AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. For kvinner gnager beltet mellom puppene. Hvorfor har ikke flere kvinner reagert på dette og krevd kvinnevennlig design? Eller i alle fall en form for "padding" som beskytter puppene? Anonymkode: 991e0...5db
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. For kvinner gnager beltet mellom puppene. Hvorfor har ikke flere kvinner reagert på dette og krevd kvinnevennlig design? Eller i alle fall en form for "padding" som beskytter puppene? Anonymkode: 991e0...5db Ja det er en plan vi menn har lagt for å kvitte oss med kvinner. Vi forårsaker masse ulykker med vilje og så vet vi at da går dere med siden dere ikke bruker dette puppegnagende beltet. Moahahaha Anonymkode: a23d1...940 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Snakk for deg selv takk! Jeg har ingen problemer med beltet gnagende mellom brystene! Anonymkode: fa7e6...adc 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Man kan kjøpe puter og legge rundt belte. Vi har det,problem løst🙈 Anonymkode: 4f55f...331 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. For kvinner gnager beltet mellom puppene. Hvorfor har ikke flere kvinner reagert på dette og krevd kvinnevennlig design? Eller i alle fall en form for "padding" som beskytter puppene? Anonymkode: 991e0...5db Bilbeltet ligger perfekt mellom puppene, jeg skjønner ikke hva du mener om at det er diskriminerende, det virker mer som det er laget for kvinner. Anonymkode: c6cda...d00 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Survival of the fittest. Darwin hadde helt klart noen gode poeng. Anonymkode: 2c04f...19a 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Jeg har ikke nevneverdig pupper som er i veien for bilbelte, så akkurat det ikke er noe problem. Jeg er derimot 160 og med kort kropp, ikke så uvanlig for kvinner, men ganske annerledes kropp enn menn har. Så jeg regner nesten med at bilbeltet har aldri blitt utviklet og testet for min type kropp, og at jeg kommer til å bli mer skadet i tilfelle krasj. Anonymkode: 2afd6...70c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 TS har helt rett! https://amp.theguardian.com/lifeandstyle/2019/feb/23/truth-world-built-for-men-car-crashes Anonymkode: 713ef...1fd 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Jeg ønsker meg 5-punkts bilbelte som standard. Og at man kan justere festepunktene til å passe min kropp. Det skrå beltet havner aldri på rett sted, men oftest nært halsen siden jeg har kort rygg og festet til bilbeltet alltid er nokså langt opp… ☹️ eneste ulempen med 5-punkts er at det er usedvanlig upraktisk med skjørt. Anonymkode: 8b1b0...72a
Gjest Elooon Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Jeg satte i halsen når jeg leste kvinnevennlig design. Bilbeltet er ikke diskriminerende nei. Aldri hørt noen som har klaget om at det gnager mellom puppene.
Gjest Elooon Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bilbeltet er åpenbart oppfunnet av og for menn. Det er veldig mye som er oppfunnet av menn. Mye som er oppfunnet av kvinner også. Bilbeltet er oppfunnet for mennesker uavhengig av kjønn, både voksne og barn. For at sjåføren og passasjerene skal være trygg. Det er litt viktigere enn at noe gnager litt mellom puppene.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Jeg har store bryst og har aldri vært borti at beltet har knegg mellom brystene. Herregud. Jeg blir oppgitt av alt dumt det er her inne Anonymkode: 42df6...45c 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 Elooon skrev (2 minutter siden): Det er veldig mye som er oppfunnet av menn. Mye som er oppfunnet av kvinner også. Bilbeltet er oppfunnet for mennesker uavhengig av kjønn, både voksne og barn. For at sjåføren og passasjerene skal være trygg. Det er litt viktigere enn at noe gnager litt mellom puppene. Hva er opofunnet av kvinner av betydning? Mye, dette krever kilder. Anonymkode: a13eb...005
Peterpan91 Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 Herregud. Tror du er den eneste som synes dette er et stort problem.
Violetta Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Fordi det skal ligge stramt inntil kroppen og redde livet ditt dersom uhellet er ute. Man skal ikke ha jakke under bilbeltet, altså utgår polstring (som det heter på norsk). Dette lærer man på kjøreskolen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 Jeg trodde det var velkjent at bilbelte er utviklet for gjennomsnittlige menn. Det er større sjanse for å dø i en bilulykke som kvinne. Jobben for å endre dette er startet. https://edition.cnn.com/2022/12/15/world/female-car-crash-test-dummy-spc-intl/index.html Anonymkode: 344a1...8c3 1 2
Sinsiew Skrevet 5. september 2023 #20 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er opofunnet av kvinner av betydning? Mye, dette krever kilder. Anonymkode: a13eb...005 Du kunne heller fulgt med litt mer på skolen, så hadde du ikke trengt kilder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå