AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #61 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det finnes sikkert flere typer løsninger, men når jeg har gjort det har selve apparatet hengt i en snor rundt halsen. Du kan feste det rundt midjen også om du vil. Mansjetten er rundt armen din under klærne. Anonymkode: 5a871...662 Håper det går bra. Å at jeg klarer dette. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #62 Del Skrevet 5. september 2023 Dette klarer du 😎 Det er én dag, så er du ferdig. Oppfør deg som vanlig så du får et måleresultat legen kan jobbe videre med. ❤️ Anonymkode: 4763c...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #63 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Unnskyld..nå skal jeg vær litt stygg. Når du er død, så vet du det ikke. Så om du dør i søvne. Tror du at du våkner å tenker: oh shit! I'm fucking dead!?! Anonymkode: 1235e...f23 Hmm, men hvorfor skal du velge å være litt stygg med noen som prøver å oppmuntre deg? Nå tror jeg faktisk ikke at du eller noen andre kan vite sikkert hva som skjer etter man dør. Men la oss bare si for morro skyld at du har rett i det du sier. Selv om jeg ikke vet at jeg er død så vet jeg at jeg har lyst til å fortsette å leve. Anonymkode: 4c83e...fde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #64 Del Skrevet 5. september 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er sykelig å ligg på sofaen og spise matpakke ja. Bør det anmeldes? Legges inn på klinikk? Ringe kost eksperter? Sitte å ikke ligge i sofaen? Anonymkode: 1235e...f23 Du forstår ikke selv, at det å lage matpakke dagen før du skal ha blodtrykksmåler, slik at du bare kan ligge på sofaen og ikke bruke en kalori på det du gjør i en normal hver dag er sykelig ? Intensjonen din med det er at måleren skal registere feil. eller leker du dum med vilje? Anonymkode: 92b9c...b95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #65 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du forstår ikke selv, at det å lage matpakke dagen før du skal ha blodtrykksmåler, slik at du bare kan ligge på sofaen og ikke bruke en kalori på det du gjør i en normal hver dag er sykelig ? Intensjonen din med det er at måleren skal registere feil. eller leker du dum med vilje? Anonymkode: 92b9c...b95 Leker dum med vilje. Anonymkode: 1235e...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #66 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du forstår ikke selv, at det å lage matpakke dagen før du skal ha blodtrykksmåler, slik at du bare kan ligge på sofaen og ikke bruke en kalori på det du gjør i en normal hver dag er sykelig ? Intensjonen din med det er at måleren skal registere feil. eller leker du dum med vilje? Anonymkode: 92b9c...b95 Å nei, lager ikke matpakke "dagen før". Det gjør jeg før jeg drar til legekontoret. Fersk matpakke samme dag. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. september 2023 #67 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når de tar på deg blodtrykksmåleren, er det ei rem de fester rundt midje/mage? Må det vær inntil kroppen, eller kan du ha den utenpå klær? Klarer ikke tanken på døde hudceller fra andre folk som har brukt den før. Ser ikke for meg at det blir renset mellom hver pasient. Verken maskinen, stroppene/båndet. Anonymkode: 1235e...f23 Joda den blir renset mellom hver pasient. Det er verre på sykehusavdelinger hvor de "tar runden" med de daglige målingene. Da blir det ikke rengjort mellom hver pasient, men stort sett tas mansjetten over sykehusskjorten da.så det blir ikke masse svette og hudceller på mansjetten. På akuttmottaket har jeg sett de desinfisere mansjetten etter meg. Har du et helt tynt stoff på armene er det ikke noe problem å ha mansjetten utenpå klærne. Er ikke verrre det enn sterkt overvektig hvor det er mye fett i veien for målingen. Selve apparatet får du hengende rundt halsen. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ahh.. nå skjønte jeg hva du mener. Det er kort ermet tunika. Så mansjetten kan godt festes på bar hud. Jeg tenkte på om selve belte med apparatet må være under klær. Eller går det bra å feste det utenpå tunika/kjole? Anonymkode: 1235e...f23 Apparatet må ikke være under klær. Må bare legge til at jeg forstår meg ikke helt på deg og de passiv aggressive kommentarene du gir til folk. Men det er nå så. Jeg synes i hvert fall det virker som om du har en eller annen grad av depresjon som blir så opprørt over å skulle ta denne undersøkelsen, men også hvordan du svarer i tråden. Virker ikke som om du har det helt bra. Føler du selv at ting er tungt for tiden eller er din leges mening helt fremmed for deg? Når jeg har det tungt og depressivt så blir jeg ubevisst veldig irritert på mine foreldre. Det er et slags varseltegn for min del. Uten at jeg nødvendigvis har rukket å tenke over at det har blitt tungt igjen. Men den korte lunta den kommer ved depresjon for meg. Bare noe å tenke på. Om du skulle ha fått litt hjelp eller veiledning for å snu det før det blir verre. Men hvem vet. Kan være jeg bommer nå. Det er godt ment fra min side i alle fall. Endret 6. september 2023 av Purple_Pixiedust 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #68 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei fy så stygge legene er som vil hjelpe deg til et bedre og lengre liv. du vett at om du bare ligger i ro, så kartlegger ikke de riktig.. og da ender du opp med feil medisiner ? og når du da for hjerteinfarkt og må operere, så må du forholde deg til ting som er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler i 24 timer? Du må jo være helt unik som blir deprimert av å trene, når all forsikring viser motsatt! Du kan gå en 30min tur, hør på musikk du liker eller podkast Anonymkode: 92b9c...b95 Har du hatt hjerteinfarkt selv? siden du vet det er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 6. september 2023 #69 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når de tar på deg blodtrykksmåleren, er det ei rem de fester rundt midje/mage? Må det vær inntil kroppen, eller kan du ha den utenpå klær? Klarer ikke tanken på døde hudceller fra andre folk som har brukt den før. Ser ikke for meg at det blir renset mellom hver pasient. Verken maskinen, stroppene/båndet. Anonymkode: 1235e...f23 Den blir vasket og spritet mellom hver pasient. Det ble ekg apparatet og det regner jeg med at blodtrykksapparatet også blir. Lev som vanlig under undersøkelsen så den viser et korrekt resultat. Å leve med ubehandlet høyt blodtrykk kan faktisk være farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #70 Del Skrevet 6. september 2023 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Joda den blir renset mellom hver pasient. Det er verre på sykehusavdelinger hvor de "tar runden" med de daglige målingene. Da blir det ikke rengjort mellom hver pasient, men stort sett tas mansjetten over sykehusskjorten da.så det blir ikke masse svette og hudceller på mansjetten. På akuttmottaket har jeg sett de desinfisere mansjetten etter meg. Har du et helt tynt stoff på armene er det ikke noe problem å ha mansjetten utenpå klærne. Er ikke verrre det enn sterkt overvektig hvor det er mye fett i veien for målingen. Selve apparatet får du hengende rundt halsen. Apparatet må ikke være under klær. Må bare legge til at jeg forstår meg ikke helt på deg og de passiv aggressive kommentarene du gir til folk. Men det er nå så. Jeg synes i hvert fall det virker som om du har en eller annen grad av depresjon som blir så opprørt over å skulle ta denne undersøkelsen, men også hvordan du svarer i tråden. Virker ikke som om du har det helt bra. Føler du selv at ting er tungt for tiden eller er din leges mening helt fremmed for deg? Når jeg har det tungt og depressivt så blir jeg ubevisst veldig irritert på mine foreldre. Det er et slags varseltegn for min del. Uten at jeg nødvendigvis har rukket å tenke over at det har blitt tungt igjen. Men den korte lunta den kommer ved depresjon for meg. Bare noe å tenke på. Om du skulle ha fått litt hjelp eller veiledning for å snu det før det blir verre. Men hvem vet. Kan være jeg bommer nå. Det er godt ment fra min side i alle fall. Lastet ned bruker instruksjoner for blodtrykksmåler. Hvordan de som jobber på legekontor skal montere og bruke den på pasienter. Om renhold og avlesing av resultatene. Å stille inn til bruk. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #71 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du hatt hjerteinfarkt selv? siden du vet det er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler? Anonymkode: 1235e...f23 Hjerteinfarkt kan være dødelig, det er ikke en blodtrykksmåling som faktisk kan forlenge livet ditt. Anonymkode: bf5b5...4ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #72 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjerteinfarkt kan være dødelig, det er ikke en blodtrykksmåling som faktisk kan forlenge livet ditt. Anonymkode: bf5b5...4ea Ja, er klar over det. Tar sjansen! Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #73 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg hadde høyt blodtrykk, av mest alvorlige grad. Ble godt regulert med medisiner, men fikk angst og depresjon av den ene pillen. Hvis du ikke pleier å føle deg sånn her , ta opp med legen hvilke piller du bruker? Jeg endret medisin og ble mye bedre! Anonymkode: 8232b...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #74 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men jeg har ingen bukse å feste noe i. Bruker stillongs og tunika/kjoler. Anonymkode: 1235e...f23 Da må du ha måleren rundt livet. Anonymkode: e65ea...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #75 Del Skrevet 6. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, er klar over det. Tar sjansen! Anonymkode: 1235e...f23 Hvorfor ønsker du å sabotere for deg selv, TS? Anonymkode: e26b6...018 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #76 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Unnskyld..nå skal jeg vær litt stygg. Når du er død, så vet du det ikke. Så om du dør i søvne. Tror du at du våkner å tenker: oh shit! I'm fucking dead!?! Anonymkode: 1235e...f23 Jeg tror mange er redd for å dø i søvne for da er det ingen som oppdager det. Er man våken merker man kanskje man blir uvell i forkant og ringer 113. Eller noen på jobb/samboer/venninnekveld er der når du segner om og kan utføre HLR mens man venter på ambulanse. Sjansen for å overleve øker. Mange vil gjerne fortsette å leve. Fortsette å oppleve de fine tingene, barnas smil, barnebarnas smil, enda jul, bursdag, oppleve flere fine stunder. Problemet er fraværet av liv. Anonymkode: d0a37...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #77 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hjerteinfarkt kan være dødelig, det er ikke en blodtrykksmåling som faktisk kan forlenge livet ditt. Anonymkode: bf5b5...4ea Det kan også føre til skade på hjertet man kan leve (et dårligere) liv med. Anonymkode: d0a37...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå