AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Hei! Følte jeg trengte noen å prate med (self pity) da ikke så mange i min nære krets skjønner hvor drit det er å slutte med snus. Jeg har snust for det meste i 12 år. Hatt noen lengre pauser i forbindelse med svangerskap, ellers noen små pauser her og der, men har alltid begynt igjen. Det har liksom alltid føltes ut som at jeg og snusen er 🤞🏻 der. Hver gang jeg slutter går jeg i kjelleren fordi ingenting er koselig og gøy uten snus. Morgenkaffe er ikke lenger godt, ikke lenger gøy å sminke seg, vil ikke drikke alkohol uten nikotin osv. Men så føler jeg at man neste MÅ slutte når man har fått barn og vet hvor farlig det kan være. Skylder liksom barna å være et godt forbilde. Den verste abstinensplagen nå er dårlig søvn faktisk, jeg våkner flere ganger i timen om natten og svetter. Og så blir jeg skikkelig fort sint. Tåler lite 😫 Holdt meg litt over to døgn. Enn med dere? Anonymkode: 89aea...371
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Hallo, er det ingen andre? 😆 Får skrive selv da bare for å lufte tankene. Er nå på dag 3 uten snus. Kanskje en antydning til å være litt mindre svimmel i hode, men sover fortsatt urolig og dårlig. Jeg har fortsatt sinnsykt lyst på snus og kjenner jeg må stappe munnen full av nikotinfri snus for å lure kroppen til å tro at jeg enda snuser. Kjenner jeg stadig tar meg selv i å tenke at jeg vil snuse og begynner å bagatellisere snusbruken. Nå kom det jo frem at den artikkelen om hvor farlig snus var ikke var så reel likevel. Studien var mangelfull og man skulle ta den med en klype salt. Men! Jeg skal ikke begynne igjen. Føler jeg har hatt mine tiår med snus. Det er på tide å si adjø.. Jeg kan ikke fortsette å snuse for tannkjøttet mitt tåler det ikke, i tillegg vil jeg ikke være et dårlig forbilde for barna. Anonymkode: 89aea...371
Purple_Pixiedust Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 (endret) Heihei. Jeg har vært snusfri i 3 mnd. Eller, jeg sluttet før det også. Var snusfri i 9 mnd før jeg begynte å snuse igjen i to måneder før jeg sluttet igjen for tre mnd. Så siste året pluss har jeg kun snust to mnd siden. Hold ut. Det blir heldigvis bedre. Endret 6. september 2023 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Purple_Pixiedust skrev (44 minutter siden): Heihei. Jeg har vært snusfri i 3 mnd. Eller, jeg sluttet før det også. Var snusfri i 9 mnd før jeg begynte å snuse igjen i to måneder før jeg sluttet igjen for tre mnd. Så siste året pluss har jeg kun snust to mnd siden. Hold ut. Det blir heldigvis bedre. Hva var det som gjorde at du begynte igjen etter 9 mnd uten snus? 😊 Anonymkode: 89aea...371
Purple_Pixiedust Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var det som gjorde at du begynte igjen etter 9 mnd uten snus? 😊 Anonymkode: 89aea...371 Jeg begynte på en medisin som gav meg ekstremt matsug så for å ikke spise masse endte jeg heller med å bruke snus. Matsuget trigget suget etter snusen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Dag 6 uten snus. Sover litt bedre på nettene nå men savner snusen fortsatt. Tenker på den flere ganger om dagen. Bruker nikotinfri snus som erstatning fortsatt. Anonymkode: 89aea...371
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 Når man forbinder gode tider med en usunnvane, være seg, røyk, snus, alkohol eller mat, ja så er det meget vanskelig å tenke på annet enn at det er uvanen som gir kos. Sluttet å røyke for 20 år siden. Og synes det smaker shit og lukter shit. Men tenker titt og ofte på at åååå skulle hatt en røyk i spesielle situasjoner. Men suget etter nikotin forsvant fort. Anonymkode: a9d0b...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Nå er jeg på dag 10 eller 11 og kjenner enda at jeg savner snusen. Trøkker i meg nikotinfri snus bare for å få snusfølelsen under leppa. Kristina Andersen oppdaterte for noen dager siden at hun nå var over kneika og ikke hadde noen problemer uten snus. Hvorfor var det så lett for henne plutselig? 🙉 Tenker fortsatt på snus en gang i timen jeg.. Anonymkode: 89aea...371
Purple_Pixiedust Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå er jeg på dag 10 eller 11 og kjenner enda at jeg savner snusen. Trøkker i meg nikotinfri snus bare for å få snusfølelsen under leppa. Kristina Andersen oppdaterte for noen dager siden at hun nå var over kneika og ikke hadde noen problemer uten snus. Hvorfor var det så lett for henne plutselig? 🙉 Tenker fortsatt på snus en gang i timen jeg.. Anonymkode: 89aea...371 Noen blir mer avhengig enn andre. Så for noen er det mer vanskelig å slutte. Jeg savner fortsatt snus og her er det gått nesten 4 mnd. Da jeg hadde 9 mnd snusfri så savnet jeg det da også.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 Du må jobbe med psyken. Nå ser du på deg selv som et offer. Hvem har kontrollen over ditt liv? Anonymkode: 508f2...111 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå