AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #41 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at du er ett fritt menneske, og du kan gjøre som du vil. Ingen tvinger deg til å dra til legen, ingen tvinger deg til å bruke blodtrykksmåler. Typisk KG kvinnfolk som alltid kommer her og klager over ting og tang. Anonymkode: 18098...5d4 Er det ikke derfor KG eksisterer? For å dele ting, få tips, klage på ting? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #42 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du forstår at det er ikke sikkert du dør ung, men at du får et langt liv med mer syndrom som gir mye dårligere livskvalitet? Som du lett kunne ha unngått med rett medisiner som forebygger ? men du får ikke rett medisiner med mindre du utfører tester normalt? Det med å lage matpakke er jo helt sykelig av deg.. Anonymkode: 92b9c...b95 Ja, det er sykelig å ligg på sofaen og spise matpakke ja. Bør det anmeldes? Legges inn på klinikk? Ringe kost eksperter? Sitte å ikke ligge i sofaen? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #43 Del Skrevet 5. september 2023 Honey Dew skrev (32 minutter siden): Da får ts la være å klage den dagen hun får slag eller hjerteinfarkt. Skal vedde på at hun kommer til å angre når det gjelder å ikke gjennomføre blodtrykksmålingen. Blodtrykksmåling er ikke vondt. Hilsen en med lav smerteterskel. Kan evt. Få sykehuset til å hjelpe til med oppdatering på KG. siden man kansje er for syk av slag eller hjerteinfarkt. Skal få det lagt inn tvert på helsenorge. Under kritisk info . Så helsepersonell er klar over dette. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #44 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg kan faktisk forstå det litt. Det er slitsomt å gjøre ting med den måleren på. Men det går an! Og blir det krise kan du ta den av og slappe av litt innimellom. Evt dusje. Jeg pleier gjøre det rett etter en måling når det er en halvtime til neste. Anonymkode: 179c8...ae7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #45 Del Skrevet 5. september 2023 Når de tar på deg blodtrykksmåleren, er det ei rem de fester rundt midje/mage? Må det vær inntil kroppen, eller kan du ha den utenpå klær? Klarer ikke tanken på døde hudceller fra andre folk som har brukt den før. Ser ikke for meg at det blir renset mellom hver pasient. Verken maskinen, stroppene/båndet. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #46 Del Skrevet 5. september 2023 Hvorfor drive selvsabotasje? Det er ikke for legen sin del du går med det. Du merker mindre til 24 timers enn når du tar et vanlig blodtrykk. Det kommer nok til å gå bra 💐 Anonymkode: fa3b0...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #47 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du ikke liker eller ikke vil gjøre? Men liker å klage om da? Anonymkode: 1235e...f23 Jeg klager ikke på undersøkelsene jeg må i gjennom pga min helse. Jeg ser på det som en utfordring og noe å lære om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #48 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når de tar på deg blodtrykksmåleren, er det ei rem de fester rundt midje/mage? Må det vær inntil kroppen, eller kan du ha den utenpå klær? Klarer ikke tanken på døde hudceller fra andre folk som har brukt den før. Ser ikke for meg at det blir renset mellom hver pasient. Verken maskinen, stroppene/båndet. Anonymkode: 1235e...f23 Det blir litt vanskelig å ha den utenpå klærne når mansjetten skal være på innsiden av klærne. Noen målere har belteklips. De vasker av og steriliserer utsiden av apparatet mellom hver bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #49 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan evt. Få sykehuset til å hjelpe til med oppdatering på KG. siden man kansje er for syk av slag eller hjerteinfarkt. Skal få det lagt inn tvert på helsenorge. Under kritisk info . Så helsepersonell er klar over dette. Anonymkode: 1235e...f23 De vet det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #50 Del Skrevet 5. september 2023 Honey Dew skrev (17 minutter siden): Jeg klager ikke på undersøkelsene jeg må i gjennom pga min helse. Jeg ser på det som en utfordring og noe å lære om. Så hele livet ditt dreier seg kun om undersøkelser. Hver dag er du hos lege og undersøkelser? Ingen andre utfordringer i hverdagen? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #51 Del Skrevet 5. september 2023 Honey Dew skrev (16 minutter siden): Det blir litt vanskelig å ha den utenpå klærne når mansjetten skal være på innsiden av klærne. Noen målere har belteklips. De vasker av og steriliserer utsiden av apparatet mellom hver bruker. SKAL være på innsiden av klærne? Holder det ikke med en tunika med store lommer på begge sider? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #52 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hele livet ditt dreier seg kun om undersøkelser. Hver dag er du hos lege og undersøkelser? Ingen andre utfordringer i hverdagen? Anonymkode: 1235e...f23 Hvorfor skulle jeg ha utfordringer? Må man ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #53 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): SKAL være på innsiden av klærne? Holder det ikke med en tunika med store lommer på begge sider? Anonymkode: 1235e...f23 Jeg snakker om mansjetten. Selve apparatet er litt for tungt til å ha i en lomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #54 Del Skrevet 5. september 2023 Stusser på at du sier du får sykemelding for dette. Det er mye mindre vondt med den 24timers-måleren enn når de tar den på legekontoret, det syntes iallfall jeg. Det er litt irriterende å gjøre målingene fordi den lager lyd og forstyrrer men at man ikke kan gjøre sine vanlige gjøremål er tull da. Man kan gå på jobb som vanlig i de fleste jobber. Anonymkode: 93494...49a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. september 2023 #55 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stusser på at du sier du får sykemelding for dette. Det er mye mindre vondt med den 24timers-måleren enn når de tar den på legekontoret, det syntes iallfall jeg. Det er litt irriterende å gjøre målingene fordi den lager lyd og forstyrrer men at man ikke kan gjøre sine vanlige gjøremål er tull da. Man kan gå på jobb som vanlig i de fleste jobber. Anonymkode: 93494...49a Det spørs sikkert hvor dårlig ts er også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #56 Del Skrevet 5. september 2023 Honey Dew skrev (38 minutter siden): Jeg snakker om mansjetten. Selve apparatet er litt for tungt til å ha i en lomme. Men jeg har ingen bukse å feste noe i. Bruker stillongs og tunika/kjoler. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #57 Del Skrevet 5. september 2023 Honey Dew skrev (1 time siden): Jeg snakker om mansjetten. Selve apparatet er litt for tungt til å ha i en lomme. Ahh.. nå skjønte jeg hva du mener. Det er kort ermet tunika. Så mansjetten kan godt festes på bar hud. Jeg tenkte på om selve belte med apparatet må være under klær. Eller går det bra å feste det utenpå tunika/kjole? Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #58 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg må sove med utstyr for søvnregistrering en gang i året. Det er kjipt. Strikker rundt overkroppen, klyper og en maskin hengende på brystet og, to slanger rundt ørene, over kinnet og inn i neseborene som kiler og irriterer. Jeg sover ikke godt den natta, for å si det sånn. Men heller det enn å bli syk og plutselig dø i søvne en natt. Dette klarer du TS. Det er ett døgn, så er det over. Stå på! Anonymkode: 4c83e...fde 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #59 Del Skrevet 5. september 2023 Det finnes sikkert flere typer løsninger, men når jeg har gjort det har selve apparatet hengt i en snor rundt halsen. Du kan feste det rundt midjen også om du vil. Mansjetten er rundt armen din under klærne. Anonymkode: 5a871...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #60 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg må sove med utstyr for søvnregistrering en gang i året. Det er kjipt. Strikker rundt overkroppen, klyper og en maskin hengende på brystet og, to slanger rundt ørene, over kinnet og inn i neseborene som kiler og irriterer. Jeg sover ikke godt den natta, for å si det sånn. Men heller det enn å bli syk og plutselig dø i søvne en natt. Dette klarer du TS. Det er ett døgn, så er det over. Stå på! Anonymkode: 4c83e...fde Unnskyld..nå skal jeg vær litt stygg. Når du er død, så vet du det ikke. Så om du dør i søvne. Tror du at du våkner å tenker: oh shit! I'm fucking dead!?! Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå