hva grunnen er? Bedre for familien, barna eller bare fordi de voksne mener ar de skal. Så mer informasjon Anonymkode: 896e5...854 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Det kommer an på hva slags type kontakt det er mellom familien og barnevernet. Men det er jo litt merkelig uansett å plutselig bare flytte, sånn ut av det blå, om man har kontakt med bv eller ikke. Anonymkode: 81b6e...48c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Veldig bekymringsfullt tenker jeg. Man blir automatisk ansett som mistenkelig viss man flytter mens man er i en bv sak, jeg ville absolutt ikke gjordt det. Anonymkode: 66e9e...9c1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Hva slags spørsmål er dette? Anonymkode: 492dd...762
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Plutselig og uten åpenbar god grunn, ja det vil jeg tro. Plutselig, fordi man har fått en god jobb med snarlig oppstart, arvet et fint hus eller lignende, nei. Spørs jo om flyttingen sannsynligvis er bra for barna eller ikke det. Mistenker de at flyttingen er for å bryte kontakten med barnevernet, vil de jo se på det som bekymringsfullt? Anonymkode: 2d2ed...468 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Om dem har en åpen dialog med barnevernet og har typ overføringsmøte ser jeg ingen problem med det, med mindre barnevernet ikke ser på det som en veldig stor bekymring og gjøre. Her har vi hatt barnevernet med over lang tid, nå ser jeg dem kun på noen møter med skolen osv og et par obligatoriske møter her og der. Skolen som har meldt meg inn 2 ganger, men barnevernet som har hjulpet oss. 2 av barna mine sine saker er avsluttet for lengst, og siste har dem vært inne i pga det er litt som trengst med samarbeid med skole, og andre tiltak som har vært viktig for det siste barnet. Så kommer jo litt an på, har denne familien hatt langvarig oppfølgning. Er det en alvorligere sak, der barna og foreldre får tett oppfølgning, eller litt mere der vi er. Tviler på at barnevernet her hadde sett på det som alvorlig at vi flyttet. Men for meg er barna sine behov her viktigst så for oss hadde det ikke vært aktuelt og rive dem opp her fra vi bor. Selv kommer jeg fra 5-6 mil fra her vi bor nå, hele min familie bor der. Anonymkode: eaef8...f46 1
Flintis Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville dere tenkt at barnevernet ser det som bekymringsfullt viss noen har kontakt med bv og plutselig flytter? Anonymkode: 9307e...188 De vil melde bekymring til barnevernet i tilflyttingskommunen som tar saken videre derfra.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Det å flytte i seg selv gir jo ikke grunn til bekymring. Det er litt spesielt å være barnefamilie og "plutselig flytte" som i at det skjer uplanlagt og i full fart, men ikke slik at det i seg selv ville gi grunnlag for å melde en bekymring videre om det ikke var andre faktorer som tilsa det. Anonymkode: 028d0...e98
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 Jeg vil tro at dersom man har oppfølging av barnevernet bør man for ordens skyld gi beskjed om flyttingen, slik at man kan avklare hva som skal skje videre. Det viser jo villighet til samarbeid Hvis det virker som at flyttingen er for å "rømme" fra barnevernet og håpe at ingen merker det, vil det vel vekke bekymring, ja. Anonymkode: cce16...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå