AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Del Skrevet 5. september 2023 Gruer meg til blodtrykksmåler i et helt døgn. Det er i mot min vilje at jeg skal dette. Syns det er vondt med blodtrykksmåleren som jeg måler på legekontoret. Nå må jeg ha blodtrykksmåler i et helt døgn. Pga høyt blodtrykk. Får sykemelding den dagen, så jeg har planer om å ligge paddeflat på sofaen. Lag meg matpakker som står klar til å spises den dagen. pusse tenner når kvelden kommer å gå å legge meg. Har fått beskjed om at jeg skal gjøre daglige mål og late som jeg ikke har blodtrykksmåleren på. Har ikke tenkt å gjøre en dritt! Den dagen jeg fikk beskjed om når jeg skal møte opp på legekontoret for å ha på blodtrykksmansjetten, ble jeg så irritert at jeg fikk lyst å kaste porselen i veggen. Er ikke glad i leger i utgangspunktet, å føler det blir litt mye her. Jeg forstår at jeg må igjennom dette for å få kartlagt bedre hvorfor jeg har høyt blodtrykk. Blodprøver er også tatt, alle prøver låg under normalgrensen til å gi meg medisiner. Går kun på blodtrykk tabletter. Fått beskjed om å trene for å holde meg i form. Trening gjør meg deprimert. Er ikke født for å holde på med trening. Legen oppfatter meg som deprimert, så mulig derfor jeg har sånn tankegang. Noen som har vært i samme situasjon som kom seg ut av sånn tankegang? Anonymkode: 1235e...f23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg har hatt høyt blodtrykk i forbindelse med svangerskap. Man blir ekstremt sliten og uvel av høyt blodtrykk, samt at det jo selvfølgelig er farlig. Når blodtrykket er regulert så får man brått energi og tiltakslyst. Det er derfor viktig at du får regulert det skikkelig! Brått blir du ung og vital igjen! Med fornyet pågangsmot. Det gjør du ikke om du prøver å føkke målingene. Det går kun utover deg, og din nærmeste familie. Anonymkode: 926c7...8a5 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Del Skrevet 5. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gruer meg til blodtrykksmåler i et helt døgn. Det er i mot min vilje at jeg skal dette. Syns det er vondt med blodtrykksmåleren som jeg måler på legekontoret. Nå må jeg ha blodtrykksmåler i et helt døgn. Pga høyt blodtrykk. Får sykemelding den dagen, så jeg har planer om å ligge paddeflat på sofaen. Lag meg matpakker som står klar til å spises den dagen. pusse tenner når kvelden kommer å gå å legge meg. Har fått beskjed om at jeg skal gjøre daglige mål og late som jeg ikke har blodtrykksmåleren på. Har ikke tenkt å gjøre en dritt! Den dagen jeg fikk beskjed om når jeg skal møte opp på legekontoret for å ha på blodtrykksmansjetten, ble jeg så irritert at jeg fikk lyst å kaste porselen i veggen. Er ikke glad i leger i utgangspunktet, å føler det blir litt mye her. Jeg forstår at jeg må igjennom dette for å få kartlagt bedre hvorfor jeg har høyt blodtrykk. Blodprøver er også tatt, alle prøver låg under normalgrensen til å gi meg medisiner. Går kun på blodtrykk tabletter. Fått beskjed om å trene for å holde meg i form. Trening gjør meg deprimert. Er ikke født for å holde på med trening. Legen oppfatter meg som deprimert, så mulig derfor jeg har sånn tankegang. Noen som har vært i samme situasjon som kom seg ut av sånn tankegang? Anonymkode: 1235e...f23 Nei fy så stygge legene er som vil hjelpe deg til et bedre og lengre liv. du vett at om du bare ligger i ro, så kartlegger ikke de riktig.. og da ender du opp med feil medisiner ? og når du da for hjerteinfarkt og må operere, så må du forholde deg til ting som er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler i 24 timer? Du må jo være helt unik som blir deprimert av å trene, når all forsikring viser motsatt! Du kan gå en 30min tur, hør på musikk du liker eller podkast Anonymkode: 92b9c...b95 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Del Skrevet 5. september 2023 Hvorfor vil du sabotere det som kan hjelpe deg? Anonymkode: e26b6...018 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei fy så stygge legene er som vil hjelpe deg til et bedre og lengre liv. du vett at om du bare ligger i ro, så kartlegger ikke de riktig.. og da ender du opp med feil medisiner ? og når du da for hjerteinfarkt og må operere, så må du forholde deg til ting som er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler i 24 timer? Du må jo være helt unik som blir deprimert av å