AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Har en gutt og jente på 5 og 2 år Tenkte at jenta kunne sove øverst i en sånn kura seng fra ikea, og 2 åringen nederst. Eller skal jeg kjøpe hver sin enkeltseng? Veldig usikker. De må foreløbig dele rom, så ønsker jo litt plass til leker også... erfaringer? Anonymkode: 8cee8...f59
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en gutt og jente på 5 og 2 år Tenkte at jenta kunne sove øverst i en sånn kura seng fra ikea, og 2 åringen nederst. Eller skal jeg kjøpe hver sin enkeltseng? Veldig usikker. De må foreløbig dele rom, så ønsker jo litt plass til leker også... erfaringer? Anonymkode: 8cee8...f59 Køyeseng er gull. Anonymkode: 2ca51...67c 1
hjärterdam Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Vi hadde køyeseng da de delte rom, da var de 3 og 5, delte rom i et års tid. Synes det var det greieste for å få god plass til leker
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 .. Men Kura seng fra IKEA er ikke strengt tatt køyeseng. Hvis du bygger den slik at senga er oppe, og du man legge madrass under sengen, så ligger den madrassen direkte på gulvet, uten ventilasjon under. Barnet nederst da sover på madrass på gulvet. Sikkert ikke farlig i en kortere periode, men det kan bli fuktig under madrass uten lufting, kan bli sopp. Er du også sikker på å la toåring sove øverst? Anonymkode: 46208...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): .. Men Kura seng fra IKEA er ikke strengt tatt køyeseng. Hvis du bygger den slik at senga er oppe, og du man legge madrass under sengen, så ligger den madrassen direkte på gulvet, uten ventilasjon under. Barnet nederst da sover på madrass på gulvet. Sikkert ikke farlig i en kortere periode, men det kan bli fuktig under madrass uten lufting, kan bli sopp. Er du også sikker på å la toåring sove øverst? Anonymkode: 46208...cfa Jada, det har vi tenkt over. Kan bygge noe under så det får luft. 2 åringen må sove nederst, 5 åringen øverst. Anonymkode: 8cee8...f59 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #8 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg hadde køyeseng til mine som var 2 og 5 år. Eldste lå øverst. PP den måten fikk vi frigitt mest mulig gulvplass. Ingen problemer. Anonymkode: 5cb2f...906 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #9 Skrevet 5. oktober 2023 Mne delte soverom, fordi om vi hadde plass til hver sitt. De digget å sove på samme rom, bestevenner. Mindre skummelt. Så hadde de også felles lekerom. Som svar på spørsmålet ditt, vet jeg ikke. Kanskje en 120 seng. Det er sunt for dem å dele seng, kjenne varmen fra hverandre. Mine hadde hver sin junior seng. Anonymkode: 3db03...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå