AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #21 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er opofunnet av kvinner av betydning? Mye, dette krever kilder. Anonymkode: a13eb...005 Trådløst nettverk, vindusvisker, øl, skuddsikre vester, oppvaskmaskin, ulike typer kreftbehandling +++ Her har du også noen: https://tryengineering.org/no/news/meet-the-women-engineers-who-shaped-history-womens-history-month-march/ Helt ærlig, å spørre om dette på den måten du gjør er direkte pinlig! Anonymkode: 4d620...4c9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #22 Del Skrevet 5. september 2023 Elooon skrev (14 minutter siden): Bilbeltet er oppfunnet for mennesker uavhengig av kjønn, både voksne og barn. For at sjåføren og passasjerene skal være trygg. Det er litt viktigere enn at noe gnager litt mellom puppene. Dette stemmer jo ikke. Les linkene som er lagt ut her. Selve beltet er jo ikke "diskriminerende", men plasseringen av punktene er definitivt tilpasset menn, ja. Anonymkode: f0cb8...9ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #23 Del Skrevet 5. september 2023 Peterpan91 skrev (4 minutter siden): Herregud. Tror du er den eneste som synes dette er et stort problem. Nope. Bilindustrien innser heldigvis endelig at dette er et reellt problem. Ikke bare belter men mange av sikkerhetsgrepa bilindustrien har gjort basert på krasjtester og lignende er gjort med krasjtestdukker med standardmål etter gjennomsnittsmannen. Dukkene for barn er også mangelfulle. Utforminga og ikke minst festepunkta på bilbelter er helt faktisk dårlig designa med tanke på at rimelig mange bilder kjøres av kvinner og andre mennesker som ikke passer inn i «gjennomsnittsmann-malen». Belter sitter ikke korrekt i forhold til hvordan kvinners bekken og ribbein er, de tar ikke høyde for nok justering når det kommer til ulike kropper eller at kvinner og menn har ulik bentetthet, faktisk er de ikke engang særlig gode for menn som er over eller under gjennomsnittet i høyde. Alt dette før en engang tar pupper, magefett, graviditet og andre ting med i betraktningen. Anonymkode: edba4...d91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 5. september 2023 #24 Del Skrevet 5. september 2023 Dette var så tåpelig at jeg har ikke ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #25 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. For kvinner gnager beltet mellom puppene. Hvorfor har ikke flere kvinner reagert på dette og krevd kvinnevennlig design? Eller i alle fall en form for "padding" som beskytter puppene? Anonymkode: 991e0...5db Har aldri opplevd at beltet gnager mellom puppene. En eks av meg kjøpte sånn padding som han pyntet beltet med. Tipper du finner det på biltema Anonymkode: a1376...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #26 Del Skrevet 5. september 2023 Volvo var forresten først ute med å begynne å teste med kvinnelig utformakrasjtestdukker (1995). Selv de sier i 2023 at dukkene ikke er gode nok og at testene har mangler. Anonymkode: edba4...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. september 2023 #27 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. For kvinner gnager beltet mellom puppene. Hvorfor har ikke flere kvinner reagert på dette og krevd kvinnevennlig design? Eller i alle fall en form for "padding" som beskytter puppene? Anonymkode: 991e0...5db aldri hatt dette problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 5. september 2023 #28 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er opofunnet av kvinner av betydning? Mye, dette krever kilder. Anonymkode: a13eb...005 Det tror jeg du selv vet innerst inne Hvis ikke er det bare å google. Andre i tråden har også skrevet eksempler på hva som er oppfunnet av kvinner. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette stemmer jo ikke. Les linkene som er lagt ut her. Selve beltet er jo ikke "diskriminerende", men plasseringen av punktene er definitivt tilpasset menn, ja. Anonymkode: f0cb8...9ca Når er jo bilbeltet ment å være som sikkerhet for mennesker. Ikke bare menn. Kan ikke la alt mulig bli tilpasset hvert kjønn. Skal det begynne å bli egne belter for kvinner og egne for menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #29 Del Skrevet 5. september 2023 Elooon skrev (3 minutter siden): Det tror jeg du selv vet innerst inne Hvis ikke er det bare å google. Andre i tråden har også skrevet eksempler på hva som er oppfunnet av kvinner. Når er jo bilbeltet ment å være som sikkerhet for mennesker. Ikke bare menn. Kan ikke la alt mulig bli tilpasset hvert kjønn. Skal det begynne å bli egne belter for kvinner og egne for menn? Håpet er vel å utvikle bilbelter som beskytter flere best mulig? Uavhengig av kjønn og størrelse. Da kanskje det må være mulighet for mer personlige justeringer. Det å teste på en type "crash dummie" blir ganske skjevt, enten det er "normal" mann eller kvinne. Det er uansett fakta at det i øyeblikket er best tilpasset mannekroppen - i forhold til sikkerhet (og ikke komfort). Anonymkode: 344a1...8c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #30 Del Skrevet 5. september 2023 Alt det idiotiske feministene blir krenket av... Anonymkode: f07bc...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. september 2023 #31 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er opofunnet av kvinner av betydning? Mye, dette krever kilder. Anonymkode: a13eb...005 hallo. kvinnehatende much? Hva kan nå kvinner ha gjort som har noe av betydning? Eh... Kvinner er ikke evneveike idioter altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. september 2023 #32 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har store bryst og har aldri vært borti at beltet har knegg mellom brystene. Herregud. Jeg blir oppgitt av alt dumt det er her inne Anonymkode: 42df6...45c Jeg også. KG må være det mest fordummende sted på kloden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. september 2023 #33 Del Skrevet 6. september 2023 Mangt og mye i verden er utviklet med menn som standard. Personlig ser jeg sikkerhetsutfordringene det gir som et større problem enn ganging mellom puppene (som jeg aldri har vært plaget av - men som er jeg også påkledd i bil og har klær som polstrer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 6. september 2023 #34 Del Skrevet 6. september 2023 Nå har det gått så langt at noen blir krenket over et bilbelte. Hjelpes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå