AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Baby på 6 uker vil ikke sovne i vogn, det er kun kroppskontakt som gjelder. Bæresele funker😄 Skal snart være alene med begge barna, altså baby og en 3 åring i 2 uker. Får god hjelp av familie, men må selvfølgelig ta de litt alene også. Problemet er bare at jeg føler meg hemmet av bæreselen. 3 åringen vil jo helst ha meg med på sklien, klatre og løfte, gi fart på huska osv.. så tenker lekeplass ikke er aktuelt. Har også problemer med bøying da baby våkner om jeg bøyer meg for mye/sitter nedpå. Så bygge med duplo osv er ikke lett. Noen andre tips enn å bare gå tur?🙈 å finne på. Spesielt i helger da 3 åringen ikke er i barnehagen. Anonymkode: 63429...3bb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Legg til litt aktiviteter underveis på tur. Plukk kongler og lag kongledyr. Gå tur stedet hvor det er plassert bord og benker slik at du kan sitte og lage noen kongledyr også. Egentlig kan du vel gjøre mye sittende? Male, tegne, perle, ta lego og leker på spisebordet i stedet for gulvet. Anonymkode: 22390...0ac
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Sittende aktiviteter på ball, eller sitte og gynge på stolen, om babyen våkner om du sitter i ro (hadde en sånn en....) Da kan dere leke med duplo, perler, plastilina, tegnesaker, spill, whatnot, sittende ved bordet. Uteaktiviteter: der må bare 3-åringen finne seg i at han ikke kan gjøre aktiviteter han trenger hjelp til. Det tåler han, om det er for en stund. Så kan han få gjøre det når du får hjelp av annen familie. Tenker han er såpass stor at det er mye han kan gjøre uten din hjelp, om han må. Gå turer, på lekeplasser med disser han kan klatre opp på selv, osv. Har samme aldersforskjellen på mine, og også sånne som var helt intens på kroppskontakt og våknet for et godt ord. Og da måtte jo bare 3-åringen lære å være litt mer selvstendig.. Anonymkode: 919d6...24b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 I helgene ville jeg avtalt å møte venner med barn i samme alder (eller venner av barnet med foreldre, eller venner av deg uten barn som likevel kan være et par ekstra hender). Da får treåringen noen å leke med, og i den grad det krever engasjement fra en voksen, kan noen andre trå til. Pluss at du får litt voksenkontakt selv, og det kan være godt når du er alene hjemme med to barn. Ellers kan dere kanskje gå en liten tur med sykkel (balansesykkel). Anonymkode: eac99...383 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå