AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Inspirert av en annen tråd! Hva er deres kjærlighetsspråk? Viser du kjærlighet på samme måte til partner som du selv trenger? Eller kan det være ulikt? Anonymkode: 6da59...eac
Frkego Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Vi tok begge test og følte svarene der stemte godt overens med hva vi selv opplever. Han har relativt likt mellom fysisk nærhet (29%), bekreftelse (27%) og kvalitetstid (24%). Jeg har relativt likt mellom tjenester (29%), fysisk nærhet (26%) og kvalitetstid (24%). Gaver hadde vi begge 3% på, noe som stemmer bra. Han trenger bekreftelse mer i ord enn handling og jeg er motsatt. Ellers er vi ganske kompatible. Jeg tolker det at han lager en kopp te til meg eller rydder opp etter middagen og lar meg slappe av som kjærlighet. Han trenger å høre at jeg elsker ham og setter pris på ham. Vi kjenner hverandres kjærlighetsspråk og klarer derfor å tolke hverandre samt vite hva den andre trenger. 1
Trolltunge Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Tidligere viste vi nok litt for ofte kjærlighet på den måten vi selv trenger, mens nå er vi blitt flinkere til å vise hverandre kjærlighet på den måten den andre trenger det. Vi har heldigvis alltid hatt et kjærlighetsspråk felles også, fysisk kontakt/kos/sex, for jeg ser ikke helt det at man skal ha bare ett man liksom "hører hjemme i". Både jeg og mannen min har to. Han fysisk og gaver, jeg fysisk og tjenester. Jeg satte ikke alltid pris på gavene tidligere, fordi jeg hadde sett mer kjærlighet i om han gjorde ting for meg. Han så ikke min kjærlighet i det jeg gjorde for ham heller. Nå gir jeg oftere gaver og han gjør oftere ting for meg, men vi har også forstått kjærligheten i hverandres måte å vise kjærlighet på bedre. 1
Virrevirrevapp Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Har inntrykk av at vi begge har fysisk kontakt og tid sammen på topp 2.
Trolltunge Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Frkego skrev (32 minutter siden): Vi tok begge test og følte svarene der stemte godt overens med hva vi selv opplever. Han har relativt likt mellom fysisk nærhet (29%), bekreftelse (27%) og kvalitetstid (24%). Jeg har relativt likt mellom tjenester (29%), fysisk nærhet (26%) og kvalitetstid (24%). Gaver hadde vi begge 3% på, noe som stemmer bra. Han trenger bekreftelse mer i ord enn handling og jeg er motsatt. Ellers er vi ganske kompatible. Jeg tolker det at han lager en kopp te til meg eller rydder opp etter middagen og lar meg slappe av som kjærlighet. Han trenger å høre at jeg elsker ham og setter pris på ham. Vi kjenner hverandres kjærlighetsspråk og klarer derfor å tolke hverandre samt vite hva den andre trenger. Aha! Tror vi bør ta slik test vi også. Jeg har faktisk hele tiden trodd at man liksom skal høre til i ene gruppa, og så har jeg ikke helt klart å sette noen av oss rett inn i det ene, fordi det er også behov angående de andre typer kjærlighetsspråk. Slik går det når man kjenner til noe uten å virkelig sette seg inn i det. 😆 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Mitt kjærlighetsspråk er fysisk kontakt, mens mannen min sitt kjærlighetsspråk er tjenester. Vi begge viser nok fremdeles kjærlighet til hverandre mest med vårt eget kjærlighetsspråk, men vi begge har justert måten vi viser kjærlighet. Jeg prøver å være mer hjelpsom hjemme enn jeg naturlig ville vært, mens han har begynt å ta mer på meg også i hverdagen. Det har fungert fint etter vi ble klar over forskjellene og fikk justert måten vi viser kjærlighet. I starten så var det problematisk for meg at han tok lite på meg i hverdagen, men heldigvis tok han det til seg. Anonymkode: 21c0e...d6c 1
Frkego Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Aha! Tror vi bør ta slik test vi også. Jeg har faktisk hele tiden trodd at man liksom skal høre til i ene gruppa, og så har jeg ikke helt klart å sette noen av oss rett inn i det ene, fordi det er også behov angående de andre typer kjærlighetsspråk. Slik går det når man kjenner til noe uten å virkelig sette seg inn i det. 😆 Anbefaler 5lovelanguages.com Der kan man ta test som par, venner og kolleger 😊 1
Trolltunge Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Frkego skrev (9 minutter siden): Anbefaler 5lovelanguages.com Der kan man ta test som par, venner og kolleger 😊 Takker! 😘 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Frkego skrev (56 minutter siden): Vi tok begge test og følte svarene der stemte godt overens med hva vi selv opplever. Han har relativt likt mellom fysisk nærhet (29%), bekreftelse (27%) og kvalitetstid (24%). Jeg har relativt likt mellom tjenester (29%), fysisk nærhet (26%) og kvalitetstid (24%). Gaver hadde vi begge 3% på, noe som stemmer bra. Han trenger bekreftelse mer i ord enn handling og jeg er motsatt. Ellers er vi ganske kompatible. Jeg tolker det at han lager en kopp te til meg eller rydder opp etter middagen og lar meg slappe av som kjærlighet. Han trenger å høre at jeg elsker ham og setter pris på ham. Vi kjenner hverandres kjærlighetsspråk og klarer derfor å tolke hverandre samt vite hva den andre trenger. Vi er helt lik, bare omvendt 😅 Jeg er han og min kjære er som deg 😉 Anonymkode: 5f417...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 En eldre variant av kjærlighetsspråk som ble mye brukt i sin tid: Anonymkode: f67f2...ba2 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 (endret) ☀️ Endret 8. november 2023 av WhisperingWind
Gjest ElderMillenial Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Det er noe som alltid er i endring, litt etter hva jeg savner tror jeg. Nå ligger det likt mellom kvalitetstid, fysisk nærhet og tjenester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå