AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 For et par uker siden overtok jeg et undulatpar som er ett år gamle. De har det fritt og fint med åpent bur. Jeg legger merke til at hunnen dominerer hannen ved å alltid dytte denne vekk fra maten eller at hun om kvelden jager hannen unna slik at han overnatter på taket av buret og hun inni Vil det hjelpe med en ny hann eller et nytt par for å skape mere balanse og harmoni? Det er dessverre ikke aktuelt med nytt but, men buret er rimelig stort og alltid med åpen luke Anonymkode: b3335...a24
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Hadde 2 undulater, de hadde det godt. Fikk 2 nye, en dag våknet jeg til 3 døde undulater. Den ene hadde drept de. Hadde rett og slett ikke turt å få inn nye. Anonymkode: b0223...35e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde 2 undulater, de hadde det godt. Fikk 2 nye, en dag våknet jeg til 3 døde undulater. Den ene hadde drept de. Hadde rett og slett ikke turt å få inn nye. Anonymkode: b0223...35e Oi, det var voldsomt dramatisk. Høres ut som det kanskje da er best å beholde de to jeg har alene så får det være litt terging TS Anonymkode: b3335...a24
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi, det var voldsomt dramatisk. Høres ut som det kanskje da er best å beholde de to jeg har alene så får det være litt terging TS Anonymkode: b3335...a24 Ganske vanlig adferd med dominerende hunner når man har undulater (Det er f. eks. derfor det sjelden er anbefalt å ha to hunner, da man bokstavelig talt risikerer at den ene tar livet av den andre. Ja, undulater er søte og sjarmerende, men de kan også inneha en del aggresjon som på godt og vondt er naturlig for dem). Hvis hannen overnatter oppå buret, så sikker på at det egentlig er stort nok? Kanskje prøve med ennå et litt større bur. Husk, det er fugler som i naturlig sammenheng har betydelige områder, så det er lett å overvurdere hvor stort det er. Når det gjelder mat, kan det også hjelpe med separate matskåler, enten slike som står i en åpning i buret eller inni buret. Samme med vann. Anonymkode: cd67d...e89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå