Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reflekterer over mitt siste forhold som tok slutt for noen måneder siden. Vi var sammen et par år.

En av tingene som kom frem i samtaler som førte til brudd, var at han bare var sånn passe fornøyd med sexen. For meg kom det som et totalt sjokk, fordi jeg har vært storfornøyd(!) hele veien, og vært veldig tilgjengelig for ham. Og, jeg hadde heller ingen anelse om at han ikke var fornøyd. (Selv om jeg nå i ettertid ser noen mulige tegn som henger sammen med de andre grunnene til at det tok slutt).

Bare lurte på om dette er vanlig, føler at jeg kun har hørt om forhold hvor mannen er fornøyd seksuelt, og kvinnene ikke. Med mindre det er mangel på sex, da forstår jeg såklart at det er omvendt.

Uansett, jeg føler meg totalt mislykket i min situasjon, og selvtilliten min i sengen har fått et hardt slag. Jeg har alltid likt sex, og aldri fått noen klager. Har satt pris på den delen av livet. Og nå føler jeg det ble tatt fra meg, og jeg vet ikke om jeg har levd i en illusjon hele veien, kanskje ingen har likt meg og bare ikke turt å si ifra. Andre som har opplevd lignende, hvordan tenker dere rundt det?

Anonymkode: cdba5...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke uvanlig, man kan ofre mye for kjærligheten. 

Jeg syntes jo ikke at jeg og min samboer var noe spesielt kompatible når det kom til sex når vi først ble sammen, men vi matchet på absolutt alle andre måter.

Dette forandret seg jo med tiden, og vi holder fremdeles sammen 22 år etter.

Skrevet

At partner er «tilgjengelig» er langt i fra nok for å ha et tilfredstillende sexliv.

Virker som om en del kvinner tror mannen er fornøyd bare man «stiller opp». Slik er det altså ikke.

Anonymkode: 4db75...1ba

• Nyttig 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har du spurt HVA  i sexen han er misfornøyd med da?

Skrevet

Hva var problemet da?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare lurte på om dette er vanlig, føler at jeg kun har hørt om forhold hvor mannen er fornøyd seksuelt, og kvinnene ikke. Med mindre det er mangel på sex, da forstår jeg såklart at det er omvendt.

Hvis du spør en samlivsterapeut så er det stort sett mannen i forholdet som er misfornøyd med sexlivet

Anonymkode: 310d3...ae9

Skrevet

Vel, som flere påpeker så er ikke «tilgjengelig» et ord man bør bruke om ens sexliv. Det er et trist, trist begrep. En dildo er «tilgjengelig». Et menneske deltar. Eller ikke.

Deretter så er det jo ens eget ansvar å få dekket ens behov. Du tok ditt ansvar på alvor og sørget for å kommunisere dine behov og fikk dem dermed dekket i forholdet. Han tok ikke ansvar og som en følge av det valget fikk han ikke sitt behov dekket. Men det er han som har ansvaret for å si «jeg er ikke fornøyd» Du skal ikke sitte og leke gjetteleken på voksne personers indre tanker. Det blir bare vås. Han har tatt et valg som er umodent, og det første til forholdets ende. Trolig like bra.

Ironisk nok er dette - valget om å ikke kommunisere - årsaken til at de fleste kvinner ikke får sine behov dekket. Så dere har byttet kjønnsroller her. Han den mer umodne kommunikator, du den mer modne.

Anonymkode: 1e5b8...cf5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han vil bare komme videre, uvisst av hvilke grunner. Dårlig sex er bare et tynt påskudd, fordi det er noe du ikke kan gjøre noe med. Det bare er sånn.

Anonymkode: 6ade5...072

Skrevet

Det er nok ikke bare sexen, men det føles nok enkelt å bruke det. 

Litt kommentar til tilgjengelig: Jeg har vært med jenter som er lett tilgjengelige, og det er sjelden det som er en god sexopplevelse. Jeg vil ha en deltagene part, som krever sitt, og som vet hva hun vil ha, og som gir og tar. Om det er kun at man er en passiv part vil det bli kjedelig

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...