trene, når all forsikring viser motsatt! Du kan gå en 30min tur, hør på musikk du liker eller podkast Anonymkode: 92b9c...b95 Med høyt blodtrykk blir man totalt utslitt ved bevegelse, og man får ofte ikke energirushet som folk med regulert blodtrykk får. Så akkurat dette kan jeg forstå. Men desto viktigere er det jo å regulere blodtrykket! Anonymkode: 926c7...8a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Del Skrevet 5. september 2023 Du virker jævlig barnslig. Skjerp deg, enten så følger du legens anbefalning eller så sier du at du ikke kommer til å gjøre det. Ingen tvinger deg, de anbefaler deg. Slutt å lek offer. Anonymkode: 47eed...406 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Del Skrevet 5. september 2023 Du vil leve med høyt blodtrykk? Er rimelig farlig. Du må jo leve som normalt for å få rett måling. Anonymkode: b78d1...083 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Del Skrevet 5. september 2023 Du er i din fulle rett hvis du ikke vil gjennomføre dette. Legen kan ikke tvinge deg. Det er bare å si at du ikke vil. Selv om du står fritt til å velge, må du likevel som alltid ta konsekvensene av dine valg. Her vil det si at legen får et dårligere grunnlag til å velge hvordan han best kan hjelpe deg. På lang sikt kan det få større konsekvenser også. Å sabotere dette, lure legen din til å tro at du gjør det riktig, virker feigt og umodent. Det nærmest garanterer at du blir feilbehandlet også. Tenk på dette en gang til? Anonymkode: e33b8...ed9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 5. september 2023 #9 Del Skrevet 5. september 2023 Jeg har hatt flere slike døgnmålinger, og det gikk veldig greit. Jeg merket mest helt i starten fordi jeg stresset litt og ventet på neste og neste, men så ble jeg vant til dem. Ikke grue deg, det kommer til å gå fint dette 🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Del Skrevet 5. september 2023 Du må bare sabotere så mye du vil, men ha i bakhodet at det er KUN deg selv det går utover. Anonymkode: 3e5f2...c9a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5. september 2023 #11 Del Skrevet 5. september 2023 Hvorfor vil du sabotere for deg selv? For det er jo det du gjør når du ikke vil gjøre målingen på en korrekt måte. Prøv å grav litt dypt i deg selv og se om du kan finne årsaken til at du er så negativ til denne undersøkelsen. Er det redsel for hva resultatet blir? Er det Er det et behov for å motbevise legens teori? Har du et dødsønske av en eller annen grunn? Noe er det for ubehandlet høyt blodtrykk er potensielt dødelig, og en feil måling kan medføre at du ikke får riktig behandling, noe som igjen kan føre til livstruende situasjoner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Del Skrevet 5. september 2023 Hva mener du men "I mot din vilje"? Du trenger ikke gjøre noe som helst. Bare si nei. Ingen tvinger deg. Anonymkode: ac5b5...790 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 5. september 2023 #13 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Gruer meg til blodtrykksmåler i et helt døgn. Det er i mot min vilje at jeg skal dette. Syns det er vondt med blodtrykksmåleren som jeg måler på legekontoret. Nå må jeg ha blodtrykksmåler i et helt døgn. Pga høyt blodtrykk. Får sykemelding den dagen, så jeg har planer om å ligge paddeflat på sofaen. Lag meg matpakker som står klar til å spises den dagen. pusse tenner når kvelden kommer å gå å legge meg. Har fått beskjed om at jeg skal gjøre daglige mål og late som jeg ikke har blodtrykksmåleren på. Har ikke tenkt å gjøre en dritt! Den dagen jeg fikk beskjed om når jeg skal møte opp på legekontoret for å ha på blodtrykksmansjetten, ble jeg så irritert at jeg fikk lyst å kaste porselen i veggen. Er ikke glad i leger i utgangspunktet, å føler det blir litt mye her. Jeg forstår at jeg må igjennom dette for å få kartlagt bedre hvorfor jeg har høyt blodtrykk. Blodprøver er også tatt, alle prøver låg under normalgrensen til å gi meg medisiner. Går kun på blodtrykk tabletter. Fått beskjed om å trene for å holde meg i form. Trening gjør meg deprimert. Er ikke født for å holde på med trening. Legen oppfatter meg som deprimert, så mulig derfor jeg har sånn tankegang. Noen som har vært i samme situasjon som kom seg ut av sånn tankegang? Anonymkode: 1235e...f23 Ja, For det første: legene er der for å hjelpe deg. Du skal være glad for og sette pris på at du blir ivaretatt. Du bør følge legens oppfordring om å leve som normalt den dagen du skal bruke måleren. Ellers blir det en kunstig/unaturlig måling. Du bør trene/røre litt på deg mange av ukens dager. Det gir psykisk og fysisk overskudd. Prøv å sutre litt mindre og tenk positivt. Lykke til🙃 Endret 5. september 2023 av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Del Skrevet 5. september 2023 Adobyen skrev (18 minutter siden): Jeg har hatt flere slike døgnmålinger, og det gikk veldig greit. Jeg merket mest helt i starten fordi jeg stresset litt og ventet på neste og neste, men så ble jeg vant til dem. Ikke grue deg, det kommer til å gå fint dette 🌺 Dette var et fint og ordentlig svar, tar av hatten.👍 Andre komentarer viser bare KG på sitt beste, som vanlig. Dere er så stygge i kjeften og så rett fram at det er helt utrolig. Dere kan se litt lengre enn deres egen nese og prøve å sette seg bittelitt i Ts sin situasjon, men dere er jo så perfekte sjøl at….. Anonymkode: f8092...0f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei fy så stygge legene er som vil hjelpe deg til et bedre og lengre liv. du vett at om du bare ligger i ro, så kartlegger ikke de riktig.. og da ender du opp med feil medisiner ? og når du da for hjerteinfarkt og må operere, så må du forholde deg til ting som er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler i 24 timer? Du må jo være helt unik som blir deprimert av å trene, når all forsikring viser motsatt! Du kan gå en 30min tur, hør på musikk du liker eller podkast Anonymkode: 92b9c...b95 Ønsker ikke å bli gammel med smerter, medisin, sliten, rullator og gammelhjem. Så om jeg dør i 50 årene er helt ok. Man vet ikke man er død den dagen du virkelig er død. Legen mener jeg er deprimert med sånne tanker. Jeg er kun 100% ærlig. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Del Skrevet 5. september 2023 Det er ikke noe problem med døgnmåling. Den går jevnt og trutt på gjennom døgnet, mens du driver med andre ting. Eneste er litt kjedelig om natten, da den trykker til hver time, og ja det våkner man såklart av. Men ellers null stress, er jo også bare et døgn så er man ferdig. Anonymkode: e6405...0fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei fy så stygge legene er som vil hjelpe deg til et bedre og lengre liv. du vett at om du bare ligger i ro, så kartlegger ikke de riktig.. og da ender du opp med feil medisiner ? og når du da for hjerteinfarkt og må operere, så må du forholde deg til ting som er 100 ganger verre enn en blodtrykksmåler i 24 timer? Du må jo være helt unik som blir deprimert av å trene, når all forsikring viser motsatt! Du kan gå en 30min tur, hør på musikk du liker eller podkast Anonymkode: 92b9c...b95 Gikk 4 km hver dag i 3 mnd. Ble så sliten og deprimert av å måtte gå hver dag. Sluttet med det å fikk det bedre med meg selv. Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er i din fulle rett hvis du ikke vil gjennomføre dette. Legen kan ikke tvinge deg. Det er bare å si at du ikke vil. Selv om du står fritt til å velge, må du likevel som alltid ta konsekvensene av dine valg. Her vil det si at legen får et dårligere grunnlag til å velge hvordan han best kan hjelpe deg. På lang sikt kan det få større konsekvenser også. Å sabotere dette, lure legen din til å tro at du gjør det riktig, virker feigt og umodent. Det nærmest garanterer at du blir feilbehandlet også. Tenk på dette en gang til? Anonymkode: e33b8...ed9 Jeg har sagt i fra til legen på tre legetime at jeg ikke ønsker blodtrykksmåler I et døgn. Det endte med at jeg ble oppringt. Det hadde vært diskutert med flere leger på legekontoret. Å fikk beskjed på tlf at jeg MÅ! Anonymkode: 1235e...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 5. september 2023 #19 Del Skrevet 5. september 2023 Ts, jeg sliter med angst/panikkangst og jeg gruet meg veldig til den 24h måleren, men det gikk kjempebra, bedre enn jeg trodde. Jeg gjorde vanlige daglige ting og merket den nesten ikke. Det går nok bra, skal du se🌸 Må du så må du, hør på legen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #20 Del Skrevet 5. september 2023 Å måle blodtrykk gjør da ikke vondt. Da kan du ikke ha opplevd å ha virkelig vondt, for å si det sånn. Anonymkode: 73404...079 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå